Ελλάδα

Αυτοκινητόδρομος Ε65: Κλειδώνει η χρηματοδότηση για το Τρίκαλα-Εγνατία

Σε πολύ καλό δρόμο φέρεται να είναι οι διαπραγματεύσεις για τη χρηματοδότηση του βόρειου τμήματος του Ε65, Τρίκαλα-Εγνατία

και σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες, υπάρχει πολύ θετικό κλίμα στο αίτημα του Υπουργείου Υποδομών και ενδέχεται να κλειδώσει ακόμα και μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα (ίσως και μέχρι τις αρχές του 2019) η χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ.

Εφόσον αυτό το κλίμα μετουσιωθεί σε πράξη και εξασφαλιστούν τα περίπου 400εκατ.ευρώ που έχει εκτιμηθεί ότι κοστίζει η κατασκευή του βόρειου τμήματος του Ε65, τότε μιλάμε για την αρχή ενός δρόμου που περιλαμβάνει τα ίδια βήματα που είδαμε και στο νότιο τμήμα. Δηλαδή, το Υπ.ΥΠΟΜΕ θα πρέπει να αναθέσει την κατασκευή του Τρίκαλα-Εγνατία στην ΤΕΡΝΑ (βγάζοντας το τμήμα από τον χαρακτηρισμό του ως αναβαλλόμενο), κατόπιν θα πρέπει να ξανασταλεί στις υπηρεσίες της Κομισιόν για έγκριση (DG Move και DG Comp), στο Ελεγκτικό Συνέδριο και εκ νέου κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή των Ελλήνων.

Αυτό που κρατάμε για την ώρα είναι ότι είμαστε σε πολύ προχωρημένο στάδιο διαπραγματεύσεων οι οποίες τρέχουν πλέον γρήγορα και λόγω της θετικής έκβασης από την Κομισιόν για το Λαμία-Ξυνιάδα που είναι κοντά στην έναρξη των εργασιών.

Επίσης εφόσον έχουμε την ευτυχή κατάληξη, το πέρασμα από την Κομισιόν θεωρείται ότι θα είναι πιο σύντομο δεδομένης της πρόσφατης έγκρισης και του ότι δεν θα συμπεριλαμβάνονται χρήματα δεσμευμένα από το ΕΣΠΑ 2014-2020. Αξίζει να αναφέρουμε πάντως ότι μέχρι σήμερα ο Ε65 έχει το “ρεκόρ” ελέγχου από την Κομισιόν καθώς έχει περάσει μέχρι τώρα όπως αναφέρουν πηγές του ypodomes.com 4 φορές για έγκριση.

Η κατασκευή του βόρειου τμήματος θα ολοκληρώσει την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ε65 στο σύνολο του και θα τον καταστήσει ένα πλήρη οδικό άξονα με αρχή, μέση και τέλος. Το τμήμα Τρίκαλα-Εγνατία έχει μήκος περίπου 65χλμ, έχει στο σύνολο του περιβαλλοντική αδειοδότηση (ΜΠΕ), η κατασκευαστική διάρκεια εκτιμάται ότι θα είναι περίπου 3 χρόνια, θα διαθέτει όπως και όλος ο Ε65, δύο λωρίδες κυκλοφορίας +ΛΕΑ ανά κατεύθυνση και περιλαμβάνει τα υποτμήματα:

Διαβάστε την συνέχεια στο ypodomes.com

Back to top button