«Ο εξυπνότερος λαός του κόσμου» (του Λεωνίδα θ. Πουλιόπουλου)

Για την ουσία του περιεχομένου αυτού του άρθρου ήθελα από καιρό να  γράψω, αλλά όλο και κάτι συνέβαινε και το ανέβαλα. Η αναβολή όμως αυτή ήταν για καλό αφού μου δόθηκε η αφορμή, λόγω ενός άρθρο που διάβασα στην εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ(31-10-2018) με υπογραφή ενός αρθρογράφου και μάλλον δημοσιογράφου ονόματι Στέφανου Κασιμάτη. Τι γράφει λοιπόν ο αρθρογράφος μεταξύ άλλων στο άρθρο του με τίτλο ΄΄ Ο εξυπνότερος λαός του κόσμου ΄΄:

<<…….Η συγκεκριμένη έρευνα είναι σοβαρή. Διήρκησε δυο χρόνια (2015-17) έγινε σε 34 χώρες της ευρωπαϊκής ηπείρου και σε αυτή συμμετείχαν 56.000 άτομα. Το 76% των Ελλήνων, σύμφωνα με την έρευνα ταυτίζει τη θρησκεία με την εθνική ταυτότητα. Το 92% πιστεύει στην ύπαρξη Θεού(στη Ρωσία το 75%). Το 89% πιστεύει στην πολιτισμική του ανωτερότητα(ακολουθούν Βούλγαροι και Ρώσοι με μόλις 69%). Το 75% ταυτίζει το αίμα (την καταγωγή) με την εθνική ταυτότητα. Το 70% απορρίπτει το γάμο μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλλου. Το 66% πιστεύει στο κακό μάτι. Το 52% θα ήθελε την απαγόρευση των εκτρώσεων. Τέλος μόνο το 31% και το 35% θα αποδέχονταν αντιστοίχως μουσουλμάνο και Εβραίο ως μέλος της οικογένειάς τους. Ουσιαστικά η έρευνα επιβεβαιώνει και εντός της ευρωπαϊκής ηπείρου την ύπαρξη της διαχωριστικής γραμμής των πολιτισμών ανάμεσα σε Δύση και Ανατολή, τη σημασία της οποίας, στον κόσμο που αναδύθηκε μετά τον ψυχρό πόλεμο, ανέδειξε πρώτος ο Σάμιουελ Χάντιγκτον, στο περίφημο δοκίμιο του 1993 για την σύγκρουση των πολιτισμών. Το σπουδαίο για εμάς και αυτό που μας κατοχυρώνει τον τίτλο του εξυπνότερου λαού του κόσμου είναι ότι, με τις επιδόσεις που καταγράφουμε στην έρευνα, οι Έλληνες πρωτεύουμε στην κατάταξη των καθυστερημένων: (φαντάζομαι να εννοεί ο δημοσιογράφος στην οικονομία και στην κρατική- δημόσια αποτελεσματικότητα). Είμαστε οι ψωνάρες της Ευρώπης! Μη σας φαίνεται βαρύ. Το 89% των Ελλήνων πιστεύει στην ανωτερότητα του ελληνικού πολιτισμού, όταν ο αμέσως επόμενος (εννοεί μάλλον λαός) ακολουθεί με είκοσι μονάδες διαφορά. Τι άλλο θέλετε; (σημειώνει ο εν λόγω δημοσιογράφος).

