Στο πλαίσιο της ενίσχυσης της αντίληψης των «ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση», το σχολείο μας οργάνωσε την 3η για φέτος δράση για την προώθηση της ενταξιακής κουλτούρας, την ισότιμη πρόσβαση και συμμετοχή των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην εκπαίδευση και κατ’ επέκταση, στους υπόλοιπους τομείς της ζωής.
Οι μαθητές της Β΄τάξης, του τομέα Πληροφορικής, συμμετείχαν στη 2η συνεχόμενη δράση συνεκπαίδευσης με τους μαθητές της Α΄ τάξης του Ειδικού Γυμνασίου Καστοριάς. H δράση υλοποιήθηκε στο χώρο του Ειδικού Γυμνασίου (το οποίο συστεγάζεται με το 4ο Γυμνάσιο) και συγκεκριμένα στο εργαστήριο Πληροφορικής.
Περιγραφή δράσης: Έχοντας μαζί τους όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό (Ρομπότ- mbot και laptop), οι μαθητές ανέλαβαν την οργάνωση και το συντονισμό της όλης δράσης. Με περίσσευμα αγάπης, καλής διάθεσης και επίγνωσης του ρόλου τους, βοήθησαν τους μικρούς μαθητές να συναρμολογήσουν τα ρομπότ, να σχεδιάσουν διαδρομές και ήχους. Ο αυθόρμητος ενθουσιασμός και η δημιουργική ανησυχία των μικρών μας φίλων, αποτελούν αδιάψευστη απόδειξη των θετικών επιδράσεων που προκύπτουν μέσα από συνεργατικές δράσεις και πρωτότυπες πρακτικές.
Η υλοποίηση της δράσης είχε ως στόχο μέσα από βιωματικές ασκήσεις και δραστηριότητες, την ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων των μαθητών, την καλλιέργεια και ενίσχυση της δημιουργικότητας και της φαντασίας, την ενθάρρυνση για συμμετοχή με ιδέες και προτάσεις. Στοιχεία που ενισχύουν την ομαδικότητα στο σχολικό περιβάλλον και άρουν τον κοινωνικό αποκλεισμό.
Επιπλέον, η επιλογή δραστηριοτήτων σχετικών με τη Ρομποτική και η παρουσίασή τους με συγκεκριμένο τρόπο , συμβάλλουν στη δημιουργία περιβάλλοντος συνεργασίας μεταξύ των μαθητών, καθώς η Ρομποτική αποτελεί γι’ αυτούς ένα καινούριο γνωστικό αντικείμενο που ενεργοποιεί το ενδιαφέρον τους.