Άργος ΟρεστικόΔυτική ΜακεδονίαΚαστοριάΝεστόριο

«Όχι» σε νέο σταθμό διοδίων στον Αλιάκμονα (αναλυτικό ρεπορτάζ – βίντεο – δηλώσεις)

 

Έντονες αντιδράσεις και κινητοποιήσεις προαναγγέλλουν οι δήμαρχοι Βοΐου και Καστοριάς

Αντιδράσεις και από τους επικεφαλείς των παρατάξεων στο περιφερειακό συμβούλιο

«Όχι» στην εγκατάσταση νέου σταθμού διοδίων στον Κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού Σιάτιστα – Ιεροπηγή – Κρυσταλλοπηγήστον κόμβο Αλιάκμονα, λέει σύσσωμη η τοπική κοινωνία, ενώ το θέμα απασχόλησε κατά κύριο λόγο τη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου της Τρίτης. Παρόντες ήταν οι κάτοικοι και οι δημοτικές αρχές των περιοχών που επηρεάζει άμεσα ο νέος σταθμός (Βοΐου και Καστοριάς), αλλά και οι δήμαρχοι Νεστορίου, Άργους Ορεστικού, Γρεβενών οι οποίοι εξέφρασαν την αντίθεσή τους για το γεγονός ότι μπαίνουν στην απομόνωση.

Ο Δήμαρχος Βοϊου Δημήτρης Λαμπρόπουλος ζήτησε να υπάρξει σύσσωμη απόφαση κατά των νέων διοδίων που κόβουν το δήμο στη μέση, λέγοντας πως θα αντιδράσει δυναμικά, ενώ συνηγόρησε και ο Περιφερειάρχης Θεόδωρος Καρυπίδης, λέγοντας πως έγιναν οι απαραίτητες ενέργειες για να αποτραπεί η εξέλιξη αυτή μέχρι τώρα. Για «αγχόνη» έκανε λόγο ο δήμαρχος Καστοριάς Ανέστης Αγγελής, ενώ στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και οι υπόλοιπες τοποθετήσεις δημάρχων όμορων δήμων. Μάλιστα το λόγο είχαν και οι επικεφαλείς των παρατάξεων στο δημοτικό συμβούλιο Βοϊου (κ.κ. Ορφανίδου και Καραμπατζιάς), οι οποίοι αντιτάχθηκαν στην εν λόγω πολιτική.
Το περιφερειακό συμβούλιο ομονόησε, προς την κατεύθυνση να υπάρξει ομόφωνη απόφαση κατά του νέου σταθμού των διοδίων στον  Αλιάκμονα Βοϊου.

Διαβάστε αναλυτικά:

Δήμαρχος Βοΐου:  «Είναι παράλογο. Θα αντιδράσουμε δυναμικά»
Από την πλευρά του ο δήμαρχος Βοϊου Δημήτρης Λαμπρόπουλος έκανε λόγο για διόδια που κόβουν τον δήμο στη μέση, λέγοντας πως «αυτό είναι αδύνατον να συμβεί. Έχουμε και πολλούς εργαζόμενους που είναι σε υπηρεσίες και καθημερινά μετακινούνται στην Καστοριά. Είναι παράλογο αυτό που πάει να γίνει, δεν θέλουμε να γίνει πουθενά. Ο Δήμος Βοϊου πλήττεται καίρια». Ως προς τον τρόπο αντίδρασης, είπε πως θα είναι δυναμικός και ζήτησε την ομόφωνη στήριξη του περιφερειακού συμβουλίου, αλλά και άλλων φορέων και κλάδων, όπως τον αγροτών.

Θεόδωρος Καρυπίδης: » Αν χρειαστεί  θα προβούμε και σε κινητοποιήσεις»
«Εκφράσαμε τη θέση μας ξεκάθαρα, από την αρχή που δημιουργήθηκε το θέμα, τον Νοέμβριο του 2014, από την προηγούμενη κυβέρνηση , όταν υπέγραψαν την απόφαση. Κάναμε άμεσα, ζητώντας με επιστολή να αρθεί η αδικία στην περιοχή μας. Το θέμα τέθηκε και αργότερα, λέγοντας ότι στον σχεδιασμό θα γίνει δεκτός ένας σταθμός διοδίων και αυτός να είναι στα σύνορα , στην Ιεροπηγή.  Το 2016 πήγε να αλλάξει η απόφαση αλλά τελικά επανήλθε με τροπολογία . Ήταν στις μνημονιακές δεσμεύσεις με αποτέλεσμα να υπάρξει πρόβλημα,. Γίνονται κινήσεις και προς το ΤΑΙΠΕΔ και με την κ. Τελιγιορίδου και από εμάς, ώστε να αποτρέψουμε την απόφαση, την οποία παρατείναμε χρονικά», είπε χαρακτηριστικά ο Περιφερειάρχης. Ο ίδιος τόνισε πως είχε γνωμοδοτήσει αρνητικά και η επιτροπή περιβάλλοντος , σημειώνοντας πως «θα εξαντλήσουμε όλες τις διαδικασίες και όλα τα μέσα και αν χρειαστεί  θα προβούμε και σε κινητοποιήσεις», κατέληξε.

