Άργος ΟρεστικόΚαστοριά

ΕΛΜΕ Καστοριάς: Καταγγελία για τη μη λειτουργία των ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑ.Λ. του νομού μας

Τρεις μήνες πέρασαν από προηγούμενη ανακοίνωση μας όπου καταγγείλαμε την στοχευμένη και συστηματική επίθεση στην τεχνική εκπαίδευση μέσω μίας σειράς αντιδραστικών αλλαγών που εφαρμόζει το Υπουργείο Παιδείας και έχει σαν αποτέλεσμα τη συρρίκνωση και νέα υποβάθμιση της. Αναγκαζόμαστε δυστυχώς να επανέλθουμε αφού η επίθεση αυτή συνεχίζεται μετά από την μη έγκριση λειτουργίας των ολιγομελών τμημάτων (κατάργηση ουσιαστικά) ειδικοτήτων της Γ’ τάξης των ΕΠΑ.Λ του νομού μας και ενώ υπάρχει επάρκεια διδακτικού προσωπικού, εργαστηριακής και υλικοτεχνικής υποδομής, πλήττοντας έτσι ανεπανόρθωτα τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας.

Συγκεκριμένα με την Αρ. Πρωτ.: 1470/20-9-2017 (ΑΔΑ: Ω0194653ΠΣ-ΥΤ5) απόφαση του, το Υπουργείο Παιδείας δεν εγκρίνει τρία ολιγομελή τμήματα ειδικότητας της Γ τάξης του ΕΠΑ.Λ. Καστοριάς (Υπάλληλος Τουριστικών Επιχειρήσεων – Τεχνικός Ηλεκτρονικών και Υπολογιστικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών – Τεχνικός Θερμικών και Υδραυλικών Εγκαταστάσεων και Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου) με τα δύο πρώτα να αποτελούν μοναδικά στο νομό μας καθώς επίσης δεν εγκρίνει το ολιγομελές τμήμα της ειδικότητας Βοηθού Νοσηλευτή της Γ τάξης του ΕΠΑ.Λ. Άργους Ορεστικού το οποίο είναι και αυτό μοναδικό στο νομό μας υποχρεώνοντας έτσι τους μαθητές μας να φοιτήσουν σε άλλη ειδικότητα από αυτή που επέλεξαν ή να φοιτήσουν σε ΕΠΑ.Λ όμορου νομού που έχει αυτή την ειδικότητα.

Είναι φανερή λοιπόν η προσπάθεια υποβάθμισης της τεχνικής εκπαίδευσης με στόχο την απομάκρυνση της από την τυπική εκπαίδευση και την λυκειακή βαθμίδα και την ένταξη της στον νέο ενιαίο χώρο της Κατάρτισης, ΕΕΚ  όπως τον ονομάζει το μνημόνιο και ο Ν 4386/16.

Καλούμε λοιπόν το Υπουργείο:

  • να εγκρίνει όλα τα ολιγομελή τμήματα τομέων και ειδικοτήτων, κατευθύνσεων και Ο.Π.
  • να αποσύρει όλες τις αντιδραστικές αλλαγές των τελευταίων ετών (χαρακτηρισμός φοίτησης, προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων, κατάργηση ειδικοτήτων κ.ά.)
  • να αποσύρει άμεσα την εγκύκλιο για τις ηλεκτρονικές εγγραφές ως μέσο  για συγχωνεύσεις – καταργήσεις τομέων, ειδικοτήτων αλλά και σχολικών μονάδων
  • να μην καταργήσει – συγχωνεύσει ειδικότητες – τομείς – σχολεία
  • να καταργήσει την αναχρονιστική μαθητεία που εισάγει τον μαθητή στην φθηνή ελαστική εργασία και μετατρέπει τον εκπαιδευτικό σε επόπτη
  • όχι περισσότεροι από 20 μαθητές στα τμήματα – 15 στις κατευθύνσεις – 10 στα εργαστήρια.

κανείς μαθητής εκτός του δημόσιου σχολείου

πάνω από όλα τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας

όλοι οι μαθητές στις ειδικότητες και τους τομείς της επιλογής τους

δημόσιο δωρεάν σχολείο των ίσων ευκαιριών, της ίσης πρόσβασης και της ίδιας γνώσης για όλα τα παιδιά

 

 

Back to top button