>>Πέραν των άλλων, τα συμπεράσματα της συγκεκριμένης έρευνας αποδεικνύουν πόσο αβάσιμη είναι η πεποίθηση, που επικρατεί σε ποσοστό 30% μεταξύ του ελληνικού πληθυσμού, ότι μας ψεκάζουν τα αεροπλάνα των διεθνών αερογραμμών, με σκοπό να μας αποβλακώσουν. Μα και να μπορούσαν να το κάνουν δεν θα είχαν λόγο! Μπορούμε και μόνοι μας να αποβλακωθούμε, δεν χρειάζεται παρέμβαση τρίτων σημειώνει ο εν λόγω αρθρογράφος. Και συνεχίζει ο αρθρογράφος με την παρατήρηση των ερευνητών που αναφέρει ότι: ‘’ η Ελλάδα, παρά το γεγονός ότι δεν υπήρξε μέλος του ανατολικού μπλοκ, χαρακτηρίζεται από πεποιθήσεις που συντονίζονται σχεδόν πλήρως με τις απόψεις που επικρατούν σήμερα στις χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ ’’. Τους διαφεύγει, εντούτοις, η φρικτή ειρωνεία ότι οι περισσότεροι Έλληνες σήμερα σέβονται και τιμούν τους ηττημένους του Εμφυλίου Πολέμου, ενώ περιφρονούν του νικητές. Πολλοί είναι μάλιστα εκείνοι που θα ήθελαν η Ελλάδα να είχε βρεθεί από την άλλη πλευρά το Παραπετάσματος. Αυτή η αντίφαση, από τη μια να αγωνίζεσαι για σοσιαλισμό και από την άλλη να καταναλώνεις μανιωδώς τα αγαθά του καπιταλισμού, είναι κάτι άλλο που επίσης καθιστά τους Έλληνες τον εξυπνότερο λαό του κόσμου…..>>. (Σημ. δική μου: Τι να πει τότε κανείς για τους κινέζους, το άκρον άωτον της αντιφατικότητας που χρίζει ψυχανάλυσης, αφού κυβερνά ένα κόμμα υποτίθεται κομουνιστικό με ιδιότυπο καπιταλιστικό τρόπο και δομή;).

Αυτά και πολλά άλλα σημειώνει στο άρθρο του ο εν λόγω δημοσιογράφος τα οποία μπορεί να μην θεωρούνται ως θέσφατα αλλά έχουν την σημασία και την σημειολογία τους.

Υπάρχει μια ρήση που λέει: Δεν έχει σημασία τι γνώμη έχεις εσύ για τον εαυτό σου, αλλά τι γνώμη έχουν οι άλλοι για σένα. Έτσι πριν αναφερθώ στις γνώμες κάποιων φιλοσόφων και ανθρώπων των γραμμάτων για τους Έλληνες, θα επαναδιατυπώσω την παρακάτω έρευνα που την δημοσιοποίησα σε άρθρο μου το 2016 στην ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ με τα τίτλο: Γιατί δεν μπορεί να υπάρξει εθνική συνεννόηση; Μεταξύ άλλων ανέφερε εκείνο το άρθρο τα εξής:

<<…..Με την ευκαιρία αυτή θα αναφερθώ σε ένα ψυχογράφημα του έλληνα, που το διατύπωσαν οι φίλοι μας οι αμερικάνοι, έχει δημοσιευθεί σε πολλά βιβλία και πριν πολλά χρόνια παρουσιάσθηκε στη εκπομπή της ΕΤ 3 ΄΄ Ανιχνεύσεις ΄΄ του ξεχωριστού με πολύπλευρη γνώση δημοσιογράφου Παντελή Σαββίδη. Το κείμενο διατυπώθηκε ως εξής:

΄΄ Πριν από χρόνια έγινε στην Ουάσιγκτον ένας διαγωνισμός για την  επιλογή του καταλληλότερου  χαρακτηρισμού ενός λαού, εκείνου δηλαδή που θα παρουσίαζε καλύτερα την ψυχολογία του. Πήραν μέρος περίπου ένα εκατομμύριο άτομα. Δεκαπενταμελής  επιτροπή από επιστήμονες επέλεξε ομόφωνα τον δικαστή Ν. Κέλλυ για τον επιτυχημένο χαρακτηρισμό της ψυχολογίας του Έλληνα. Ο χαρακτηρισμός αυτός είναι μια  πλούσια πηγή κοινωνικοπολιτιστικών αξιών, ένα ισχυρότατο ερέθισμα στην ανάγκη για εθνική αυτογνωσία. Ιδού το κείμενο του δικαστή.

« Μπροστά στο δικαστήριο της αδέκαστης ιστορίας ο Έλληνας αποκαλύφθηκε πάντοτε κατώτερος των περιστάσεων, αν και από διανοητική άποψη κατείχε πάντοτε τα πρωτεία.

Ο Έλληνας είναι ευφυέστατος αλλά και εγωιστής, δραστήριος αλλά και αμέθοδος, φιλότιμος αλλά γεμάτος προλήψεις, θερμόαιμος, ανυπόμονος αλλά και πολεμιστής.

