Αυτή είναι η ιστορία μια πολύ συμβατικής γιαγιάς που μια μέρα αποφάσισε να συνοδεύσει το εγγονό της σε μια συναυλία ροκ. Ακούστε την.
Η Άνχελες Ροντρίγκεθ Ιδάλγο ήταν μια ταπεινή γυναίκα η οποία, όταν έμεινε χήρα στα 41 της, έκανε δυο δουλειές για να μεγαλώσει τα πέντε παιδιά της. Ζούσε στην εργατική συνοικία Βαγέκας στη Μαδρίτη, όπου η μουσική χέβι μέταλ ήταν πολύ δημοφιλής στη νεολαία, τη δεκαετία του 1980.
Δεν θα την έλεγες νεαρά κυρία όταν αποφάσισε μια μέρα να συνοδεύσει τον εγγονό της σε μια συναυλία ροκ: είχε κλείσει τα 70. Πήγε, της άρεσε τόσο που από τότε δεν άφησε συναυλία για συναυλία μέταλ συγκροτήματος. Έγινε η αγαπημένη φιγούρα της ροκ σκηνής της Μαδρίτης εκείνης της εποχής.
Πέρασε λίγος καιρός και η «la abuela rockera», η γιαγιά-ρόκερ δηλαδή, άρχισε να εμφανίζεται ως τακτικός συνεργάτης σε ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές εκπομπές. Έφτασε να έχει δική της στήλη στο περιοδικό «Heavy Metal». Μάλιστα, η φωτογραφία της φιγουράρει στο εξώφυλλο του άλμπουμ «Toca Madera» της χέβι μέταλ μπάντας Panzer (ντυμένη με δερμάτινο, και με το αριστερό να κάνει τα «κέρατα», τη γνωστή χειρονομία των μεταλάδων).
Το 1999, έξι χρόνια μετά το θάνατο της Άνχελες, η γλύπτρια Κάρμεν Χόρμπα φιλοτέχνησε ένα μπρούτζινο άγαλμα της, με το δεξί χέρι της γιαγιάς-ρόκερ στη στάση που είχε στη φωτογραφία για το άλμπουμ των Panzer. Κάποιοι βάνδαλοι αποφάσισαν μια μέρα να σπάσουν τα δύο δάχτυλα, και το δεξί της Άνχελες έμοιαζε να είναι σηκωμένο σε γροθιά της Τρίτης Διεθνούς. Γρήγορα, έγιναν οι απαραίτητες επιδιορθώσεις και la abuela rockera κορδώνεται, εκ τότε, σε όλο το metal μεγαλείο της.
Για να δει κανείς το άγαλμα της γιαγιάς-ρόκερ της Μαδρίτης κατεβαίνει στον σταθμό του μετρό Puente Vallecas και ρωτά. Όλοι το ξέρουν.
ΑΠΕ