Καστοριά

“Εμφύλιος πόλεμος” για τον Γράμμο – Τι λέει η Ολυμπία Τελιγιορίδου (ρεπορτάζ)

Σε τοπικό επίπεδο οι κομματικές διαμάχες δίνουν και παίρνουν και ορισμένες φορές λαμβάνουν διαστάσεις μεγαλύτερες από το αναμενόμενο

Συντάκτης: Δημήτρης Κουκλουμπέρης

Μπορεί στην κυβέρνηση να έχουν το μυαλό τους στην επίτευξη των μεγάλων στόχων που σχετίζονται με την έξοδο της χώρας από την επιτροπεία και την επιστροφή σε συνθήκες κανονικότητας με όρους αξιοπρέπειας για την κοινωνία, ωστόσο σε τοπικό επίπεδο οι κομματικές διαμάχες δίνουν και παίρνουν και ορισμένες φορές λαμβάνουν διαστάσεις μεγαλύτερες από το αναμενόμενο.

Μια τέτοια περίπτωση είναι η εσωτερική διένεξη που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στη Νομαρχιακή Επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ Καστοριάς και τη βουλευτή του νομού Ολυμπία Τελιγιορίδου.

Σημείο τριβής αποτέλεσαν τα θυρανοίξια του ναού της Παναγίας της Γράμμουστας, στο χωριό Γράμμος την Κυριακή 30 Ιουλίου και πιο συγκεκριμένα οι εμφυλιοπολεμικές αναφορές που φέρεται να έγιναν από τον τοπικό μητροπολίτη Σεραφείμ, παρουσία της κ. Τελιγιορίδου, η οποία δεν αντέδρασε, προκαλώντας την ενόχληση των κομματικών παραγόντων.

Οι φράσεις που χρησιμοποιήθηκαν και θεωρήθηκε ότι αναπαράγουν τον διχασμό του εμφυλίου, γεγονός που καταγγέλθηκε στη συνέχεια ως απαράδεκτο από τη Νομαρχιακή Επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ, περιέχονται σε δελτίο Τύπου που εξέδωσε η Ιερά Μητρόπολη Καστοριάς όπου μεταξύ άλλων αναφέρονται τα εξής

«Με ξεχωριστή εκκλησιαστική λαμπρότητα τελέσθηκαν τα εγκαίνια του Ιερού Ναού Κοιμήσεως της Θεοτόκου στον μαρτυρικό και αιματοβαμμένο Γράμμο της Ιεράς Μητροπόλεως Καστοριάς.

Η ακολουθία των εγκαινίων τελέσθηκε με τη συμμετοχή των σεβασμιωτάτων μητροπολιτών Δράμας κ. Παύλου και Καστοριάς κ. Σεραφείμ, κληρικών από την Ιερά Μητρόπολη Καστοριάς και από άλλες περιοχές, καθώς και πλήθος πιστών χριστιανών.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της Ακολουθίας οι πιστοί είχαν την ευκαιρία να προσκυνήσουν τη θαυματουργό Ιερά Εικόνα της Παναγίας της Γράμμουστας, προστάτιδας των Βλάχων, η οποία επέστρεψε στον φυσικό της χώρο για να λαμπρύνει την Ακολουθία των Εγκαινίων και να ευλογήσει και πάλι την περιοχή και τα χώματα που βάφτηκαν με το αίμα ηρώων. 

Ο Ναός της Παναγίας χτίστηκε το 1887 επί Αρχιερατείας του Μητροπολίτου Καστορίας Κυρίλλου, στα θεμέλια παλαιοτέρου Ναού, τον οποίον είχαν καταστρέψει τα στρατεύματα του Αλή Πασά, ενώ στα χρόνια του εμφυλίου πολέμου η περιοχή δέχεται τη χαριστική βολή.

Ο Γράμμος γίνεται ορμητήριο των ανταρτών και ο Ναός αρχηγείο, κολαστήριο και φυλακές. Μαρτυρούνται δε, δεκάδες εκτελέσεις αθώων ανθρώπων, εντός και εκτός του Ιερού Ναού.

Οι κακουχίες των πολέμων αφήνουν ερείπιο τον Ναό. Σήμερα, 77 χρόνια μετά από την τελευταία Θεία Λειτουργία που τελέσθηκε στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου, έχει αναστηλωθεί εκ βάθρων και δόθηκε και πάλι στη λατρεία του Αγίου Τριαδικού Θεού».

Στις παραπάνω αναφορές αντέδρασε έντονα ο τοπικός ΣΥΡΙΖΑ, κάνοντας λόγο για «ανεπίτρεπτες ανακοινώσεις από την πλευρά της Ιεράς Μητρόπολης Καστοριάς, που αναφέρονταν στον εμφύλιο πόλεμο, με όρους που θυμίζουν τη μετεμφυλιακή Ελλάδα».

