Ελλάδα

50 χρόνια συλλογές Panini και Μουντιάλ! (βίντεο)

Η αίσθηση του γυαλιστερού χαρτιού, ο ήχος τη στιγμή που σκίζεται, η ώρα της… αποκάλυψης. Εκατομμύρια φίλαθλοι σε όλον τον πλανήτη έχουν αναφωνήσει «συμπλήρωσα!»

 βλέποντας το αυτοκόλλητο χαρτάκι που λείπει για να ολοκληρωθεί μια σελίδα, μια ομάδα, μια ολόκληρη συλλογή. Η συνήθεια που ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του 1960 παραμένει αναλλοίωτη στο πέρασμα του χρόνου, καθώς οι συλλογές «Panini» είναι… ακόμη «ζωντανές»!

Το όραμα των τεσσάρων αδελφών Πανίνι, του Μπενίτο, του Τζουζέπε, του Ουμπέρτο και του Φράνκο εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο. Η ιδέα που ξεκίνησε στη Μόντενα με την απεικόνιση ποδοσφαιριστών σε χαρτάκια τα οποία μπορούσε κανείς να τοποθετήσει σε ειδικό άλμπουμ χρησιμοποιώντας κόλλα, μετατράπηκε σε συλλεκτική «μανία» η οποία συμπληρώνει αισίως 58 «ζωής». O μέσος της Ίντερ, Μπρούνο Μπόλκι αναγνωρίζεται ως το πρώτο χαρτάκι Panini που κυκλοφόρησε το 1960. Η επιτυχία της εταιρείας (Panini S.p.A) ήταν άμεση, σε βαθμό τέτοιο που έφερε τη συνεργασία με την πιο επιτυχημένη ομάδα του ιταλικού βόλεϊ. Από το 1968 έως το 1989 η Panini ήταν χορηγός της Μόντενα κατακτώντας όλους τους διαθέσιμους τίτλους τόσο στην Ιταλία όσο και τις διοργανώσεις της CEV.

Το άλμπουμ του Μουντιάλ 2018 φέρει τη σφραγίδα Official Licenced (επίσημα αδειοδοτημένου) και είναι διαθέσιμο σε περισσότερες από 100 χώρες, τριπλάσιες δηλάδή από εκείνες που θα εκπροσωπηθούν στα γήπεδα της Ρωσίας. Τα Social Media βοήθησαν δραστικά στην «εκτόξευση» του φαινομένου, καθώς από το EURO 2012 και μετά η διάδοση του Facebook οδήγησε στη δημιουργία γκρουπ ανταλλαγών. Οι συλλέκτες δεν ήταν αναγκασμένοι πλέον να αναζητούν άλλους… ομοιοπαθείς, καθώς όσο τα χρόνια περνούν, οι επιλογές περιορίζονται. Τα κοινωνικά δίκτυα έδωσαν τη δυνατότητα της άμεσης, παγκόσμιας διασύνδεσης κι έτσι, οι ανταλλαγές έγιναν «παιχνιδάκι» και η συμπλήρωση του πολύτιμου «βιβλίου» πιο εύκολη. Τα συναισθήματα ενός -ανεξαρτήτως ηλικίας- παιδιού, είναι μοναδικά όταν ανοίγει το φακελάκι, αισθάνεται την ιδιαίτερη μυρωδιά που έχουν τα αυτοκόλλητα και αρχίζει να σκέφτεται: «Το’χω ή δεν το’χω. Κι αν το έχω, να το ανταλλάξω ή να το κρατήσω;». Συναισθήματα που δεν μπορούν να υποκαταστήσουν τα tablet και τα smartphone, μονολότι η Panini έχει επεκταθεί δυναμικά στο χώρο με πολλές εφαρμογές.

