Ελλάδα

ΙΟΒΕ: Ανέκαμψε το οικονομικό κλίμα το Νοέμβριο

Βελτίωση του οικονομικού κλίματος το Νοέμβριο κατέγραψε η έρευνα οικονομικής συγκυρίας που καταρτίζει το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), εξέλιξη που σχετίζεται με την ανάκαμψη της καταναλωτικής εμπιστοσύνης.

Σύμφωνα με το ΙΟΒΕ, ο δείκτης οικονομικού κλίματος ανέκαμψε ελαφρά το Νοέμβριο και διαμορφώθηκε στις 101,8 μονάδες (από 101 μονάδες τον Οκτώβριο). Η εξέλιξη αυτή προκύπτει κυρίως από νέα βελτίωση στην καταναλωτική εμπιστοσύνη, που σημειώνει την υψηλότερη επίδοσή της από τον Μάρτιο του 2015 και από τις κατασκευές που αντισταθμίζουν σημαντική υποχώρηση στο λιανικό εμπόριο, ενώ οι υπόλοιποι τομείς παρουσιάζουν μόνο μικρές διακυμάνσεις.

Η ανοδική τάση στην καταναλωτική εμπιστοσύνη συνεχίζεται για πέμπτο μήνα, κάτι που εν πολλοίς σχετίζεται με τις παροχές προς τα νοικοκυριά ενόψει των επόμενων εκλογών. «Άλλωστε, στο παρελθόν, συστηματικά οι προεκλογικές περίοδοι συνδέονται με βελτίωση του δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης. Σε κάθε περίπτωση, οι αβεβαιότητες για την ελληνική οικονομία παραμένουν, ειδικά για τους όρους χρηματοδότησής της μετά τα προγράμματα, όπως και για τις βασικές συνθήκες για ισχυρή ανάπτυξη. Οι αβεβαιότητες αυτές τροφοδοτούνται και από ανησυχίες για το διεθνές περιβάλλον. Ως αποτέλεσμα, ο συνολικός δείκτης κλίματος την τρέχουσα περίοδο, κινείται θετικά, αλλά με ασθενή δυναμική και διακυμάνσεις», αναφέρει το ΙΟΒΕ.

Αναλυτικότερα σύμφωνα με την έρευνα οικονομικής συγκυρίας του ΙΟΒΕ για το Νοέμβριο:

– Στη Βιομηχανία, το αρνητικό ισοζύγιο των εκτιμήσεων για τις παραγγελίες και τη ζήτηση και ο δείκτης στις εκτιμήσεις για τα αποθέματα παραμένουν αμετάβλητες, ενώ το ισοζύγιο στις προβλέψεις για την παραγωγή τους προσεχείς μήνες επιδεινώνεται.

– Στις Κατασκευές, οι προβλέψεις για το πρόγραμμα εργασιών των επιχειρήσεων επιδεινώνονται, αλλά αντισταθμίζονται από τη βελτίωση των προβλέψεων για την απασχόληση.

– Στο Λιανικό Εμπόριο, οι θετικές εκτιμήσεις για τις τρέχουσες πωλήσεις επιδεινώνονται, με τις προβλέψεις για τη βραχυπρόθεσμη εξέλιξή τους να παραμένουν επί της ουσίας στα ίδια επίπεδα και τα αποθέματα να διογκώνονται.

– Στις Υπηρεσίες, οι εκτιμήσεις για την τρέχουσα κατάσταση των επιχειρήσεων αποδυναμώνονται, όπως και οι αντίστοιχες για την τρέχουσα ζήτηση, αλλά και οι προβλέψεις για τη βραχυπρόθεσμη εξέλιξή της.

– Στην Καταναλωτική Εμπιστοσύνη οι προβλέψεις για την οικονομική κατάσταση των νοικοκυριών βελτιώνονται, όπως και οι αντίστοιχες για την οικονομική κατάσταση της χώρας, αλλά και οι προβλέψεις για την πορεία της ανεργίας και η πρόθεση για αποταμίευση.

πηγη ΙΟΒΕ

Back to top button