Καστοριά

Μεγάλες αλλαγές έρχονται στην Καστοριά (ρεπορτάζ)

Πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Δευτέρας συνάντηση της Υφυπουργού Ανάπτυξης και Τροφίμων Ολυμπίας Τελιγιορίδου και  του Γ.Γ. Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών και  Μεταφορών  Θάνου Βούρδα,  με αντιπροσωπεία του Υπουργείου Υποδομών και Ενέργειας της Αλβανίας και την ΕΡΓΟΣΕ και την αντίστοιχη αλβανική εταιρία για τα εγκαίνια των συζητήσεων  για τη σύνδεση της νέα σιδηροδρομικής γραμμής Φλώρινα-Καστοριά-Πόγραδετς.

Της Χρύσας Κοσμίδου

Ιδιαίτερα σημαντική ήταν για την Καστοριά η 19η του  Νοέμβρη, καθώς οριστικοποιήθηκε ένα έργο πολύ μεγάλης σημασίας, τόσο για την Ελλάδα όσο και για την Αλβανία. Ειδικότερα πριν από αρκετό καιρό είχε κατατεθεί  στο Πρόγραμμα Διασυνοριακής Συνεργασίας Interreg η πρόταση  σιδηροδρομικής σύνδεσης Φλώρινα-Καστοριά-Πόγραδετς  «Καταφέραμε μέσα σε αυτόν τον συνδυασμό, να συνδέσουμε και το Αεροδρόμιο της Καστοριάς. Θεωρώ πως είναι μια πάρα πολύ σημαντική ημέρα για την περιοχή μας, καθώς όταν ανακοινώθηκε για πρώτη φορά το έργο από τον κ. Βούρδα πολλοί ήταν εκείνοι που έσπευσαν να το αμφισβητήσουν», δήλωσε η κα Τελιγιορίδου.

Η έγκριση από τους διευρωπαϊκούς διαδρόμους στις Βρυξέλλες έχει ήδη δοθεί και για το Αεροδρόμιο και για τη σιδηροδρομική σύνδεση της Καστοριάς «Πρόκειται για μια πολύ μεγάλη στιγμή, καθώς μπορεί να δημιουργήσει τις υποδομές και τις προϋποθέσεις, ώστε η Καστοριά να γίνει ένα σημαντικό διαμετακομιστικό κέντρο», ήταν τα λόγια της κα Τελιγιορίδου και δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει όλους όσοι συνέβαλλαν ώστε η κατάληξη του όλου εγχειρήματος να στεφθεί από  επιτυχία.

Από τη μεριά του ο κ. Βούρδας σχολίασε πως το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης έχει «άρωμα γυναίκας» καθώς από το 2016 η κα Τελιγιορίδου και η πρ. Γ.Γ. Υποδομών και Μεταφορών και νυν συντονίστρια για  το έργο στο Ελληνικό Πέτη Πέρκα ασχολήθηκαν πολύ ενεργά με αυτό  «Κάποιοι μας έλεγαν ότι το έργο δεν πρόκειται να γίνει, ωστόσο αποδείξαμε ότι μπορεί να γίνει. Για πρώτη φορά η χώρα μας αποκτά εθνικό στρατηγικό σχεδιασμό μεταφορών, έναν σχεδιασμό που εντάσσει την Καστοριά και τη Φλώρινα σε αυτή την προοπτική. Αρχικά,  μπορέσαμε να συζητήσουμε και να συμφωνήσουμε με τη γείτονα χώρα και τελικά να εντάξουμε από κοινού το έργο στο Interreg ώστε να ολοκληρωθεί η μελέτη βιωσιμότητας. Καταφέραμε επίσης να το εντάξουμε στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών, ώστε  με την ολοκλήρωση της μελέτης να υπάρξει η εξασφαλισμένη χρηματοδότηση των επόμενων βημάτων. Δεν θα σταματήσουμε να λέμε πως αυτή η πενταετία, είναι η πενταετία που πρέπει να επενδύσει η χώρα στον τομέα των μεταφορών. Θέλουμε η χώρα μας να γίνει ένα διαμετακομιστικό κέντρο και η Καστοριά αξιοποιώντας το οδικό δίκτυο, το αεροδρόμιο, το σιδηρόδρομο και όλες τις δυνατότητες που έχει να μπορέσει να αποκτήσει έναν ισχυρό ρόλο στη διαμετακόμιση και προς τα δυτικά Βαλκάνια, αλλά και προς την Ανατολική Ευρώπη».

Προκειμένου να πραγματοποιηθεί  το έργο για τη σιδηροδρομική σύνδεση Φλώρινα-Καστοριά-Πόγραδετς  ασχολήθηκαν σοβαρά πάρα πολλοί άνθρωποι, οι οποίο το αγκάλιασαν και το στήριξαν «Πέρα από τον αρχικό σχεδιασμό, για να διεκπεραιωθεί ένα έργο πρέπει να υπάρξει η εκμετάλλευση των ευκαιριών. Σε αυτό το σημείο παρενέβη η κα Τελιγιορίδου, η οποία πραγματικά φρόντισε να υπάρξει η σύνδεση με την Καστοριά, όπου στον αρχικό σχεδιασμό  δεν υπήρχε. Κάποιοι δεν πίστεψαν ότι μπορεί να πραγματοποιηθεί το έργο. Αυτό ίσως οφείλεται στο γεγονός ότι δεν παρακολούθησαν την πορεία της Κυβέρνησης, αλλά ούτε τα θέματα των μεταφορών. Η Καστοριά, η Φλώρινα και η ευρύτερη περιοχή βρίσκονται σε μια δύσκολη θέση στον χάρτη, ωστόσο έτσι ξαφνικά αποκτούν ένα συγκριτικό πλεονέκτημα το οποίο πρέπει να αξιοποιηθεί και θα αξιοποιηθεί», δήλωσε η κα Πέρκα

 orizontespress.gr

 

 

Back to top button