Στο βυθό της Αμοργού, σε βάθος 17 μέτρων κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, φιλοξενήθηκε μια έκθεση φωτογραφίας που θα ζήλευε και η πιο διάσημη γκαλερί.
Η αγάπη του Στέφανου Κόντου για την ελεύθερη κατάδυση και τη φωτογραφία αποτέλεσαν τα συστατικά της «γέννησης» μιας τόσο πρωτότυπης ιδέας, στο περιθώριο του δεύτερου τουρνουά ελεύθερης κατάδυσης «Authentic Big Blue» στο νησί. Σε αυτή την υποθαλάσσια έκθεση φωτογραφίας με τίτλο « Greece Underwater/On a single breath», το κοινό έχει την ευκαιρία να θαυμάσει εκθέματα που δεν θα μπορούσαν να μην είναι εμπνευσμένα από τον βυθό του. Ένα χταπόδι, ένας ύφαλος, μία βυθισμένη ξύλινη βάρκα, μία άγκυρα, ένα ναυάγιο και ψάρια που παραπέμπουν σε σμήνος μελισσών. Εικόνες που απαθανάτιζε ο ίδιος από το 2013 έως το 2018 στις καταδύσεις του με μία ανάσα στο βυθό του Αιγαίου Πελάγους, στα νερά νησιών όπως η Πάρος, η Σκόπελος, η Σίφνος, οι Λειψοί, η Ύδρα, οι Σπέτσες, αλλά ακόμη και στο Σούνιο.
Οι φωτογραφίες του Στέφανου Κόντου εκτυπώθηκαν με ειδική τεχνική σε αλουμίνιο, ένα μέταλλο που δεν διαβρώνεται από τη θάλασσα. Μία ομάδα ελεύθερων δυτών τοποθέτησαν τις 20 φωτογραφίες που αποτυπώνονται σε τρεις συλλογές, σε διάφορα σημεία της σπηλιάς. Το πρώτο έκθεμα βρίσκεται στα 7 μέτρα και το τελευταίο στα 17. Τόσο η φωτογράφιση, όσο και η εγκατάσταση έγιναν με μία ανάσα και χωρίς μπουκάλες οξυγόνου.
Λαμβάνοντας, όμως υπ΄ όψη πως κάποιοι από το κοινό στο οποίο απευθύνεται ο φωτογράφος και ελεύθερος δύτης Στέφανος Κόντος, θα επέλεγαν να καταδυθούν με μπουκάλα (scuba diving), επέλεξε ως υποβρύχια γκαλερί μία μεγάλη σε διάμετρο σπηλιά, ώστε να χωρούν και οι δύτες με μπουκάλα.
Ο κ. Κόντος τράβηξε αυτές τις φωτογραφίες κάνοντας ελεύθερη κατάδυση με άπνοια και σε αρκετές περιπτώσεις χρειάστηκε συχνά να σφηνώνει σε τρύπες του βυθού, ώστε να μένει σταθερός στην ιδανική θέση λήψης. «Αυτή η συλλογή αποτελεί μια προσπάθεια να “αιχμαλωτίσω” τη μοναδική δυναμική τoυ υποβρύχιου κόσμου, ενόσω καταδύομαι.
Το στοιχείο της μιας ανάσας δεν λειτουργεί ως περιορισμός, αλλά ως απελευθερωτικός παράγοντας. Οι φωτογραφίες είναι πολύ αληθινές ματιές της εμπειρίας και της διάδρασης με το βάθος, χωρίς τα δομημένα στοιχεία του προκαθορισμένου ή της καλά προετοιμασμένης λήψης. »Δεν ψάχνω για ευδιάκριτους ορισμούς στα θέματά μου ή για εικόνες τραβηγμένες για ντοκιμαντέρ, εικόνες διαυγείς και πεπερασμένες. “Αιχμαλωτίζω” τον σφυγμό αυτού του μοναδικού κόσμου, όπως αλληλοεπιδρά κατά τη διάρκεια των βουτιών μου.
«Υπό πίεση και απόλυτα βυθισμένος στο φυσικό περιβάλλον, επιχειρώ να αναπαράγω το βυθό, όπως τον βλέπουν τα μάτια των κατοίκων του».
Πόσοι όμως μπορούν να φτάσουν σε 7 μέτρα βάθος για να θαυμάσουν το πιο κοντινό από την επιφάνεια της θάλασσας έκθεμα του Στέφανου Κόντου; Η ιδέα της υποβρύχιας έκθεσης φωτογραφίας αποτελεί πρόκληση από τη σύλληψή της. Η δύσκολη πρόσβαση είναι μία ακόμη «δυσκολία» για τους φίλους της φωτογραφίας που δεν έχουν δοκιμάσει τις ικανότητες τους στην κατάδυση.
Με ένα δίωρο μάθημα στο Amorgos Diving Center, οι τολμηροί κατάφεραν να καταδυθούν, συνοδεία έμπειρων δυτών και να θαυμάσουν το πρωτοποριακό εικαστικό γεγονός με θέμα τον ελληνικό βυθό.
ΑΠΕ