Στην ανακοίνωσή τους τα στελέχη του κυβερνώντος κόμματος στην Καστοριά τόνιζαν ότι τα πολιτικά στερεότυπα της δεκαετίας του ’50 δεν εξυπηρετούν την Ελλάδα τού σήμερα, «παρά μόνο αναπαράγουν το διχαστικό μίσος του εμφυλίου» και υπενθύμιζαν ότι από το 1989 η επίσημη πολιτική του ελληνικού κράτους είναι η εθνική συμφιλίωση και η απαγόρευση χρήσης όρων όπως «συμμορίτες» και «συμμοριτοπόλεμος» σε επίσημα έγγραφα, κάνοντας ειδική μνεία στην ανάγκη η Εκκλησία να ενώνει.

«Η χρήση ανιστόρητων και μεροληπτικών πληροφοριών το μόνο που καταφέρνει, είναι να καλλιεργεί διχαστικό μίσος και να ενισχύει ακροδεξιά αντανακλαστικά», κατέληγαν στην παρέμβασή τους προς τα μέσα ενημέρωσης του νομού.

Για τα όσα καταγγέλλονται ότι συνέβησαν δεν υπήρξε η παραμικρή αντίδραση εκ μέρους της βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Ολυμπίας Τελιγιορίδου, που παρίστατο στα θυρανοίξια, και αυτό δημιούργησε δυσφορία στα τοπικά στελέχη.

Προσωπική πολιτική

Όπως προκύπτει από πληροφορίες της «Εφ.Συν.», θα περίμεναν η βουλευτής να είχε διαχωρίσει με κάποιο τρόπο τη θέση της για όσα «ανιστόρητα και ψευδή» ακούστηκαν εκείνη την ημέρα.

Καλά ενημερωμένες πηγές εκτιμούν ότι απέφυγε να το πράξει, προκειμένου να μη διαταράξει τις αγαστές σχέσεις που τηρεί με τον τοπικό ιεράρχη.

Επιπλέον, της καταλογίζεται ότι ασκεί προσωπική πολιτική και σε αρκετές περιπτώσεις βάζει σε δεύτερη μοίρα τις συλλογικές κομματικές αποφάσεις.

Ωστόσο, η εκδοχή της κ. Τελιγιορίδου σε επικοινωνία που είχαμε μαζί της είναι διαφορετική.

Η ίδια αρνήθηκε ότι ο μητροπολίτης Καστοριάς Σεραφείμ έκανε κήρυγμα μίσους, για τον οποίο ανέφερε ότι έχει έντονη κοινωνική δράση, φέρνοντας ως παράδειγμα τη στήριξη των προσφύγων.

Παραδέχτηκε πάντως στη συνέχεια ότι υπήρξαν σχετικές αναφορές, αλλά από τον μητροπολίτη Δράμας Παύλο στο περιθώριο της εκδήλωσης και επ’ αυτών σχολίασε ότι πρόκειται για ανεπίτρεπτες δηλώσεις.

Για το γεγονός ότι δεν προέβη σε κάποια δημόσια έκφραση δυσαρέσκειας δικαιολογήθηκε ότι δεν επιθυμούσε να δημιουργήσει ένταση, αν και χαρακτήρισε ορθή πράξη την ανακοίνωση που εξέδωσε η Νομαρχιακή Επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ.

Εκτός από τους δεσμούς με την Εκκλησία η κ. Τελιγιορίδου λέγεται ότι διαθέτει ισχυρά ερείσματα στο ποντιακό στοιχείο, ενώ εντάχθηκε στον ΣΥΡΙΖΑ το 2013, προερχόμενη από το ΠΑΣΟΚ.

efsyn.gr

 

6 Comments

  1. Δεν γνωρίζουμε τι ειπώθηκε στο κήρυγμα, αλλά η ανακοίνωση δεν έχει κάτι μεμπτό. Με τι ακριβώς έχει πρόβλημα ο τοπικός ΣΥΡΙΖΑ;

  2. O κ. Δ.Κουκλουμπέρης εκπροσωπεί τον εαυτό του ή τον τοπικό ΣΥΡΙΖΑ ;
    Ο τοπικός ΣΥΡΙΖΑ , ό’τι είχε να πει το είπε · άρα ο Δ.Κ. εκπροσωπεί τον εαυτό του .
    Αν είναι έτσι , τότε ο Δ.Κ δεν νομίζει ότι οφείλει να μας πει ποια είναι και γιατί τα ” ανιστόρητα και ψευδή ” ;
    Ή ας διαβάσει το σχετικό μου σχόλιο σε γειτονικό site του νομού μας .

  3. Συνευρέθηκα στα θυρανοίξια σαν πιστός και συνειδητός χριστιανός.Μολις όμως άρχισαν τα εμφυλιοπολεμικά διαγγέλματα απεχώρησα σε ένδειξη διαμαρτυρίας.Εκεί πήγα για την επαναλειτουργία της παναγίας και οχι για ΕΜΦΥΛΙΟΠΟΛΕΜΙΚΟ κύρηγμα της νίκης του γράμμου

  4. Μια χαρά τα είπε ο Μητροπολίτης, βρείτε ένα ψέμα απο αυτά που είπε? Τι απο αυτά δεν είναι αλήθεια?

Back to top button