ΑθλητικάΔυτική ΜακεδονίαΚαστοριάτελευταίες ειδήσεις

Brevet 600χλμ οι λίμνες της Δυτικής Μακεδονίας: Έξι μόνο τερμάτισαν, οι τρεις Καστοριανοί!

Ξεκινήσανε σήμερα στις 03:00 τα ξημερώματα από τη Θεσσαλονίκη κυνηγώντας τον τίτλο του Super randonneurs (αυτός ο τίτλος κερδίζεται από κάθε ποδηλάτη που συμπληρώνει μια σειρά brevets (200, 300, 400 και 600 χλμ) μέσα στο ίδιο έτος). Ανάμεσα στους συμμετέχοντες ήταν και τρεις  αθλητές του Ποδηλατικού Συλλόγου Καστοριάς οι  Δημήτρης Βασιλείου (φωτο κάτω), Κοσμάς Κοσμάς και Μάνος Σταμπουλίδης. Μετά τα επίπονα 600χλμ της διαδρομής οι λίμνες της Δυτικής Μακεδονίας, κατάφεραν πριν λίγο και τερμάτισαν και οι τρεις.

Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ (από blecyclingclub.gr):

Η διαδρομή ξεκινά τις μικρές ώρες από το άγαλμα του συμβόλου της αρχαίας Μακεδονίας, τον Μέγα Αλέξανδρο. Μετά το ζέσταμα από τις πιο επίπεδες περιοχές των Νομών Θεσσαλονίκης, Κιλκίς και Πέλλας, κατά το οποίο περνάμε και τη μικρότερη λίμνη του γύρου, την συμπαθητική Πικρολίμνη, καθώς και τη γέφυρα του Αξιού στο Πρόχωμα, η διαδρομή μας φέρνει με βουβές ανηφόρες στη Γουμένισσα.

Εκεί ξεκινά η πρώτη σοβαρή δοκιμασία του μπρεβέ με την ανάβαση του όρους Πάικο από την περιβόητη διαδρομή Γρίβας-Καστανερής. Πρόκειται για μια δύσκολη ανάβαση με μεγάλες κλίσεις στην περιοχή του +10%. Στα ανώτερα υψόμετρα οι κλίσεις εξομαλύνονται και ο δρόμος διασχίζει δάση οξιάς και βελανιδιάς για να φτάσει στα Μεγάλα Λιβάδια όπου καλλιεργούνται οι πεντανόστιμες πατάτες Αρχαγγέλου. Ο δρόμος κατεβαίνει στο ομώνυμο χωριό όπου είναι και το πρώτο κοντρόλ.

Στη συνέχεια μετά από λίγο ακόμα ανηφόρα, ο δρόμος κατεβαίνει αντικρίζοντας την Τζένα και το Πίνοβο και, μέσω Αριδαίας, συνεχίζει προς μια τελική, μικρή ανάβαση κατά μήκος του ρέματος Ράμνο Μπορ που διασχίζει τα Λουτρά Πόζαρ, όπου είναι και το δεύτερο κοντρόλ. Αν έχετε χρόνο, αξίζει να πιείτε έναν καφέ στο χώρο των λουτρών που βρίσκεται μέσα στο δάσος, δίπλα στο ποτάμι.

Φεύγοντας από το Πόζαρ, περνάμε από το όμορφο χωριό της Όρμας και κατευθυνόμαστε προς τις Κερασιές και τη Λίμνη του Άγρα, μέσω των Σαρακήνων που βρίσκονται στην κορυφή μιας μικρής αλλά πολύ δύσκολης ανάβασης αποτελούμενη από διαδοχικά, διψήφια τοιχάκια. Το τερέν εξομαλύνεται προς Κερασιές και κατόπιν η διαδρομή ξεκουράζει με τις ομαλές κατηφορικές κλίσεις της.

Στη Λίμνη Άγρα στρίβουμε δυτικά και κατευθυνόμαστε προς την Άρνισσα και στη συνέχεια τη μεγάλη Λίμνη της Βεγορίτιδας, πλαισιωμένη από καλλιέργειες μηλιών που λογικά θα είναι φορτωμένες τέλη Αυγούστου, και στη συνέχεια κερασιές που λογικά δεν θα είναι πλέον. Στο νότιο άκρο της λίμνης βρίσκεται στο τρίτο κοντρόλ στον Αγ. Παντελεήμονα. Φεύγοντας από το χωριό, δεξιά μας διακρίνεται η λίμνη Πετρών. Περνάμε το Αμύνταιο και κατευθυνόμαστε προς την Φλώρινα.

Στην έξοδο της Φλώρινας ξεκινά η ανάβαση για το χιονοδρομικό Βίγλας/Πισοδερίου που θα μας φέρει στο μεγαλύτερο υψόμετρο του μπρεβέ στα 1550 m, μέσα από τα δάση οξιάς των δυτικών πλαγιών του Βαρνούντα. Η ανάβαση δεν έχει δύσκολες κλίσεις, είναι όμως μεγάλου μήκους και θέλει υπομονή. Η κατηφόρα μας φέρνει μετά στο Αντάρτικο στη διασταύρωση για Πρέσπες. Ανεβαίνουμε το δύσκολο ανηφοράκι και από την κορυφή του αντικρίζουμε πανοραμικά μπροστά μας τη Μικρή Πρέσπα.

