Καστοριάτελευταίες ειδήσειςφωτορεπορτάζ

Το συλλαλητήριο των μαθητών της Καστοριάς (σειρά φωτογραφιών – βίντεο)

Συλλαλητήριο πραγματοποίησαν μαθητές των Λυκείων και των γυμνασίων της Καστοριάς, για την ελληνικότητα της Μακεδονίας και κατά της Συμφωνίας των Πρεσπών


Επάνω: Φωτογραφίες από Facebook

Βίντεο: Γρηγορης Καλλιμανης

Κάτω: Φωτογραφίες ΦΟΥΙΤ

    

 

10 Comments

  1. Εύγε στα παιδιά ! Θα πρότεινα στους μαθητές να διοργανωνόσουν το συντομότερο μια έκθεση βιβλίου για την Καστοριά για τα χωριά της, για την Ιστορία και τον πολιτισμό της. Eγώ Θα πρότεινα τα απομνημονευματα του Παύλου Μελα και του Τσοντου Βάρδα και καπετεαν Kαραβαγγέλη
    Τα σέβη μου

    1. Την ντροπή την λες εύγε;
      Από τα συνθήματα και μόνο καταλαβαίνει κανείς ότι υπάρχει δυστυχώς υποκίνηση.
      Αυτού του είδους την “αγάπη” για την πατρίδα μας δεν την έχει κανένας ανάγκη, πιστέψτε με.
      Γι αυτό φαντάζομαι και η πορεία δεν είναι αντιπροσωπευτική για τα λύκεια της Καστοριάς.
      Ευτυχώς γιατί θα ανησυχούσαμε.

      1. Να στρωθούν οι μαθητές της Καστοριάς και να διαβάσουν την μικρο ιστορία (τοπική ιστορία), και την αιρετική ιστορία της Καστοριάς που δεν τολμά να την αγγίξει κανείς.
        Πιο πολύ τις αρχειακές πηγές. Θα ωφεληθούν και ίδιοι και ο τόπος. Κάπου κάπου ας κάνουν το γενεαλογικό τους δέντρο για να δουν τη σχέση τους με το χωροχρόνο της Καστοριάς, της Δυτικής Μακεδονίας, της Μακεδονίας, της Ελλάδας

        Αυτά

        Υ.Γ Μετά τα απομνημονευματα των Μεκεδονομάχων θα τους πρότεινα Τη Ζωή εν Τάφων του Μυριβήλη στην πρώτη εκδοσή του (πριν προλάβει να λογοκριθεί) και το πολύ πρόσφατο βιβλίο του Θ. Παπαστρατή “Από τη Ζαγορίτσανη στο Τσάριγκραντ (2018 εκδόσεις ΔΟΝΤΙ). ¨

        1. Ναι και μετά από τόσο διάβασμα να χαλαρώσουν με Ραγκουτσάρια-χάλκινα και καθαρόαιμη ελληνόψυχη μουσική! Χάιντε-χάιντε!

        2. ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΟΥΝ κ.ALKIS ΓΙΑ ΤΟ ΔΑΣΚΑΛΟ ΤΟΝ ΜΑΛΕΓΚΑΝΟ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΣΑΚΑΛΑΡΩΦ-ΚΟΡΣΑΚΩΦ ΤΙΜΗ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΝΟΤΙΟΙ ΤΟΥΣ ΚΑΜΑΡΩΝΟΥΜΕ

      2. Θυμίστε μας παρακαλώ μια κινητοποίηση μαθητών στο παρελθόν που έγινε χωρίς κάποιο είδος υποκίνησης.
        Ξαφνικά ανακαλύψατε τον τροχό μερικοί.
        Αν σας ενοχλεί και το θεωρείτε ντροπή τα παιδιά να έχουν στην πορεία την Ελληνική σημαία πείτε το.

  2. Τελικά με ποιόν είμαστε ;

    Δηλαδή κ. ALKIS η δική σας επαφή με την ” αιρετική ιστορία της Καστοριάς ,τις αρχειακές πηγές , την τοπική ιστορία ” κ.λπ σας ώθησε στο συμπέρασμα ότι : ” οι πρόγονοί μας ένιωθαν Μακεδόνες και ΟΧΙ Έλληνες , και ξεσηκώθηκαν για Ανεξάρτητη Μακεδονία με αίτημα για Γη και Ελευθερία σε κάποιο Ίλιντεν ” ! ( Δήλωση του π. βουλευτή Καστοριάς Ε.Διαμαντόπουλου , 27 .11. 18. τώρα στην σελ. 8 του FUIT )

    Μήπως γι’αυτό κ. ALKIS αναφωνίσατε περιχαρής : ” Μπράβο Ευάγγελε ! θέλει θάρρος και τόλμη η ελευθερία λόγου ” !!

