Καστοριά

Δοκιμάζουμε στην Καστοριά το νέο Fiat Tipo 1.6 MTJ 120hp

 

Οδηγώντας και τις δύο εκδόσεις του Fiat Tipo (χάτσμπακ και σεντάν) διαπιστώνεις εύκολα ότι έχεις να κάνεις με δύο διαφορετικά αυτοκίνητα που έχουν διαφορετική οδηγική συμπεριφορά.

Η χάτσμπακ έκδοση φέρει το μπροστινό τμήμα του σεντάν, αλλά διαφοροποιείται ριζικά στο πίσω μέρος. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας με την χάτσμπακ έκδοση, αποφασίσαμε να πάμε στην Καστοριά. Στην πανέμορφη λίμνη που τώρα το καλοκαίρι δίνει λύσεις δροσιάς και απαράμιλλης ομορφιάς.

Το ταξίδι από τη Θεσσαλονίκη ήταν άνετο και το νέο μοντέλο έδειξε τις αρετές του στην Εγνατία Οδό από το πρώτο χιλιόμετρο. Στημένο, στιβαρό και οικονομικό, τα πολλά χιλιόμετρα αποτέλεσαν εύκολη υπόθεση για το μοντέλο της Fiat. Δεν μας προβλημάτισε ούτε για μια στιγμή ο 1.600άρης κινητήρας Multijet με τους 120 ίππους, ο οποίος εξακολουθούσε να ήταν οικονομικός ακόμη και όταν αποφασίσαμε να τον δουλέψουμε σε υψηλές στροφές. Υπάκουο στις στροφές, με σφικτή ανάρτηση και καλή πρόσφυση, μας προσέφερε μεγάλη αίσθηση ασφάλειας. Τα φρένα στην πράξη αποδείχθηκαν ικανοποιητικά, ενώ όλα συστήματα ασφάλειας λειτουργούσαν προς όφελος του οδηγού, ο οποίος είχε την απόλυτη ενημέρωση κάθε στιγμή μέσω της πλήρους αναφοράς των οργάνων και των πληροφοριών.

Μας άρεσε το άνετο εσωτερικό που μπορεί να φιλοξενήσει απροβλημάτιστα πέντε υψηλόσωμους επιβάτες, χαρίζοντάς τους αποθηκευτικό χώρο 440 λίτρων. Το εσωτερικό του 5θυρου Fiat Tipo δεν διαφοροποιείται από την σεντάν έκδοση. Η μεγάλη διαφοροποίηση εστιάζεται στο ταμπλό με την αιωρούμενη οθόνη που τονίζει το μοντέρνο του χαρακτήρα. Η οθόνη αυτή είναι 7 ιντσών και προβάλλει όλα τα στοιχεία του συστήματος πολυμέσων Uconnect, το οποίο μάλιστα βρίσκεται στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου. Το μοντέλο χρησιμοποιεί σκληρά, αλλά ποιοτικά υλικά και με πολύ καλή συναρμογή. Η εργονομία είναι καλή και η αίσθηση των διακοπτών στην αφή και την χρήση είναι αξιοπρεπής. Όμως ένα μελανό σημείο είναι οι αεροδυναμικοί θόρυβοι που δημιουργούνται και περνούν στην καμπίνα στις υψηλές ταχύτητες.

Εξωτερικά μας άρεσε στο ιταλικό στιλ που διατηρεί σε μεγάλο βαθμό τις γραμμές του σεντάν μοντέλου, με μεγάλη τη μάσκα και μεγάλα φωτιστικά σώματα. Δεν λείπει και το χρώμιο σε διάφορα τμήματα της μάσκας και του προφυλακτήρα. Στο πίσω μέρος το νέο 5θυρο χάτσμπακ γίνεται περισσότερο ελκυστικό, όμορφο και προκλητικό, αγγίζοντας την τάση των SUV. Δηλαδή με μεγάλα φώτα, έντονες παράλληλες νευρώσεις πάνω στην πόρτα, αλλά και μια διακριτική αεροτομή που του χαρίζει δυναμική παρουσία.

H έκδοση συνδυάζεται με ένα 6τάχυτο, μηχανικό κιβώτιο και με σχετικά κοντές σχέσεις στο κιβώτιο, με τη δευτέρα να είναι και η πιο κοντή από όλες. Από τη στάση μέχρι και τα πρώτα 100 χλμ/ώρα το νέο Tipo χρειάζεται μόλις 9,7 δευτερόλεπτα. Ωστόσο ο κινητήρας είναι ζωντανός σε όλο το φάσμα των στροφών. Ο μέσος όρος κατανάλωσης κατά τη διάρκεια της δοκιμής ήταν κοντά στα 6,3 λίτρα

Σε γενικές γραμμές το Fiat Tipo στην έκδοση χάτσμπακ αποτελεί μια αξιοπρεπή πρόταση. Έχει μειονεκτήματα όπως τα σκληρά υλικά και ο αεροδυναμικός θόρυβος στις υψηλές ταχύτητες, όμως έχει και πλεονεκτήματα όπως είναι οι μεγάλοι χώροι, η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και η άνεση.

Στην ουσία, πρόκειται για μία value-for-money πρόταση που την καταλαβαίνεις αμέσως μετά το τέλος της οδήγησης, η οποία σε αφήνει ικανοποιημένο. Οι πωλήσεις του μέχρι στιγμής είναι ικανοποιητικές, γεγονός που δείχνει ότι αποτελεί ένα αγαπημένο ιταλικό μοντέλο. Η τιμή του μοντέλου που δοκιμάσαμε είναι 18.250 ευρώ.

 

 

 

Back to top button