Ένα επίπεδο κομμάτι δίπλα στη Μικρή και κατόπιν ανάμεσα σ’ αυτή και τη Μεγάλη Πρέσπα μας φέρνει στη διασταύρωση για τους Ψαράδες. Η ανταμοιβή για το δύσκολο ανηφοράκι κατά το οποίο παίρνουμε περίπου 200 m υψόμετρο, είναι η εσπερινοβραδυνή θέα στη Μεγάλη Πρέσπα και η ξεκούραση στο τέταρτο κοντρόλ στους Ψαράδες. Έχουμε πλέον καλύψει κάτι περισσότερο από το μισό μπρεβέ…

Μετά το διάλειμμα επιστρέφουμε από τον αντίστροφο, εξίσου δύσκολο δρόμο, στην διασταύρωση με την γρήγορη εθνική οδό Φλώρινας-Καστοριάς που θα μας οδηγήσει ομαλά καθώς ελαφρώς κατηφορική προς την Λίμνη της Καστοριάς, της οποίας η σκοτεινή, νυχτερινή επιφάνειά της αντικατοπτρίζει τα φώτα της πόλης. Δεν μπαίνουμε αριστερά μέσα στην πόλη αλλά συνεχίζουμε την πορεία μας νοτιοανατολικά, μέσω Δισπηλιού, προς τη Σιάτιστα.

Μετά από μια σειρά από ανηφοροκατηφοράκια κατά μήκος της παράλληλης διαδρομής με τον κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού, στρίβουμε δεξιά προς το Καλονέρι, ένα χωριό στο οποίο μπαίνουμε ανεβαίνοντας ένα τοιχάκι, και συνεχίζουμε λίγο νότια μέχρι μια ανύποπτη διασταύρωση στ’ αριστερά μας η οποία μας συνδέει μέσω άλλης μια μικρής αλλά δύσκολης ανηφόρας στο κύριο δρόμο για τη Σιάτιστα όπου συνεχίζουμε την ανάβαση με ευκολότερες κλίσεις. Παρά το σχετικά χαμηλό υψόμετρο, το τοπίο είναι αλπικό καθώς οι γυμνές πλαγιές χαρακτηρίζονται από παντελή έλλειψη δέντρων.

Στην Σιάτιστα βρίσκεται το πέμπτο και προτελευταίο κοντρόλ του μπρεβέ. Ακολουθεί ένα εύκολο κομμάτι στην παλιά εθνική οδό κατά μήκος της Εγνατίας μέχρι την Κοζάνη. Με προσοχή στην δύσκολη πλοήγηση μέσα από την πόλη, βγαίνουμε με νοτιοανατολική κατεύθυνση και κατηφορικά, και μετά τον Βαθύλακκο αντικρίζουμε την μεγάλη, τεχνητή λίμνη Πολυφύτου και τη γέφυρα των Σερβίων. Δεν την περνάμε, αλλά στο ύψος της Νεράιδας παίρνουμε την έξοδο δεξιά που μας φέρνει κυκλικά κάτω από τη γέφυρα, για ν’ ακολουθήσει η σταδιακή ανάβαση κατά μήκος της βορειοδυτικής όχθης μέχρι το φράγμα Πολυφύτου.

Κατεβαίνουμε, περνάμε χαμηλά κάτω από τον τεράστιο αγωγό του υδροηλεκτρικού έργου και ξεκινάμε το τελευταίο δύσκολο κομμάτι του μπρεβέ με την απότομη ανηφόρα προς το χωριό Πολύφυτο και στη συνέχεια κατά μήκος ενός τμήματος με μικρότερες υψομετρικές διαφορές που όμως πραγματοποιούνται με κατά τόπους πολύ απότομα ανηφοράκια. Στα αριστερά μας και χαμηλά η λίμνη Σφηκιάς. Στα Ριζώματα εκτελούμε το τελευταίο κοντρόλ, και συνεχίζουμε προς Σφηκιά, μετά την οποία κατεβαίνουμε προσεκτικά τον δρόμο με πολύ μεγάλη κλίση προς τη λίμνη των Ασωμάτων.

Πλευρίζουμε με ελαφρά κατηφορική κλίση την λίμνη Ασωμάτων με βορειοανατολική κατεύθυνση, περνάμε μέσα από δύο σηραγγάκια και βγαίνουμε στην άκρη της γέφυρας που οδηγεί στη Βέροια στ’ αριστερά μας. Εμείς συνεχίζουμε δεξιά στο τελευταίο τμήμα της πεδινής διεκπεραίωσης του μπρεβέ μέσω Βεργίνας, Μελίκης, Νησελίου, Κλειδιού και κατόπιν κατά μήκος της Εθνικής Αθηνών-Θεσσαλονίκης. Περνάμε τα Μάλγαρα, για δεύτερη φορά και αντίστροφα τον Αξιό, τη Χαλάστρα και τη Σίνδο, και μπαίνουμε στη Θεσσαλονίκη (με λίγη προσοχή στη πλοήγηση στον νέο Ανισόπεδο Κόμβο Κ16) για τον τερματισμό μας κατά μήκος της Λεωφόρου Νίκης στον Λευκό Πύργο.