    Κι εμείς οι μικρόνοες Μακεδόνες με την επιδερμική μας επαφή με την τοπική ιστορία , που θεωρίσαμε τον εαυτό μας Έλληνα — αφού μπορούμε και μιλάμε και συνεννοούμαστε ακόμη με τους Αρχαίους Έλληνες ! — τι χαζοί !
    Θεέ μου , γιατί μας έστειλες αυτή την αυταπάτη ;

    Μας μπερδεύετε κ. ALKIS , μας φέρνετε στη θέση του Ευθύμιου Καούδη ( μια και προτείνετε Μακεδονομάχους ) , που στις 29 του Σεπτέμβρη στα 1904 , έγραφε προβληματισμένος στο ημερολόγιό του : ” Εδώ κυριεύει το ψεύμα και δεν πιστέβω ‘ολλα , και τον Δεσπότην ( Καραβαγγέλη ) πολλοί τον γελούν …….”

    Τι να πει κανείς ; μερικές φορές σκέπτομαι , πως η κατανόηση της ιστορίας δεν είναι καν θέμα διανοητικής επάρκειας , ίσως είναι θέμα γονιδίων ….

    Ο’τι κι αν συμβαίνει όμως , νομίζω , ότι τα γεγονότα έχουν την αλήθεια των μαθηματικών , και δεν σηκώνουν συναισθηματικές προσεγγίσεις .

    Θέλω να σταθώ σε δύο γεγονότα :
    1) Την ριζική και αμετάκλητη πληθυσμιακή σύνθεση της Μακεδονίας : Φαντάζεται κανείς , ότι ένα εκατομμύριο Πόντιοι , που πλήρωσαν με το δράμα της ζωής τους τον εμπλουτισμό της Μακεδονίας με γνήσιο ελληνικό στοιχείο , το έκαναν αυτό για να μπορεί ο κάθε Σλάβος να κτίζει ! νοερά την Μακεδονία του……. Αιγαίου ; ……….

    2) Δεν βρισκόμαστε στα στο 1904 με τους Εξαρχικούς και τους Πατριαρχικούς , ούτε καν στο 1949 με τα στρατεύματα του Γκότσε ……..

  3. Κόψε ράβε και ότι βγει κύριε Κουκουφίκα……κάτι θα μείνει:

    Τι έγραψε ο κύριος Διαμαντόπουλος ;
    ΥΓ Που να φανταστούν παρά πολλά παιδιά στην κατάληψη του Άργους Ορεστικού πως οι πρόγονοί τους ένιωθαν Μακεδόνες και ΟΧΙ Έλληνες, μιλούσαν την Μακεδονική (σύμφωνα με τον Π. Μελά) και ξεσηκώθηκαν για Ανεξάρτητη Μακεδονία με αίτημα για Γη και Ελευθερία σε κάποιο Ιλιντεν…

    Τι Κρατήσατε για να το αναδιατυπώσατε εσείς;
    «οι πρόγονοί μας ένιωθαν Μακεδόνες και ΟΧΙ Έλληνες , και ξεσηκώθηκαν για Ανεξάρτητη Μακεδονία με αίτημα για Γη και Ελευθερία σε κάποιο Ίλιντεν »

    Αυτή είναι η ανάγνωση, από την πλευρά σας, (των πρωτογενών πηγών), η οποία οδηγεί σε ανόητες ερμηνείες, όμως τα κείμενα μένουν. Εάν θέλετε τη θέση μου για τα γεγονότα του 1903-1908: ήταν εμφύλιος πόλεμος με θρησκευτική βάση και στην κορυφή του, η λεηλασία των φρονημάτων από τους κυριάρχους τω Βαλκανίων (Θα σας τα πει καλυτέρα ο Ιωάννης Κολιόπουλος, μέλος της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, εκ Βοτανίου Καστοριάς, γεν 1942). Για τον Μακεδονικό Αγώνα διαβάστε τι είπε: ο Στέφανος Δραγούμης, ο Ίωνας Δραγούμης και ο Φίλλιπος Δραγούμης, όλοι τους εκ Βογατσικού Καστοριάς. Τα αρχεία τους βρίσκονται στη Γεννάδιο Βιβλιοθήκη. Και εάν σας κάνει κόπο μπορείτε να επισκεφτείτε το Ιστορικό και Διπλωματικό Αρχείο του Υπουργείου Εξωτερικών. Όλα πρώτο-πηγές, όχι τι είπε ο τάδε για τον δείνα.

