Καστοριά

Νέες μέθοδοι διδακτικών δράσεων από τα κέντρα Γερμανικής Γλωσσοπαιδείας Ειρήνης Γεωργοσοπούλου Μισκία

Σε νέες καινοτόμες διδακτικές δράσεις προχώρησαν τα κέντρα Γερμανικής Γλωσσοπαιδείας, προσφέροντας τμήματα ενηλίκων & εξατομικευμένη προετοιμασία για πτυχία του Γερμανικού Ινστιτούτου GOETHE , πτυχία της γερμανικής γλώσσας του Αυστριακού & του Ελληνικού Κράτους (Κπγ) ,αρχίζοντας από το μηδέν και φτάνοντας στο επίπεδο Β2 (αντίστοιχο Lower της αγγλικής γλώσσας ), στο χρόνο ρεκόρ 9 ΜΗΝΩΝ προσφέροντας ευέλικτα ωράρια, δυνατότητα αλλαγής και αναπλήρωσης μαθημάτων με δίδακτρα που ξεκινούν από 80€ μηνιαίως

Σκοπός της συγκεκριμένης δράσης, σύμφωνα με την ιδιοκτήτρια των κέντρων, κα. Ειρήνη Γεωργοσοπούλου-Μισκία είναι να μπορέσει ο κάθε ενήλικας ενδιαφερόμενος ν’ αποκτήσει αρχικά βασικές γνώσεις της γερμανικής γλώσσας (επίπεδο Α1-Α2) έτσι ώστε να έχει τη δυνατότητα να κατανοεί απλές συζητήσεις, γνωρίζοντας τα βασικά στοιχεία της γραμματικής, συνεχίζοντας με την εδραίωση περισσοτέρων γνώσεων που θα του επιτρέψουν το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα απόκτησης πτυχίου επιπέδου Β2

Ο προβλεπόμενος χρόνος απόκτησης των πτυχίων ή των γνώσεων που αντιστοιχούν σ’ αυτά για ενήλικες είναι:
Επίπεδο Α1-Α2= 2 ΜΗΝΕΣ
Επίπεδο Β1 = 5 ΜΗΝΕΣ
Επίπεδο Β2 = 9 ΜΗΝΕΣ

Η Γερμανία ως « χώρα της ευκαιρίας », με πολύ χαμηλό ποσοστό ανεργίας, χρειάζεται άμεσα εξειδικευμένο προσωπικό , αφού χιλιάδες επιχειρήσεις, οργανισμοί και φορείς της ζητούν αγωνιωδώς νέους που θέλουν να εργαστούν, με απαραίτητη προϋπόθεση τη γνώση γερμανικών σε βασικό επίπεδο. Αν μάλιστα κάποιος μιλάει Σωστά Γερμανικά (γιατί οι Γερμανοί απαιτούν ακρίβεια) έχει πολλές πιθανότητες να προσληφθεί σε υψηλή θέση.

Στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται 180 γερμανικές επιχειρήσεις, ενώ τα επόμενα χρόνια προβλέπεται σημαντική αύξηση των γερμανικών επενδύσεων στη χώρα μας. Η γνώση της γερμανικής γλώσσας αποτελεί σημαντικό προσόν πρόσληψης στις επιχειρήσεις αυτές καθώς καθιστά τον μελλοντικό εργαζόμενο παραγωγικό συνεργάτη για έναν εργοδότη που δραστηριοποιείται παγκοσμίως.