«Η αγορά της Ελλάδας ανταποκρίνεται σε συλλεκτικά προϊόντα. Είναι μια μεγάλη αγορά με παράδοση που μεταδίδεται από τη μία γενιά στην άλλη» δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθυντής πωλήσεων της Panini για την Ελλάδα, Στέφανο Μαρτινέλι, που αποκάλυψε ότι αναμένεται μια πολύ καλή χρονιά στην Ελλάδα με το νέο άλμπουμ Russia 2018, το οποίο περιλαμβάνει 670 αυτοκόλλητα. Δύσκολη η αποστολή του συλλέκτη με πέντε αυτοκόλλητα ανά φακελάκι και τιμή «τσιμπημένη» στα 80 λεπτά.

Πρόκειται, ωστόσο, για το αποτέλεσμα ενός έργου τετραετίας. Την ώρα που η παγκόσμια πρωταθλήτρια σηκώνει το τρόπαιο και αρχίζει τη γιορτή, είναι η στιγμή που για τους ανθρώπους της εταιρείας ξεκινά η προετοιμασία για το άλμπουμ της επόμενης διοργάνωσης.

Τα άλμπουμ έχουν συλλεκτική αξία και εκατοντάδες «πιστοί» ανά την υφήλιο περιμένουν με αγωνία τη στιγμή που θα φτάσει στα χέρια τους το πρώτο φακελάκι από τη νέα συλλογή. Ανάμεσα στους πιο γνωστούς συλλέκτες των οποίων τα ονόματα έχει «αποκαλύψει» η Panini είναι ο Τζίτζι Μπουφόν αλλά και ο τραγουδιστής Εντ Σίραν (The Shape of you, 2017).

Ακολουθεί η συνέντευξη του κ. Μαρτινέλι στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και τον Γιώργο Μανταίο:

Πότε ξεκίνησε η συνεργασία σας με την Ελλάδα και πόσο ευχαριστημένος είστε από την κίνηση των προϊόντων σας;

Ξεκινήσαμε τη δεκαετία του 1980. Παλιά είχαμε υποκατάστημα στην Ελλάδα, πλέον έχουμε διανομέα. Μια εταιρεία όπου όλοι οι εργαζόμενοι είναι πολύ επαγγελματίες, είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με αυτή τη συνεργασία. Τώρα, όσον αφορά την κίνηση, ως διευθυντής πωλήσεων θα έπρεπε να πω «όχι, μπορούσαμε παραπάνω!» Αλλά γενικά είναι μια καλή αγορά. Υπάρχει παράδοση συλλεκτών στον Ελλάδα, υπάρχει το πάθος που μεταδίδεται από γενιά σε γενιά.

Εκφράζονται παράπονα για την αυξημένη τιμή σε σχέση με την προηγούμενη διοργάνωση. Πού οφείλεται αυτό;

Δεν είμαι υπεύθυνος για τον συγκεκριμένο τομέα. Πάντως το σίγουρο είναι ότι αν αυξάνουμε τη τιμή δεν είναι για να κερδίζουμε περισσότερα χρήματα. Η παραγωγή επίσημων προϊόντων δεν είναι φθηνή υπόθεση, γι΄αυτο άλλωστε υπάρχουν πολύ λίγοι εξουσιοδοτημένοι πωλητές.

Θα σας πω ωστόσο το εξής: Υπάρχουν ανταγωνιστές χωρίς άδεια και έχουν τη δυνατότητα να πωλούν σε πιο χαμηλές τιμές. Ίσως είναι λίγο άδικο. Κάποιοι δεν σέβονται τους κανόνες της δικής μας αγοράς. Πιστεύω ότι, δυστυχώς, η παρουσία μη εξουσιοδοτημένων ανταγωνιστών, βλάπτει όλη τη βιομηχανία των αναμνηστικών καθώς δημιουργείται στον καταναλωτή η εντύπωση ότι τα συλλεκτικά προϊόντα πωλούνται φθηνά ή είναι κακής ποιότητας. Όμως συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Το εμπόριο συλλεκτικών ειδών απαιτεί σοβαρή και μεγάλη επένδυση, σεβασμό των κανόνων και εκατοντάδες άτομα που εμπλέκονται στη διαδικασία έγκρισης, δημιουργίας και παραγωγής.

