Δίαιτα «μέρα παρά μέρα»: Τι πρέπει να γνωρίζετε πριν την ξεκινήσετε

Η αποτελεσματικότητα αυτής της δίαιτας έχει αμφισβητηθεί ενώ πρόσφατη μελέτη του Πανεπιστημίου του Ιλινόις, στο Σικάγο, που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση JAMA Internal Medicine, υποστηρίζει ότι τα οφέλη αυτής της δίαιτας δεν είναι μεγαλύτερα από εκείνα μιας κλασικής δίαιτας.

Όπως προκύπτει από την έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 100 παχύσαρκοι εθελοντές, μέσης ηλικίας 44 ετών, οι οποίοι χωρίσθηκαν σε τρεις ομάδες, όσοι ακολούθησαν τη δίαιτα «μέρα παρά μέρα», την εγκατέλειψαν νωρίς καθώς δεν μπορούσαν να αντέξουν το αίσθημα της πείνας.

Ειδικότερα, οι δύο ομάδες έκαναν είτε μια κλασική δίαιτα που απαιτούσε μείωση κατά 25% των ημερήσιων θερμίδων τους κάθε μέρα, είτε την «δίαιτα μέρα παρά μέρα» που απαιτούσε τη μια μέρα να καταναλώνουν το 25% των ημερήσιων θερμίδων και την επομένη, το 125%. Η τρίτη ομάδα δεν έκανε καμία δίαιτα. Τα ποσοστά εγκατάλειψης της προσπάθειας έφθασαν στο 38% στη δίαιτα «μέρα παρά μέρα», και μόνο στο 29% στην κλασική δίαιτα.

Η …εγκατάλειψη της δίαιτας «μέρα παρά μέρα», αποδίδεται στη δυσκολία ν’ αντέξουν οι συμμετέχοντες την πείνα της επόμενης μέρας κατά την οποία έπρεπε να καταναλώνουν περίπου 25 γραμμμάρια! Οσοι άντεξαν, κατάφεραν να χάσουν εντός του έτους, από 10-25 κιλά, τρώγοντας πολλές πρωτεϊνες.

«Επειδή είναι δύσκολο να προσέχει κανείς καθημερινά τι και πόσο τρώει, πολλοί ελπίζουν ότι κάνοντας αυστηρή δίαιτα μέρα παρά μέρα θα διευκολύνεται και πιθανώς θα επιταχύνεται το αδυνάτισμα, αφού θεωρητικώς μπορεί να συνεχιστεί επ’ άπειρον η προσπάθεια.Η μελέτη μας, όμως, έδειξε ότι αυτό δεν ισχύει και πως η επιτυγχανόμενη απώλεια βάρους είναι παραπλήσια».

Για την έναρξη κάθε δίαιτας θα πρέπει να απευθύνεστε σε διαιτολόγο- διατροφολόγο που θα σας υποδείξει ποια είναι η κατάλληλη δίαιτα για το σωματότυπό σας.

Mothersblog.gr

shares