Αναφορικά με τους μικρούς μαθητές η κυρία Γεωργοσοπούλου-Μισκία θεωρεί ότι πρέπει τα παιδιά, στην ευαίσθητη ηλικία των 11 χρόνων που ξεκινούν τη δεύτερη ξένη γλώσσα, να μυηθούν σ’ αυτήν , μέσα από παιχνίδια, τραγούδια, πολύχρωμες εικόνες, γλωσσοδέτες, υλικό για χειροτεχνία και άλλες πολλές δραστηριότητες που θα διοργανώνονται μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας , βιώνοντας ένα διαφορετικό τρόπο μάθησης, ώστε στο τέλος της σχολικής χρονιάς η επιλογή των γερμανικών να μη θεωρείται ΑΘΛΟΣ αλλά να έχει αφήσει μια γλυκιά ανάμνηση .Κόστος τμήματος 10€ μηνιαίως

Η γερμανική γλώσσα για πρώτη φορά βρίσκεται στη πρώτη θέση

Σε ό,τι αφορά την εκμάθηση των γερμανικών ως δεύτερη ξένη γλώσσα η κυρία Μισκία αναφέρει τα εξής: «Στη σημερινή εποχή η εκμάθηση δύο ξένων γλωσσών είναι επιτακτική ανάγκη, καθώς επίσης και μια ελάχιστη εξασφάλιση για τους πολίτες της Ενωμένης Ευρώπης όλων των κοινωνικών στρωμάτων. Η γλωσσική καλλιέργεια, κατά την άποψή μου, βρίσκεται σε συνάρτηση με τη συνολική μορφωτική επίδραση που ασκείται στις νεότερες γενιές» , διευκρινίζοντας ότι είναι υπόθεση ενδιαφερόντων και κινήτρων σχετικών με τη μόρφωση, που θα πρέπει να καλλιεργούνται στα παιδιά, τόσο από τους ίδιους τους γονείς, όσο και από το σχολείο που θα πρέπει να ενημερώνει υπεύθυνα και αντικειμενικά σχετικά με την επιλογή της δεύτερης ξένης γλώσσας, την οποία καλείται ο μαθητής να επιλέξει.

Υποστήριξε, ωστόσο, ότι η γερμανική γλώσσα για πρώτη φορά βρίσκεται στην πρώτη θέση όσον αφορά τον αριθμό των πολιτών της Ε.Ε. που την μιλούν ως ξένη γλώσσα, ενώ όπως είπε η αλματώδης άνοδος συμπίπτει με την διεύρυνση της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε χώρες όπως Πολωνία, Τσεχία, Ουγγαρία, Ρουμανία κ.λ.π. καθώς στο σημείο αυτό γίνεται φανερό ότι η γεωπολιτική θέση της Γερμανίας, δηλαδή ότι βρίσκεται στο κέντρο της Ευρώπης και συνορεύει με εννέα Ευρωπαϊκές χώρες εκ των οποίων στις δύο, Αυστρία και Ελβετία η γερμανική είναι η επίσημη γλώσσα του κράτους, παίζει καθοριστικό ρόλο.

«Αυτός άλλωστε είναι ένας από τους σημαντικότερους λόγους επιλογής από τους Έλληνες μαθητές της Γερμανικής ως δεύτερης ξένης γλώσσας» τόνισε, υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι δεν πρέπει να παραλείψουμε να αναφέρουμε και τις διακρατικές σχέσεις Ελλάδας-Γερμανίας σε τεχνολογικό- οικονομικό- επιχειρησιακό- νομοθετικό και πολιτιστικό επίπεδο. Λόγοι, όπως εξήγησε, που επιβάλλουν τη γνώση της γερμανικής γλώσσας για την πρόσληψη σε θέσεις εργασίας σε συνάρτηση με τους παραπάνω τομείς λαμβάνοντας σοβαρά υπ’όψη και τα τεράστια οικονομικά οφέλη που θα προέκυπταν αν ο κάθε επιχειρηματίας μπορούσε να συνδιαλέγεται στη γλώσσα του εμπορικού εταίρου του.