Όταν υπάρχουν στην αγορά πολλά προϊόντα «μαϊμού», ο καταναλωτής δυσκολεύεται να αντιληφθεί την πραγματική αξία μιας επίσημης συλλογής. Η αξία της, λοιπόν, βρίσκεται ακριβώς εκεί: στην επίσημη αδειοδότηση από τη FIFA, τις Εθνικές Ομοσπονδίες και τους ποδοσφαιριστές.

Επιτρέψτε μου επίσης να σας πω και κάτι άλλο, καθώς είμαι κι εγώ συλλέκτης! Από αυτή τη σκοπιά, δεν βγάζει νόημα να συλλέγεις κάτι που δεν είναι επίσημο. Δεν έχει αξία. Είναι πεταμένα λεφτά.

Στην Ιταλία με νομικές ενέργειες το περιορίσαμε το φαινόμενο της «πειρατείας» τις δεκαετίες του 1980 και του 1990. Λίγες χώρες υπάρχουν που εξακολουθούν να παράγουν «πειρατικά» προϊόντα και δυστυχώς η Ελλάδα είναι μία από αυτές. Όμως δεν έχω παράπονο από την Ελλάδα γιατί τα τελευταία χρόνια είχαμε μεγάλη υποστήριξη από τις αρμόδιες αρχές. Υπάρχει μυστικότητα αλλά τον περασμένο Νοέμβριο κατασχέθηκαν χιλιάδες προϊόντα.

Αν τα βάλουμε κάτω, κάποιος χρειάζεται να αγοράσει τρεις κούτες για να συμπληρώσει το άλμπουμ. Είναι μεγάλο το κόστος…

Μα το νόημα είναι να γίνονται ανταλλαγές. Πρέπει να κάνεις ανταλλαγές! Αν μιλάμε στατιστικά, τότε ναι, χρειάζονται τουλάχιστον 3 κούτες. Αλλά οι συλλογές αυτές έχουν εξελιχθεί σε κοινωνική και πολιτιστική δραστηριότητα. Ενθαρρύνουμε τις ανταλλαγές, που έχουν γίνει πολύ πιο εύκολες μέσα από τα social media. Φροντίζουμε να συμπληρώνουν το άλμπουμ οι συλλέκτες μας, αλλά δεν θέλουμε να ξοδεύουν μια περιουσία για να το πετύχουν.

Κάθε χρόνο ανεβαίνει ο βαθμός δυσκολίας ως προς τη δημιουργία ενός άλμπουμ;

Φυσικά. Τώρα έχουμε 32 ομάδες (σ.σ. που μετέχουν στην τελική φάση του Παγκοσμίου Κυπέλλου) κι αυτό σημαίνει ότι οι άνθρωποι μας είναι σε επαφή με ομοσπονδίες και παίκτες, αφού χρειαζόμαστε άδεια για κάθε ένα από τα 670 αυτοκόλλητα! Επίσης είναι δεδομένο ότι όλες οι φωτογραφίες υφίστανται την ανάλογη επεξεργασία. Είναι απίστευτες εργατοώρες. Υπάρχουν κανόνες και οι συνεργασίες μας υποχρεώνουν να ακολουθούμε καλούς κανόνες. Εγώ ως υπάλληλος είμαι υπερήφανος για τις συνθήκες που έχουμε στην Panini. Είμαστε υπερήφανοι για την καθημερινή δουλειά μας και για την υψηλή ποιότητα των προϊόντων μας. Μέσα σε ένα μήνα συγκεντρώσαμε τα πάντα, δημιουργήσαμε τα κατάλληλα γραφικά και είμαστε πλέον έτοιμοι.