Έκτισε τον Παρθενώνα και, αφού μέθυσε από τη αίγλη του τον άφησε αργότερα να γίνει στόχος των ερίδων, ανέδειξε τον Σωκράτη για να τον δηλητηριάσει, θαύμασε τον Θεμιστοκλή για να τον εξορίσει, υπηρέτησε τον Αριστοτέλη για να τον καταδιώξει, γέννησε τον Βενιζέλο για να τον δολοφονήσει. Έκτισε το Βυζάντιο για να το εκτουρκίσει, έφερε το ’21 για να το διακυβεύσει, δημιούργησε το 1909 για να το λησμονήσει. Τριπλασίασε την Ελλάδα και παραλίγο να την θάψει. Κόπτετε τη μια στιγμή για την αλήθεια και την άλλη μισεί αυτόν που αρνείται να υπηρετήσει το ψέμα. Παράξενο πλάσμα, ατίθασο, περίεργο εγωπαθές και σοφόμωρο ο Έλληνας. Λυπηθείτε τον, θαυμάστε τον αν θέλετε. Κι αν μπορείτε, προσπαθήστε να τον ταξινομήσετε ».

Πολλοί υποστηρίζουν ότι οι νεοέλληνες δεν έχουν καμία σχέση με τους αρχαίους  Έλληνες. Εάν όμως επικαλεσθεί κανείς την ρήση του ΟΥΙΣΤΟΝ ΤΣΟΡΤΣΙΛ που είπε: <<Αλλοίμονο εάν οι έλληνες αποκτήσουν μόρφωση και ενότητα>> και εάν υποθέσουμε ότι μετά την απελευθέρωση μας, αποκτήσαμε το πρώτο χαρακτηριστικό, το δε δεύτερο η ενότητα, δηλαδή η διχόνοια,  είναι εκείνο το αδιαμφισβήτητο χαρακτηριστικό που αποδεικνύει την συνέχεια των αρχαίων Ελλήνων με τους Νεοέλληνες.

Δεν ξέρω κατά πόσο οι έρευνες που παρουσιάζουν διάφοροι οίκοι αξιολόγησης ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και εάν είναι όντως αντικειμενικές ή αξιόπιστες.

Λαμβάνοντας  όμως υπόψη την γνωστή ρήση που προανέφερα   ότι  ‘’σημασία δεν έχει τι γνώμη έχεις εσύ για τον εαυτόν σου, αλλά τι  γνώμη έχουν οι άλλοι για σένα’’ θα αναφερθώ στην γνώμη κάποιων διανοουμένων που είχαν κυρίως όμως, για τους αρχαίους Έλληνες.

Έτσι λοιπόν ο σημαντικότερος Γερμανός φιλόσοφος   ο Φρίντριχ Νίτσε απαντώντας στο ερώτημα «Γιατί μισούν τους Έλληνες»,  αναφέρει στο πρώτο του βιβλίο, με τίτλο «Η Γέννηση της Τραγωδίας» (1872) και
συγκεκριμένα στο κεφάλαιο 15, κάνει μία ιδιαίτερα μνεία στο ελληνικό έθνος αποδεικνύοντας ότι,  ο Νίτσε είναι πολύ μπροστά από την εποχή του…..δίνοντας έτσι και απάντηση  στη στάση ορισμένων κύκλων στην Ευρώπη απέναντί μας,  σε συνδυασμό με τη δυσπιστία που υπάρχει γύρω από τους Έλληνες που έχει προβληματίσει κατά καιρούς και τους πιο αυστηρούς κριτές μας. «Οι Έλληνες είναι τεμπέληδες και φοροφυγάδες» είναι μερικά μόνο από τα κοσμητικά σχόλια που ακούγονται  ή ακούστηκαν κάνοντας πολλούς να αναρωτιούνται, γιατί τόσο μένος γύρω από ένα λαό με μία λαμπρή ιστορία και ένα αξιοζήλευτο πολιτισμό.

Η ξεχωριστή λοιπόν απάντηση του  φιλοσόφου Φρίντριχ Νίτσε έχει ως εξής: 

«Αποδεδειγμένα σε κάθε περίοδο της εξέλιξής του ο δυτικοευρωπαϊκός πολιτισμός προσπάθησε να απελευθερώσει τον εαυτό του από τους Έλληνες.

