Στη μεταρρύθμιση της εκπαίδευσης και του συστήματος εξετάσεων για την απόκτησης διπλωμάτων οδήγησης προκειμένου να καταπολεμηθεί η διαφθορά στον κλάδο θα προχωρήσει το υπουργείο μεταφορών.
Το «Έθνος» παρουσιάζει τους βασικούς άξονες του νομοσχεδίου το οποίο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς και στόχο έχει να αλλάξει το σύστημα, αντικαθιστώντας το με ένα σύγχρονο και αδιάβλητο με βασικό μέσο την αποφυγή επαφής του εξεταστή με τον εξεταζόμενο σε όλα τα στάδια της διαδικασίας αλλά και την καλύτερη κατάρτιση εκπαιδευτών και υποψηφίων.
Στο ίδιο νομοσχέδιο, όπως εξηγεί ο υφυπουργός μεταφορών Νίκος Μαυραγάνης, διερευνάται η θεσμοθέτηση του «δόκιμου οδηγού» είτε στα 17 είτε στα 18 χρόνια.
Ριζικές αλλαγές προβλέπονται και στο σύστημα εκπαίδευσης και εξέτασης των υποψήφιων οδηγών με στόχο η νέα διαδικασία να γίνει αδιάβλητη καθώς ο τζίρος της διαφθοράς και του «λαδώματος» στον κλάδο σύμφωνα με παλαιότερα ερευνητικά δεδομένα έφτασε τα 12ο εκατομμύρια ετησίως.
Σε ό,τι αφορά τις θεωρητικές εξετάσεις αναμένεται αναδιαμόρφωση των εγχειριδίων. Αυτό που εξετάζεται είναι η διαμόρφωση μίας δεξαμενής θεμάτων στο πρότυπο των Πανελλαδικών εξετάσεων από όπου θα επιλέγεται τυχαία συνδυασμός ερωτήσεων ο οποίος δεν θα είναι ίδιος για το σύνολο των εξεταστικών κέντρων. Επιπλέον, μελετάται η απουσία επιτηρητή από την αίθουσα εξέτασης προκειμένου να μην υπάρχει πιθανότητα βοήθειας. Ο επιτηρητής θα ελέγχει την εξέταση μέσω οθόνης.
Μία από τις σημαντικές διαφοροποιήσεις του συστήματος θα αφορά στην εκπαίδευση των εκπαιδευτών. Στόχος είναι οι νέοι δάσκαλοι οδήγησης για να έχουν ολοκληρώσει ακαδημαϊκές σπουδές.
Όπως έγιναν ιδιωτικά ΚΤΕΟ, να γίνει και υπηρεσία ιδιωτική για χορήγηση πάσης φύσεως διπλωμάτων, να ξεμπερδεύουμε μια και καλή και με αυτό το θέμα. Αλήθεια υπάρχουν ακόμα δημόσια ΚΤΕΟ; Δεν σήκωναν το τηλέφωνο για να κλείσουμε ραντεβού. Τόση τεμπελιά τους κατείχε.