    Τώρα, εάν θέλετε τη θέση μου για τον ελληνικό εμφύλιο πόλεμο (1946-1949), το μάρμαρο σε επίπεδο μικρο-ιστορίας τοπικής (εκ Τσιριλόβου), το πλήρωσαν οι:
    1. Ιωάννης Σάρος του Αργυρίου και της Θεοδότας γεν 1922
    2. Ευάγγελος Σάρος
    3. Αργύριος Σάρος
    4. Δημήτρης Ιτσκος γεν. 1922
    5. Χρήστος Μελίδης του Κωνσταντίνου
    6. Μελίδης Κωνσταντίνος του Σιδέρη και της Ουρανίας γεν 1930
    7. Μελίδου Σοφία του Σιδέρη και της Ουρανίας γεν 1925
    8. Μελίδου Στεργιανή του Χρήστου και της Ευδοκίας γεν. 1926
    9. Γουδής Αθανάσιος του Ευαγγέλου και της Μαρίας γεν 1926
    10. Γουδής Μαρία
    11. Γουδής Ευάγγελος του Γεωργίου 1922

    (Γκάσας Δ. Γεωργιος «Οι Αθάνατοι της Καστοριάς» 1992, εκ Γέρμα Καστοριάς, συγχωριανός σας).

    και άλλοι, τους οποίους δεν γνωρίζω, αλλά έχετε Μέγα Χρέος να τους αναφέρετε, εάν και εφόσον τους γνωρίζετε. Και φυσικά τα παιδιά του εμφυλίου, τα ορφανά, οι αναγκαστικές μεταναστεύσεις των συγχωριανών σας…….που οδήγησαν (τα γεγονότα) στην ερήμωση του χωριού.

    Το ίδιο γίνεται και με την ανάγνωση των απομνημονευμάτων. Εγώ την αιρετική Ιστορία της Καστοριάς την αναζητώ α. στις μεταπτυχιακές εργασίες (εξαιρετικές έως άριστες) των φοιτητών του Πανεπιστημίου της Δυτικής Μακεδονίας, β. στα απομνημονεύματα των Μακεδονομάχων, στα βιβλία που γράφουν οι απόγονοι των μακεδονομάχων της Καστοριάς, για να ερμηνεύσουν τους παππούδες και τους θείους τους γ. και στις προφορικές ιστορίες των λιγοστών γιαγιάδων και παππούδων που θυμούνται τα γεγονότα 1941-1949.

    Στο ερώτημα σας με ποιον είμαστε;

    Είμαστε με τον Κάλβο:

    Όσοι το χάλκεον χέρι
    βαρύ του φόβου αισθάνονται,
    ζυγόν δουλείας ας έχωσι.
    Θέλει αρετήν και τόλμην
    η ελευθερία.
    (Εις Σάμον, 1826 εκ Παρισίων)

    Είμαστε με τον Σολωμό

    «Το έθνος πρέπει να θεωρεί εθνικό ό,τι είναι αληθές»…

    Αλλά πιο πολύ με τον απλό και αυθεντικό κόσμο της Καστοριάς.

    Για αυτό επιμένω, μετά τα Ραγκουτσάρια!!! να στρωθούν οι μαθητές της Καστοριάς να διαβάσουν μικρό-ιστορία και να είναι περήφανοι για αυτή. Πάντως εμείς με όλες τις δίνες της (μικρο-ιστορίας) είμαστε περήφανοι για τον τόπος μας, με όλες τις ιστορικές αναπηρίες του.

    Αλλά ειλικρινά εμένα κ. Κουκουφίκα άλλο με καίει. Με καίει η ερήμωση της Καστοριάς, του Άργους Ορεστικού και όλων των χωριών. Είναι θλιβερό να βλέπεις έρημες πόλεις. Και πότε ερήμωσαν σε τόσο επικίνδυνο βαθμό τα χωριά και οι πόλεις μας; Η ιστορία είναι εδώ για να σας απαντήσει.
    Τα σέβη μου

    1. Στο ‘Ιλιντεν σκοτώθηκε ο Μελάς ; Μασκαράδες !

      Κύριε ALKIS ή Αργύρη Σάρο , όπως αυτοσυστηθήκατε παλαιότερα .
      Νομίζω ότι δεν διαβάσατε προσεκτικά τα δύο σχόλιά μου στο Φουιτ , που συνοδεύουν την ανάρτηση του ” Μπράβο Ευάγγελε ” της 27—11—18 ( υπάρχει και δικό σας σχόλιο εκεί ) .
      Για το παρόν σχόλιο αναπαρήγαγα τις δύο μόνο σειρές του Υ.Γ από τον ” Μπράβο Ευάγγελε ” , γιατί τις θεώρησα σαν την ” ταμπακέρα ” της ανάρτησής του , σχετικά με την παρούσα επικαιρότητα .