 Η προσπάθεια αυτή είναι διαποτισμένη με βαθύτατη δυσαρέσκεια, διότι οτιδήποτε κι αν δημιουργούσαν, φαινομενικά πρωτότυπο και άξιο θαυμασμού, έχανε χρώμα και ζωή στη σύγκρισή του με το ελληνικό μοντέλο, συρρικνωνότανε, κατέληγε να μοιάζει με φθηνό αντίγραφο, με καρικατούρα.

 Έτσι ξανά και ξανά μια οργή ποτισμένη με μίσος ξεσπάει εναντίον των Ελλήνων, εναντίον αυτού του μικρού και αλαζονικού έθνους, που είχε το νεύρο να ονομάσει βαρβαρικά ότι δεν είχε δημιουργηθεί στο έδαφός του…

Κανένας από τους επανεμφανιζόμενους εχθρούς τους δεν είχε την τύχη να ανακαλύψει το κώνειο, με το οποίο θα μπορούσαμε μια για πάντα να απαλλαγούμε απ’ αυτούς. Όλα τα δηλητήρια του φθόνου, της ύβρεως, του μίσους έχουν αποδειχθεί ανεπαρκή να διαταράξουν την υπέροχη ομορφιά τους. Έτσι, οι άνθρωποι συνεχίζουν να νιώθουν ντροπή και φόβο απέναντι στους Έλληνες. Βέβαια, πού και πού, κάποιος εμφανίζεται που αναγνωρίζει ακέραιη την αλήθεια, την αλήθεια που διδάσκει ότι οι Έλληνες είναι οι ηνίοχοι κάθε επερχόμενου πολιτισμού και σχεδόν πάντα τόσο τα άρματα όσο και τα άλογα των επερχόμενων πολιτισμών είναι πολύ χαμηλής ποιότητας σε σχέση με τους ηνίοχους, οι οποίοι τελικά αθλούνται οδηγώντας το άρμα στην άβυσσο, την οποία αυτοί ξεπερνούν με αχίλλειο πήδημα». (πηγηramnousia.com)

  • Ας δούμε λοιπόν τι λέει ένα άλλος διανοούμενος που ακούει στο όνομα Ζαν Ρισπέν (1849-1926). Ποιητής, δραματουργός και μυθιστοριογράφος. Γεννήθηκε στη Μεντέα της Αλγερίας. Φιλέλληνας ειλικρινής και γνήσιος, ο Ρισπέν γνώριζε άριστα την αρχαία ελληνική φιλολογία, συνέγραψε μια «Ελληνική Μυθολογία», έμαθε νέα ελληνικά μόνο και μόνο για να διαβάσει δημοτικά τραγούδια στο πρωτότυπο, συνδέθηκε με Έλληνες λογίους και επισκέφθηκε την Ελλάδα ύστερα απ’ τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο. 

 

<<.Γκρεμίστε όλη την Ελλάδα σε βάθος 100 μέτρων.
Αδειάστε όλα τα μουσεία σας, από όλον τον κόσμο.
Γκρεμίστε κάθε τι Ελληνικό από όλο τον πλανήτη.

Έπειτα σβήστε την Ελληνική γλώσσα από παντού. Από την ιατρική σας από την φυσική σας, από τα μαθηματικά σας (γεωμετρία, άλγεβρα), από την φυσική σας, τη χημεία, την αστρονομική, την πολιτική την καθημερινότητά σας.

 Διαγράψτε τα μαθηματικά, διαγράψτε κάθε σχήμα, κάντε το τρίγωνο-οκτάγωνο, την ευθεία -καμπύλη, σβήστε την γεωμετρία από τα κτίρια σας, τους δρόμους σας, τα παιχνίδια σας, τα αμάξια σας, σβήστε την ονομασία κάθε ασθένειας και κάθε φαρμάκου, διαγράψτε την δημοκρατία και την πολιτική, διαγράψτε την βαρύτητα και φέρτε το πάνω κάτω, αλλάξτε τους δορυφόρους σας να έχουν τετράγωνη τροχιά, αλλάξτε όλα τα βιβλία σας (γιατί παντού θα υπάρχει και έστω μια ελληνική λέξη), σβήστε από την καθημερινότητα σας κάθε ελληνική λέξη, αλλάξτε τα ευαγγέλια, αλλάξτε το όνομα του Χριστού που και αυτό βγαίνει από τα Ελληνικά και σημαίνει αυτός που έχει το χρίσμα, αλλάξτε και το σχήμα κάθε ναού (να μην έχει την ελληνική γεωμετρία), σβήστε τον Μέγα Αλέξανδρο, σβήστε όλους τους Μυθικούς και Ιστορικούς ήρωες, αλλάξτε την παιδεία σας, αλλάξτε το όνομα της ιστορίας, αλλάξτε τα ονόματα στα πανεπιστήμια σας, αλλάξτε τον τρόπο γραφής σας, χρησιμοποιήστε τον αραβικό, διαγράψτε την φιλοσοφία, διαγράψτε, διαγράψτε, διαγράψτε… 

