Η κρίση που βιώνουμε σήμερα είναι πρωτίστως ηθικών αξιών. Οι αξίες ξεκινούν από την παιδεία που έχει ο καθένας μας, μέσα από την οικογένεια, την εκπαίδευση και τέλος τηνκοινωνία. Η παιδεία του ανθρώπου είναι το πιο σημαντικό πράγμα στην ζωή του και σύμφωνα με τον Πλάτωνα μπορεί να αλλάξει και να καθορίσει τις ζωές μας. Παιδεία είναι να σκέφτεσαι μόνος σου και όχι να ακολουθείς πάντα το πλήθος. Αυτό που χρειάζεται για να θωρακίσουμε τα παιδιά μας είναι Ρίζες και Φτερά.
Η ομιλία της Δρ. Θωμαής Αλεξίου στο TEDxVEROIA, πραγματοποιήθηκε στη Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών Δήμου Βέροιας στις 13/5/2018.
Βιογραφικό
Η Θωμαή Αλεξίου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, μεγάλωσε όμως στην Καστοριά ,όπου τελείωσε το σχολείο και στα 18 της φεύγει και πάλι για να σπουδάσει στο Πανεπιστήμιο.
Είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος της Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου των Ιωαννίνων, κάτοχος Μεταπτυχιακού διπλώματος (MA) στη Διδασκαλία της αγγλικής ως ξένης γλώσσας του Πανεπιστημίου Canterbury Christ Church (Ηνωμένο Βασίλειο) και Διδακτορικού διπλώματος στην Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία του Πανεπιστημίου Wales Swansea (Ηνωμένο Βασίλειο).
Σήμερα είναι Μόνιμη Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας, στο Τμήμα Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας, Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας, του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Πριν εργαστεί στο πανεπιστήμιο δίδασκε την ελληνική ως ξένη γλώσσα (στο Πανεπιστήμιο Swansea, Ηνωμένο Βασίλειο για 3 χρόνια) και την αγγλική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα συνολικά για δέκα χρόνια στην Ελλάδα και στη Βρετανία.
Εκτός από τη διδασκαλία στο Παν/μιο, συμμετέχει σε ποικίλα ερευνητικά προγράμματα (όπως το DysTEFL2), είναι επιστημονική συνεργάτης του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας και συντονίστρια στη θεματική ενότητα «Η διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας σε παιδιά» στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν στη γνωστική ανάπτυξη και τις ατομικές διαφορές στην εκμάθηση ξένων γλωσσών κατά την παιδική ηλικία. Το γνωστικό της αντικείμενο είναι η εκμάθηση της Αγγλικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας στην προσχολική και σχολική ηλικία και έχει εμπειρία στη μεθοδολογία της διδασκαλίας γλωσσών καθώς και στην ανάπτυξη διδακτικού υλικού για μικρά παιδιά. Έχει προσκληθεί να δώσει σεμινάρια κατάρτισης σε εκπαιδευτικούς και έχει δημοσιεύσει άρθρα στην Ευρώπη (σε διεθνή περιοδικά και πρακτικά συνεδρίων).
Είναι συνεπιμελήτρια και μέλος της συγγραφικής ομάδας δύο διδακτικών πακέτων για τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας στην Γ΄δημοτικού στα δημόσια σχολεία (MagicBook 1 & MagicBook 2).