      Η ” ταμπακέρα ” : α) Οι πρόγονοί μας ένιωθαν Μακεδόνες ή Έλληνες ; Σας παρέθεσα το παράδειγμα του τελείως σλαβόφωνου Καπετάν Κώτα και το ” Ντα ζίβι Γκρτσια ” ( Ζήτω η Ελλάδα )
      β) ” Οι πρόγονοί τους ( μας ) ξεσηκώθηκαν για ανεξάρτητη Μακεδονία ……..σε κάποιο Ίλιντεν “.
      Εγώ διαβάζω στον Καραβαγγέλη ( απομνημονεύματα ) , ότι όταν λειτουργούσε ο ιεράρχης στην Ζαγορίτσανη ή μικρή ……Σόφια ( σημ. Βασιλειάδα ) , κάτω απ’ το ράσο του ” είχε (α) τον κόκορα σηκωμένο ” του πιστολιού του !!
      Στη Ζαγορίτσανη πολεμούσε ο Δεσπότης με τους Πατριαρχικούς του , όχι στο Ίλιντεν .

      Στο Ίλιντεν πολέμησε ο Μελάς ; Στο Ίλιντεν σκοτώθηκε ο Μελάς ; βρε μασκαράδες ! Και φωνάζουμε : ” Μπράβο Ευάγγελε ” ; συγγνώμη για το μασκαράδες , αλλά και η διαστρέβλωση της αλήθειας έχει κάποια όρια ……
      Άλλοι πολέμησαν στο Ίλιντεν , οι πρόγονοι των Σκοπιανών ,όχι οι δικοί μας πρόγονοι .

      Επανέρχομαι στην ” ταμπακέρα ” για την οποία όχι μόνο δεν βγάζετε ” κιχ ” ,αλλά δίνετε και την εντύπωση , ότι δεν προτιμάτε τα ……ελληνικά καπνά …..

      Το επαναλαμβάνω , με ποιους είμαστε ; με τους Σλαβομακεδόνες της ελληνικής συνείδησης και τους Έλληνες , ή με τους Σλαβομακεδόνες της σλαβικής συνείδησης και τους Σλάβους ( Σκοπιανούς ) ;
      Γιατί έγινε ο Μακεδονικός Αγώνας ; για να γίνει η Νότια Μακεδονία Ελλάδα ( ενσωμάτωση ) ; ή για Ανεξάρτητη Μακεδονία ( του …..Αγαίου ) που λένε οι Σκοπιανοί ; Ποια είναι η θέση μας ; Ποιο είναι το ” αληθές ” του Σολωμού ; Από ποιο …..καραούλι κοιτάμε την αλήθεια ;

      Θα σας συνιστούσα να διαβάσετε προσεκτικότερα το βραβευμένο από την Ακαδημία Αθηνών έργο του Κολιόπουλου : ” Λεηλασία φρονημάτων ” , τώρα οι δύο τόμοι έγιναν ένας ….

      Επικαλείσθε τους Δραγούμηδες : η πιο διάσημη φράση τους , νομίζω, ( ακόμη και οι Χρυσαυγήτες την επικαλούνται ) ότι είναι : ” Να σώσουμε τη Μακεδονία γιατί αυτή θα σώσει την Ελλάδα ” · ” θα σώσει την Ελλάδα ” είπαν , δεν είπαν θα δώσει επιχειρήματα στους Σλάβους ή Σλαβομακεδόνες ( όπως θέλετε πες τους ) των Σκοπίων ή του Ουράνιου Τόξου ……

      Κύριε Σάρο , ” ο απλός και αυθεντικός κόσμος της Καστοριάς ” σήμερα , όταν ακούει την Καστοριανή των Σκοπίων — που απ ότι φαίνεται αγαπάτε — που βλέπει αναρτημένη την ελληνική σημαία στο χωριό μου και αναφωνεί : ” Μπα ; τι ζητάει εδώ η ελληνική σημαία ” ( σχόλιό μου 27—11—18 ) , έχω τη γνώμη , για να μην πω βεβαιότητα , ότι δεν έχει τις δικές σας απόψεις περί ” αιρετικής ιστορίας ” …….
      Βέβαια , έχετε κάθε δικαίωμα να έχετε τις απόψεις σας · να μη μνημονεύουμε τώρα Βολταίρο : ” Διαφωνώ μ’αυτό που λες , αλλά θα υπερασπιστώ κ.λπ ) , αλλά αυτό το ” Μπράβο Ευάγγελε ” ….

      Κύριε Σάρο , η αναφορά σας σε ” ιστορίες γιαγιάδων ” , μου θύμισε τη διήγηση της εδώ και χρόνια πεθαμένης δικής μου γιαγιάς , δίγλωσσης : ελληνόφωνης και σλαβόφωνης ,από το Κομανίτσοβο ( Λιθιά ) , επιτρέψτε μου : ” Ήρθαν ( οι με σλαβική συνείδηση Σλαβομακεδόνες ) μας φοβέριξαν , μας απείλησαν , μας τρομοκράτησαν , είπαν θα χαθεί η Ελλάδα , αλλά η Ελλάδα πάλι ΦΥΤΡΩΣΕ ” .—

Back to top button