Θα πείτε «δεν γίνεται». Σωστά, δεν γίνεται γιατί μετά δεν θα μπορείτε να στεριώσετε ούτε μια πρόταση!

 Δεν γίνεται να σβήσει η Ελλάδα, ο Έλληνας, η προσφορά του πάνω σε αυτόν τον πλανήτη… >>.
«Η πρόκληση πάντως ισχύει.» 

Αυτά όσο αφορά το παρελθόν, ας έρθουμε τώρα και στο όχι και τόσο πρόσφατο  μέλλον και μάλιστα σε μια προσωπική εμπειρία που είχα πριν είκοσι και πλέον χρόνια, με αφορμή μια αλληλογραφία που είχα με έναν διανοούμενο από την Λίμα του Περού. Διάβασα λοιπόν στην εφημερίδα το ΒΗΜΑ πριν το 1996, μια επιστολή ενός νεαρού φιλέλληνα, ο οποίος σπούδασε φιλοσοφία και κλασικές γλώσσες ( λατινικά και ελληνικά) και ζητούσε επαφή με κάποιον στον Ελλάδα για να εξασκήσει την ελληνική γλώσσα και να γνωρίσει καλύτερα την χώρα μας. Του έστειλα μια επιστολή και ένα βιβλίο μου που είχα γράψει τότε για την ιστορία της γούνας. Για να μην αναφερθώ σε περισσότερα,  παραθέτω όλη του την επιστολή αυτούσια για να καταλάβει ο κάθε αναγνώστης την δύναμη,  κυρίως του αρχαίου  Ελληνικού Πολιτισμού, τον οποίο δεν αξιοποιήσαμε αλλά ούτε και αξιοποιούμαι όπως θα έπρεπε. Απλώς αυτός ο πολιτισμός με την δική του δυναμική δουλεύει για λογαριασμό μας, ενώ εμείς ως κρατική οντότητα δεν κάνουμε ούτε τα απαραίτητα(π.χ. Ωράριο λειτουργίας των Μουσείων). Ευτυχώς που υπάρχουν μεμονωμένοι Έλληνες εντός και εκτός ελλαδικού χώρου που μας βγάζουν ασπροπρόσωπους και έτσι κρατούνται τα προσχήματα.    

Η επιστολή αυτή με τον αξιοθαύμαστο γραφικό χαρακτήρα αυτού το Φιλέλληνα έχει ως εξής:

2/4/1996

<< Αγαπητέ Κύριε Λεωνίδα Πουλιόπουλε,

Λίγες μέρες πριν έλαβα το δικό σας βιβλίο. Αυτό μου έδωσε μεγάλη χαρά, επειδή πιστεύω ότι απέκτησα ένα φίλο, καλλιεργημένο, με ακαδημαϊκή σταδιοδρομία. Φυσικά είναι περιττό να σας εκφράσω τις ευχαριστίες μου για την απάντηση σου. Εδώ και αρκετές(αντί αρκετούς) μήνες έχω αρχίσει να σπουδάζω Νέα Ελληνικά. Μπορείτε να φανταστείτε ότι δύσκολα θα βρίσκω εδώ στο Περού βοηθήματα για τα νέα Ελληνικά. Γι’ αυτό αποφάσισα να γράψω ένα γράμμα στο ΄΄ Βήμα ΄΄. Συνήθως αγόραζα την εφημερίδα αυτή με βοήθεια ενός φίλου μου. Να σας μιλήσω λίγο για τον εαυτό μου; Είμαι 29 χρόνων. Όπως ξέρετε, έχω σπουδάσει Φιλοσοφία και κλασικές γλώσσες (αρχαία ελληνικά και λατινικά) στη Φιλοσοφική Σχολή (χ. 1548) πανεπιστημίου ΄΄…….de Lima ΄΄. Αυτή την περίοδο εργάζομαι ως μεταφραστής και ΄΄ δημοσιογράφος ΄΄. Έχω κάνει ΄΄ Interviews΄΄ και μεταφράσει μερικά άρθρα από τα Γαλλικά και Γερμανικά για δύο εφημερίδες( La Repubika και El Pervano). Η τελευταία μετάφραση ήταν μια συνέντευξη στον Guenter  Grass ( από το περιοδικό ΄΄ Der Stern΄΄ ). Τώρα θα ήθελα να δημοσιεύσω ΄΄ ελληνικά ΄΄ άρθρα.