Δήμαρχος Καστοριάς : » Ολέθριο σφάλμα»

Ο Δήμαρχος Καστοριάς Ανέστης Αγγελής, μίλησε για τον νέο σταθμό διοδίων, λέγοντας πως: «Ο κάθετος άξονας της Εγνατίας οδού, που είναι μια ευλογία για το Νομό Καστοριάς, μετατρέπεται σε αγχόνη. Ο Νομός εγκλωβίζεται, αυτό είναι απαράδεκτο, σε μια αποχή που η πατρίδα έχει πρόβλημα. Είναι μια φορομπηχτική πολιτική που χοροθετήθηκαν και τα διόδια της Ιεροπηγής. Η προοπτική να τοποθετηθούν τα διόδια στον Αλιάκμονα Βοΐου είναι ολέθριο σφάλμα να εγκλωβίσουν το νομό Καστοριάς χωρίς καμία προοπτική. Μια περιοχή βάλλεται ανεπανόρθωτα και αυτό δεν πρέπει να γίνει για κανένα λόγο. Χρειάζεται επί της ουσίας δυτικομακεδονική συνείδηση».

Γιώργος Δακής: » Όχι σε διόδια στο μέσο του Δήμου Βοϊου»
«Το θέμα των οδικών αξόνων είναι σημαντικό για τη καθημερινή λειτουργία, την προοπτική και την ανάπτυξη ενός τόπου. Η χωροθέτηση των διοδίων στο κέντρο ενός δήμου που τον κόβει στην μέση, είναι τουλάχιστον εκτός οποιασδήποτε λογικής. Η απόφαση πρέπει να ανακληθεί και να λάβουν υπόψη την κοινωνική βιωσιμότητα της περιοχής που αγωνίζεται να κρατήσει τον πληθυσμό της», τόνισε μεταξύ άλλων ζητώντας μετακίνηση του Ε65 δυτικότερα προς τη Δυτική Μακεδονία, ώστε να «κουμπώσει»  νε τον κάθετο άξονα Σιάτιστα – Κρυσταλλοπηγή και να εξυπηρετήσει διακρατικές σχέσεις , δίνοντας και λύση στην απομόνωση της Δεσκάτης.

Όχι και από την παράταξη Μουμουλίδη

Σύμφωνα με τον Σάββα Σαπαλίδη, ο νέος σταθμός διοδίων θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα στην επιχειρηματικότητα  και στο γεγονός ότι πρόκειται για έναν τουριστικό προορισμό. «Σε καμία περίπτωση δεν θέλουμε να δημιουργηθεί νέος σταθμός διοδίων. Ήδη η περιοχή της Καστοριάς και της Δυτικής Μακεδονίας έχει μεγάλη ανεργία, έχει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και δεν θα ωφελήσει σε τίποτα ο σταθμός των διοδίων».

Ζεμπιλιάδου: Να μην πληρώνουν διόδια οι μόνιμοι κάτοικοι

Την πρόταση να μην πληρώνουν διόδια οι μόνιμοι κάτοικοι της περιοχής κατέθεσε ο Γεωργία Ζεμπιλιάδου, λέγοντας πως «πέρα από τα όποια ψηφίσματα, πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη για τους μόνιμους κατοίκους, να βγουν κάρτες για να μην έχουν μια επιπρόσθετη επιβάρυνση. Πανελλαδικά, πρέπει να υπάρξει μια αναλογικότητα για όσους μετακινούνται στην Εγνατία οδό», σημείωσε.

Πρόεδρος Τεχνικού Επιμελητηρίου: » Μη αναστρέψιμη ζημιά»

Αντίθετο και το Τεχνικό Επιμελητήριο, με τον πρόεδρό του Δημήτρη Μαυροματίδη, να σημειώνει πως: «Το ζήτημα των διοδίων δεν πρέπει να μπει μόνο με δημοσιοοικονομικούς όρους. Θα πρέπει να μπουν οι παράμετροι που έχουν σχέση με την επίπτωση που θα έχουν στην ανάπτυξη, ιδιαίτερα στην Π.Ε. Καστοριάς, μετά τα διόδια του Αλιάκμονα. Το ζήτημα είναι κορυφαίο, γιατί έχει να κάνει με την ήδη με μια μαρασμένη περιοχή. Θα έπρεπε να υπάρχει μια μελέτη, ενώ λέμε ότι θα γίνει μη αναστρέψιμη ζημιά. Επίσης, τα βαριά φορτηγά θα δημιουργούν παράπλευρο δίκτυο, με ό,τι και να σημαίνει αυτό».

Β.Σ.

 

prlogos.gr

 

Back to top button