Σε ηλικία 11 ετών ένα παιδί είναι ώριμο να βιώσει τη δεύτερη ξένη γλώσσα

Αναφορικά τώρα με την ηλικία που ένα παιδί είναι ώριμο να βιώσει τη δεύτερη ξένη γλώσσα, σύμφωνα πάντα με την κα Μισκία είναι η ηλικία των 11 ετών, αφού, όπως μας ενημερώνει, το χρονικό διάστημα έναρξης κάθε γλώσσας είναι ένα έως δύο έτη με διαφορά μεταξύ τους, έτσι ώστε ένα παιδί άνετα να φτάσει σ’ ένα επιθυμητό επίπεδο και στο αντίστοιχο πτυχίο του πριν τις ‘’συμπληγάδες’’ των εισαγωγικών εξετάσεων για ανώτερες και ανώτατες σπουδές.

Βέβαια, όπως είπε, πριν από όλα, θα πρέπει οι γονείς που θέλουν να ξεκινήσουν τα παιδιά τους με την εκμάθηση της γερμανικής γλώσσας να ενημερωθούν ότι οι πιο διαδεδομένοι φορείς πιστοποίησης για την Γερμανική Γλώσσα στην Ελλάδα είναι το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, το Γερμανικό Ινστιτούτο GOETHE και ο φορέας διεξαγωγής εξετάσεων για πτυχία της γερμανικής γλώσσας του Αυστριακού κράτους και ότι τα πτυχία και των τριών φορέων είναι ισότιμα και υιοθετούν τον ορισμό των 6 επιπέδων του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς (Gemeinsamer, Europaischer Referenzrahmen für Sprachen des Europarats) και κατονομάζονται ως εξής:

Επίπεδο Α1 «στοιχειώδης γνώση»
« Α2 «βασική γνώση»
« Β1 «μέτρια γνώση»
« Β2 «καλή γνώση»
« Γ1 «πολύ καλή γνώση»
« Γ2 «άριστη γνώση»

Οι παραπάνω βεβαιώσεις, όπως υποστηρίζει η κα Μισκία, μπορούν να χρησιμοποιηθούν ισάξια με άλλα πιστοποιητικά στην Ελλάδα και το εξωτερικό, όπως διαγωνισμούς για πρόσληψη σε υπηρεσίες της Ε.Ε., διεθνείς οργανισμούς και σπουδές. Μάλιστα, με πτυχίο επιπέδου Γ2 είναι ελεύθερη η πρόσβαση στα γερμανικά πανεπιστήμια και βάση της Συμφωνίας της Μπολόνια, ενοποιούνται οι προϋποθέσεις εισαγωγής στα Πανεπιστήμια 45 ευρωπαϊκών κρατών . Από το 2010 η πιστοποίηση γλωσσομάθειας φέρει και την επίσημη ευρωπαϊκή σφραγίδα.

Πάντως, η κα Μισκία δεν παραλείπει να ενημερώσει και τους γονείς για το τι πρέπει να προσέξουν ώστε να αποφύγουν δυσάρεστα επακόλουθα, όπως επιπλέον έξοδα, αλλά και πώς να έχουν μια καλή ποιότητα διδασκαλίας:

«Κάθε γονιός θα πρέπει να προσέξει κυρίως την πιθανή παροχή διδασκαλίας αμφισβητούμενης ποιότητας με εξαιρετικά χαμηλές τιμές, είτε σε παράνομα κέντρα μάθησης , είτε σε ιδιαίτερα μαθήματα μικρών ομάδων, όπου οι διδάσκοντες επιλέγουν αυτόν τον τρόπο για να προσελκύσουν τους γονείς ενδεχομένως λόγω α)παντελούς έλλειψης βασικής κατάρτισης και προϋποθέσεων για να διδάξουν είτε β) λόγω αμφίβολης προέλευσης και επιπέδου πτυχίων» εξήγησε η ιδιοκτήτρια των κέντρων ξένων γλωσσών, αναφέροντας ότι αυτά τα δυσάρεστα επακόλουθα, τα οποία θα φανούν μετά από κάποια χρόνια και αφού οι γονείς έχουν σπαταλήσει αρκετά χρήματα και τα παιδιά πολύτιμο χρόνο, ίσως οδηγήσουν τους μαθητές να μισήσουν την ξένη γλώσσα, την οποία θα μπορούσαν να είχαν διδαχθεί από επαγγελματία-καταξιωμένο εκπαιδευτικό αποφεύγοντας το χάσιμο χρόνου και χρημάτων.

