Ελλάδα

Η υπερβολική διαφήμιση «θαυματουργών προϊόντων» έφερε την αντίδραση του ΕΟΦ

Την αντίδραση του Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκων (ΕΟΦ) προκαλεί «η υπερβολική διαφημιστική προβολή από Ραδιοτηλεοπτικά Μέσα “προϊόντων” 

στα οποία αποδίδονται “θαυματουργές” ιδιότητες».

Σε ανακοίνωσή του υπογραμμίζει ότι «μόνο τα εγκεκριμένα φαρμακευτικά προϊόντα προορίζονται για την πρόληψη, αγωγή ή θεραπεία ανθρώπινης νόσου. Οποιαδήποτε αναφορά άλλων προϊόντων με τις ως άνω ιδιότητες είναι παράνομη και επικίνδυνη για τη δημόσια υγεία, καθώς πρόκειται κατ’ ουσίαν για προϊόντα που παρουσιάζονται ως φάρμακα, χωρίς άδεια κυκλοφορίας».

Όσον αφορά σε συμπληρώματα διατροφής που αφορούν στην πλειονότητα των «παρανόμως προβαλλομένων και διαφημιζομένων προϊόντων», επισημαίνεται ότι είναι απλά διατροφικά προϊόντα, με σκοπό τη συμπλήρωση της συνήθους δίαιτας υγιών καταναλωτών.

«Η διαφήμιση συμπληρωμάτων διατροφής δεν μπορεί να περιέχει ισχυρισμούς που προσιδιάζουν μόνο σε φάρμακα, ούτε να υπονοείται ότι τα συμπληρώματα μπορούν να υποκαταστήσουν μια ισορροπημένη και ποικίλη δίαιτα, ενώ το γεγονός ότι στερούνται θεραπευτικών ιδιοτήτων δεν διασφαλίζει και την απουσία ανεπιθύμητων ενεργειών».

Ο ΕΟΦ για το χρονικό διάστημα 2016-2018 ασκώντας κατασταλτικό έλεγχο έχει επιβάλει κυρώσεις σε 100 τέτοιου είδους προϊόντα.

Προς ενίσχυση του έργου του ζήτησε τη συμβολή του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης καθώς και των Ραδιοτηλεοπτικών Σταθμών εθνικής και τοπικής εμβέλειας.

ΑΠΕ

Back to top button