Τι ενδιαφέρει περισσότερο τους Έλληνες στις ποδοσφαιρικές συλλογές;

Τους αρέσει πολύ το διεθνές ποδόσφαιρο. Από εκεί και πέρα, οι προτιμήσεις δεν διαφέρουν σε σχέση με τον υπόλοιπο κόσμο. Εξαιρετικά δημοφιλείς είναι οι ισπανικές ομάδες, Μπαρτσελόνα, Ρεάλ και οι… συνήθεις ύποπτοι Ρονάλντο, Μέσι.

Υπάρχουν κι άλλα δικά σας, μη αθλητικά, προϊόντα στην Ελλάδα;

Πρόσφατα προωθήσαμε στη χώρα σας τη συλλογή Amici Cucciolotti (Οι φίλοι μας τα ζώα) σε συνεργασία με τη Ελληνική Φιλοζωική Εταιρία. Αν με ρωτάτε οικονομικά, μπήκαμε μέσα, αλλά δεν μας πείραξε καθόλου! Ήταν πολύ σημαντικό γιατί δώσαμε στα παιδιά τη δυνατότητα να συμμετάσχουν σε ένα κοινωνικό πρόγραμμα προστασίας των ζώων. Προσπαθήσαμε να μεταφέρουμε κάποιες αξίες, τον σεβασμό στο περιβάλλον και τα ζώα. Είμαστε σε επαφή με τον σύλλογο προστασίας στο Κορωπί (σ.σ. τη Φιλοζωική), βοηθάμε όσο μπορούμε και καταφέραμε να τους ενισχύσουμε με ένα ασθενοφόρο. Το 2017 στηρίξαμε την προσπάθειά τους με 150.000 γεύματα. Είναι ένα κοινωνικό και εκπαιδευτικό project το οποίο έχουμε σε αρκετές χώρες και αποτελεί επένδυση στο μέλλον των παιδιών μας, του πλανήτη μας, του περιβάλλοντος.

Όλα αυτά τα χρόνια έχει συμβεί κάτι αξιοπερίεργο σε σχέση με την ελληνική αγορά;

Πριν από μερικά χρόνια κυκλοφόρησε η συλλογή για το EURO 2008 που ήταν πολύ σημαντική για την εθνική σας ομάδα καθώς τότε ήταν η κάτοχος του τίτλου! Κάποιοι από την Ελλάδα διαμαρτυρήθηκαν ότι υπήρχαν διπλά στο ίδιο φακελάκι, κάτι το οποίο δεν γίνεται ποτέ στις συλλογές Panini. Μέσα από μια πολύπλοκη διαδικασία, η μονάδα παραγωγής της εταιρείας φροντίζει ώστε να μην υπάρχει περίπτωση να βρεθούν «διπλά» στο ίδιο φακελάκι. Τα στελέχη της εταιρίας παραξενεύτηκαν και ζήτησαν να τους στείλουν τα διπλά χαρτάκια. Τελικά αποδείχθηκε ότι ήταν προϊόντα «μαϊμού»! Κάποιοι σκάναραν τα χαρτάκια μας και τα έστειλαν στην αγορά!

Είμαστε ολοκληρωτικά αφοσιωμένοι στους καταναλωτές. Μιλάμε για εκατομμύρια ανθρώπους και δεν θέλουμε να ρισκάρουμε τη φήμη μας. Κι επειδή στην αρχή μιλήσαμε για τιμολόγηση, εάν υπήρχε εναλλακτική, να είναι σίγουροι οι πελάτες μας ότι θα το κάναμε. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι αγνοούμε τα οικονομικά δεδομένα της εποχής. Η ποιότητα, η ασφάλεια και ο σεβασμός του καταναλωτή είναι αξίες τις οποίες δεν διαπραγματευόμαστε στην Panini. Οποιοδήποτε κι αν είναι το κόστος…

ΑΠΕ

Back to top button