Καστοριάφωτορεπορτάζ

Πως υποδέχθηκε η Καστοριά τη «Λευκή νύχτα»; (ρεπορτάζ – φωτογραφίες – βίντεο)

Την πρώτη «Λευκή νύχτα» με τη συμμετοχή 33 επιχειρήσεων ζήσαμε την Παρασκευή στην Καστοριά. Το Επιμελητήριο, ο Εμπορικός Σύλλογος και ο Σύνδεσμος Γουνοποιών, προσπάθησαν να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών με μία μεγάλη εκστρατεία ενημέρωσης και προώθησης της δράσης, για αρκετές ημέρες.

Της Χρυσούλας Κυρατζή

Κάναμε μία βόλτα στην αγορά, η οποία σύμφωνα με το πρόγραμμα θα παρέμενε ανοιχτή μέχρι τις 23.00!

Ώρα 22.30 λοιπόν και η εικόνα που συναντήσαμε στους δρόμους της πόλης καταγράφηκε στο βίντεο του aboutkastoria.gr που ακολουθεί και έχετε παρακολουθήσει ήδη Live πάρα πολλοί συμπολίτες μας.

 Η εικόνα που αντικρύσαμε:

Κάποιες επιχειρήσεις από εκείνες που συμμετείχαν στην εκδήλωση, ήταν ήδη κλειστές.

Σε μία, χρειάστηκε να σηκωθεί η υπάλληλος να ανοίξει σε 3 παιδιά την κλειδωμένη πόρτα για να μπουν (τα 3 από τα 5 που θα αναφέρουμε παρακάτω).

Στις υπόλοιπες, έξω από τις οποίες περάσαμε, δεν είχαν καθόλου κόσμο.

Φυσικά, δεν μπορούμε να γνωρίζουμε την προσέλευση των συμπολιτών μας τις προηγούμενες ώρες, αλλά εκείνο που μας έκανε εντύπωση είναι πως το κλίμα στην αγορά δεν ήταν όσο εορταστικό είχαμε φανταστεί.

Κατά τη βόλτα μας ακούσαμε δύο παρέες νέων ανθρώπων (5 στο σύνολο άτομα) να αναφέρονται  στη «λευκή νύχτα», απορημένοι και εμφανώς απογοητευμένοι.

Επρόκειτο για σπουδαστές που ήθελαν να ζήσουν την εμπειρία της «λευκής νύχτας»,  λευκής μόνο στα χαρτιά γιατί στην πραγματικότητα ήταν μία σκοτεινή και μάλλον άλλη μία ερημική νύχτα για την Καστοριά.

Οι απορίες μας:

Δεν γνωρίζουμε πώς σκέφτηκαν οι διοργανωτές την έκβαση της  πρωτοποριακής εκδήλωσης στην πόλη μας, αλλά δεν είδαμε πουθενά το οργανωμένο

πανηγυρικό κλίμα που θα προσέλκυε το αγοραστικό κοινό να βγει από τα σπίτια του το βράδυ για να ψωνίσει.

Εύλογα θα αναρωτηθούμε εάν…

Έγιναν οι τεράστιες εκπτώσεις που είχαν εξαγγελθεί ειδικά για την συγκεκριμένη βραδιά;

Οι εμπορικοί επισκέπτες της Έκθεσης Γούνας έκαναν μια βόλτα από τα καταστήματα της πόλης;

Οι φορείς της πόλης στήριξαν το εν λόγω εγχείρημα στην πράξη, γιατί δε λάβαμε Δελτίο Τύπου που να αποδεικνύει κάτι τέτοιο, όπως σε άλλες περιπτώσεις…

Το συμπέρασμά μας:

Η αγορά της πόλης που υποφέρει πρέπει να στηριχθεί με ουσιαστικές δράσεις και ιδέες. Οργανωμένες σωστά με βάση τα πραγματικά δεδομένα της πόλης μας…

 Η εικόνα  προβληματίζει και στενοχωρεί!

Πόσο διαφορετικά θα ήταν -ίσως- τα πράγματα εάν υπήρχαν παράλληλες δράσεις στους δρόμους (μουσική, διακόσμηση, κεράσματα, αναμνηστικά μικροδωράκια κλπ);

Ο κόσμος πλέον επιλέγει και προσέχει πού θα επενδύσει και το τελευταίο Ευρώ κι  αυτό πρέπει να το σκεφτούν σοβαρά οι επαγγελματίες και οι φορείς της πόλης.

Όπως θα πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη τις εκατοντάδες παραγγελίες από e-shops που παραδίδουν οι ταχυμεταφορείς σε συμπολίτες μας.

Γεγονός που αποδεικνύει πως οι Καστοριανοί ναι μεν δεν αγοράζουν πολύ συχνά πλέον, αλλά δεν σταμάτησαν εντελώς.

Τη άλλη φορά ελπίζουμε καλύτερα…

Φωτογραφίες από τη «Λευκή Νύχτα»…

Bonus προβληματισμός:

Το Φεστιβάλ Γαστρονομίας που είχε ανακοινωθεί παράλληλα με την Έκθεση Γούνας, για το διήμερο 4 & 5 Μαΐου,  μάλλον δεν είχε το ενδιαφέρον των επαγγελματιών που αναμενόταν αυτή την περίοδο και αναβλήθηκε ή έμεινε στα χαρτιά.

Επειδή ούτε η λιμουζίνα, ούτε οι εκατοντάδες εμπορικοί επισκέπτες και τα πανάκριβα αυτοκίνητα στο πάρκινγκ του Εκθετηρίου αντιπροσωπεύουν την οικονομική πραγματικότητα στην Καστοριά, η ώρα για ουσιαστικές δράσεις έχει έρθει ίσως και περάσει…

Προβληματίζεστε κι εσείς για την κατάσταση και το μέλλον της πόλης μας;

aboutkastoria.gr

 

 

 

 

 

Back to top button