«Στόχος δικός μου, ως υπεύθυνη σπουδών των κέντρων Γερμανικής Γλωσσοπαιδείας είναι η παροχή σωστής εκπαίδευσης, συνεχούς ενημέρωσης σχετικά με τις εκπαιδευτικές μεθόδους, οι οποίες εφαρμόζονται ανάλογα με το επίπεδο των μαθημάτων και τη σωστή διδακτέα ύλη και φυσικά, βασική αρχή μου είναι η ειλικρίνεια απέναντι σε γονείς και μαθητές και πάνω από όλα η ανεξάντλητη υπομονή και απεριόριστη αγάπη για τα παιδιά» προσθέτοντας ότι οι οικονομικές συγκυρίες καθώς και η επίμονη αναζήτηση εκ μέρους των γονέων για ποιοτική εκπαίδευση την ώθησαν στην ένταξη πρωτοποριακού συστήματος και στη διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας , σε συνεργασία με αγγλόφωνους καθηγητές, έτσι ώστε η απόκτηση του πτυχίου Lower να είναι εφικτή για το παιδί ΜΟΝΟ σε 5 ΧΡΟΝΙΑ, σε κλειστά γκρουπ 4 ατόμων, χωρίς συρρίκνωση ύλης και χωρίς θερινά τμήματα υπέρβασης τάξης, αλλά προσφέροντας πέρα από την ποιοτική διδασκαλία, φοίτηση 9&10 μηνών κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς , εξασφαλίζοντας χρόνο στους μαθητές και δραστική μείωση διδάκτρων για τους γονείς.

Παράλληλα ενημερώνει ότι υπάρχει ακόμα και στην ηλικία των 15 ετών η δυνατότητα απόκτησης του πτυχίου γερμανικών Zertifikat B2 (αντίστοιχο του Lower της αγγλικής γλώσσα) εντός 9 μηνών για εφήβους, με βασικές γνώσεις γερμανικών εκείνες που τους έχουν παρασχεθεί στα δημόσια γυμνάσια.

Την ποιότητα και αποτελεσματικότητα των μεθόδων διδασκαλίας της κ. Ειρήνης Γεωργοσοπούλου-Μισκία πιστοποιούν η συντριπτική επιτυχία των μαθητών της στις εξετάσεις του Γερμανικού Ινστιτούτου GOETHE και του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΚΠΓ Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας) και το πλήθος των μαθητών που έμαθαν τα γερμανικά στα Κέντρα Γερμανικής Γλωσσοπαιδείας.

Η κα. Ειρήνη Γεωργοσοπούλου-Μισκία είναι πτυχιούχος της Γερμανικής Φιλολογίας-Γλωσσολογίας και Γαλλικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου GOETHE της Φραγκφούρτης και απόφοιτος του Γερμανικού Ινστιτούτου GOETHE και της Γαλλικής Ακαδημίας Αθηνών. Ασχολείται αποκλειστικά η ίδια με τη διδασκαλία της Γερμανικής Γλώσσας στην Καστοριά εδώ και 20 χρόνια και είναι υπεύθυνη σπουδών των Κέντρων Γερμανικής Γλωσσοπαιδείας στην Καστοριά.

Περαιτέρω πληροφορίες για τα Κέντρα Γερμανικής Γλωσσοπαιδείας μπορεί κανείς να βρει:
Ιστοσελίδα: www.kgg.com.gr
E-mail : [email protected]
Τηλέφωνα : Καστοριά: 24670- 29879
Κινητό: 6973312649

Διεύθυνση : Καστοριά: Κολοκοτρώνη 20 (2ος όροφος) Πλ. Δαβάκη

Back to top button