Ξεκινάει τον Ιούνιο το Γραφείο Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών (ρεπορτάζ)

Προστασία στους δανειολήπτες με “κόκκινα δάνεια”

Τον Ιούνιου του 2017, αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία το πρώτο Γραφείο Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών (Γ.Ε.Υ.Δ.) της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, στο Δήμο Καστοριάς. Στόχος του προαναφερόμενου γραφείου, είναι να υπάρχει η ισότιμη πρόσβαση και προστασία στους δανειολήπτες με “κόκκινα δάνεια”,  οι οποίοι λόγω των δύσκολων οικονομικών συνθηκών δεν μπορούν να απευθυνθούν σε ιδιώτες δικηγόρους.

Επιμέλεια: Χρύσα Κοσμίδου

Στην Καστοριά παραβρέθηκε κατά τις προηγούμενες ημέρες ο Ειδικός Γραμματέας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης Φώτης Κουρμούσης και μέσα από μια πολύ ενδιαφέρουσα ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου, παρουσίασε τον  τρόπο λειτουργίας, τους στόχους και τους σκοπούς  του Γ.Ε.Υ.Δ. Παρόντες ήταν επίσης η Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Καστοριάς Ολυμπία Τελιγιορίδου και ο Δήμαρχος Καστοριάς Ανέστης Αγγελής.

«Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα με το οποίο ερχόμαστε αντιμέτωποι αυτή τη στιγμή στη χώρα μας, είναι τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά. Θέλουμε να γνωρίζει ο κόσμος ότι έχουν ψηφιστεί νόμοι για την προστασία του, υπάρχουν λύσεις και ο ρόλος μας είναι να τον βοηθήσουμε.  Το Γ.Ε.Υ.Δ. που ξεκίνησε επίσημα τη λειτουργία του την 1η Μαρτίου του 2017. Προτεραιότητά μας είναι οι πολίτες που έχουν πολύ μεγάλα προβλήματα, όπως άνεργοι και συνταξιούχοι, ή οι μισθωτοί του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα που έχουν υποστεί μεγάλες μειώσεις στις αποδοχές τους», θέλησε να ενημερώσει ο κ. Κουρμούσης. Εδώ και μερικές εβδομάδες λοιπόν,  ξεκίνησε τη λειτουργία του το πρώτο Γραφείο Ενημέρωσης Δανειοληπτών, το οποίο στεγάζεται στην Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, στο παλαιό κτήριο του Κεράνη και θα είναι πιλότος για τα επόμενα.

Τελικός στόχος είναι ως το τέλος του Α’ εξάμηνου του 2017 να λειτουργούν 120 κέντρα εκ των οποίων τα 30 θα μετεξελιχθούν σε Κέντρα Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών εντός του β΄ εξαμήνου του 2017, με συντονιστικό ρόλο και σύμφωνα με το Υπουργείο Οικονομίας, θα προσφέρουν όσο το δυνατόν περισσότερη και σαφέστερη πληροφορία για το τι μπορεί να κάνει κάθε δανειολήπτης, χωρίς όμως τα στελέχη τους να έχουν τη δυνατότητα να αποφασίζουν γενναίες ρυθμίσεις στα δάνεια ή σε άλλες υποχρεώσεις. Ουσιαστικά στα Γ.Ε.Υ.Δ., οι δανειολήπτες θα μπορούν να πάρουν κάθε δυνατή ενημέρωση και βοήθεια ώστε να γίνει εφικτή η τήρηση των ρυθμίσεων ή διακανονισμών που έχουν κάνει με τις τράπεζες προκειμένου να εξυπηρετούν χωρίς καθυστερήσεις τις οφειλές τους.  «Οι πολίτες μπορούν να προσέρχονται στα Γ.Ε.Υ.Δ., και  οι εργαζόμενοι θα τους ενημερώσουν για τα δικαιώματά τους, σύμφωνα με τη νομοθεσία και τις εναλλακτικές λύσεις που έχουν στη διάθεσή τους, ώστε να διαχειριστούν όλα τους τα χρέη. Η Υπηρεσία είναι απολύτως δωρεάν. Δεχόμαστε όλους τους πολίτες και δεν κάνουμε καμιά διάκριση», σημείωσε ο κ. Κουρμούσης.

Στο Δήμο Καστοριάς, η λειτουργία του Γραφείου Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών αναμένεται να ξεκινήσει τον Ιούνιο.  Ο Δήμαρχος Ανέστης Αγγελής ευχαρίστησε τη Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Ολυμπία Τελιγιορίδου, η οποία μεσολάβησε προκειμένου ο κ. Κουρμούσης να επισκεφτεί την Π.Ε. Καστοριά και να ενημερώσει τους πολίτες της, για το ρόλο που θα παίξει το γραφείο ενημέρωσης.

Ο κ. Αγγελής, τόνισε επίσης πόσο σημαντική είναι η λειτουργία ενός γραφείου το οποίο απευθύνεται σε δανειολήπτες οι οποίοι αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα «Ο κάθε δανειολήπτης που στερείται των νομικών συμβουλών για ποικίλους λόγους, θα μπορεί πλέον να έχει εκείνες τις συμβουλές που έχουν σχέση με τη ρύθμιση των δανείων του και παράλληλα να πληροφορείται για τα ζητήματα που προκύπτουν».

Επιπλέον, οι δανειολήπτες θα μπορούν να ενημερώνονται σχετικά με τους όρους των δανείων ή ρυθμίσεων που τους έχουν προτείνει οι τράπεζες από νομικούς και οικονομολόγους των Γραφείων αλλά και να υπολογίζουν και τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης ανάλογα με την περίπτωση τους και θα μπορούν να πληροφορούνται σχετικά με τις έννοιες του “συνεργάσιμου δανειολήπτη”, τα δικαιώματά τους και το χρονικό ορίζοντα προστασίας τους από τραπεζικές συμβάσεις πίστωσης ή διευθέτησης οφειλών ενώ θα μπορούν να τους διατεθούν τυποποιημένα υποδείγματα του νόμου Κατσέλη και του Κώδικα Δεοντολογίας των τραπεζών με σκοπό την ορθή συμπλήρωση των στοιχείων τους.

Τέλος θα μπορούν να ενημερώνονται για τις δυνατότητες που έχουν σχετικά με εξωδικαστική επίλυση των διαφορών τους αλλά και θα μπορούν να υποβάλλουν τις καταγγελίες τους οι οποίες από τα Γραφεία αυτά θα διαβιβάζουν στη γενική γραμματεία Προστασίας Καταναλωτή.

orizontespress.gr

κοινοποίηση

shares