Χθες με πήρε ένας καλύτερος μου φίλος τηλέφωνο και μου είπε πως πέθανε ο μεγάλος σας ποιητής Ο. Ελύτης (δυστυχώς δεν ήξερε σε ποια ημέρα). Αυτές τις μέρες διάβασα και ένα πανέμορφο του βιβλίο. ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΑ. Βρήκα αυτό το δοκίμιο πιο φιλοσοφημένο πάνο στο θέμα της τέχνης, της Ελλάδας, γενικά στον κόσμο μας. Φυσικά σας εκφράζω την βαθύτατη θλίψη μου για το θάνατο του.

Διαβάζοντας το βιβλίο σας και βλέποντας φωτογραφίες της χώρας σας η επιθυμία μου να βρεθώ εκεί έγινε μεγαλύτερη. Έχω ορκισθεί στον εαυτό μου ότι κάποια μέρα – αργά ή γρήγορα – θα πατήσω το πόδι μου στην ονειρική – για μένα – Καστοριά. Φυσικά ισχύει το ίδιο και για σας και θα χαρώ αν έρθετε στο Περού ( υπάρχει κι εδώ μια κατεργασία και εμπορία γουναρικών δυστυχώς όχι μεγάλη).

Θα χαρώ πολύ να πάρω την απάντησή σας.

Φιλιά

Ραφαέλ …..    …….  >>.

Συμπερασματικός Επίλογος:

Θα μπορούσε κανείς να αναφέρει πληθώρα άλλων περιπτώσεων, θετικών και αρνητικών χαρακτηριστικών ή γνωμών όπως π.χ. την σχετικά πρόσφατη μελέτη του ΟΟΣΑ που αναφέρει ότι η Ελλάδα είναι ανάμεσα στις 10 πιο έξυπνες χώρες του κόσμου, βάσει του ποσοστού των επιστημόνων. (6η θέση). Φυσικά στην περίπτωση αυτή, δεν μπορούμε να επεκταθούμε περαιτέρω, διότι δεν υπάρχει η πολυτέλεια του χώρου ούτε και του χρόνου. Εκείνο όμως που θα πρέπει να μείνει ως συμπέρασμα είναι ότι, σε κάθε λαό υπάρχουν τόσο θετικά όσο και αρνητικά χαρακτηριστικά. Εάν επικεντρωθεί κανείς μόνο στα αρνητικά θα τον κακοχαρακτηρίσει και θα τον απαξιώσει, εάν επικεντρωθεί μόνο στα θετικά θα τον εξιδανικεύσει και θα τον θαυμάζει. Η αντικειμενική γνώμη είναι πάντα δύσκολη και χρειάζεται πολύ έρευνα και δουλειά για να την αποκομίσεις. Σε κάθε λαό υπάρχουν άνθρωποι ικανοί και ανίκανοι, έξυπνοι και κουτοί, ήρωες και προδότες, έντιμοι και ανέντιμοι, χρήσιμοι ηλίθιοι, (όπως π.χ. στην περίπτωση του αχρείαστου και καταστροφικού εμφυλίου και της Χούντας των συνταγματαρχών) κ.ο.κ. Εμείς ως λαός ευτυχώς ή δυστυχώς έχουμε μια βαριά κληρονομιά, την οποία οφείλουμε να διαφυλάξουμε ως κόρη οφθαλμού, διότι αυτό είναι το αξιακό μας κεφάλαιο, οι άυλες ‘’μετοχές’’ μας, των οποίων η αξία δεν μπορεί να εκτιμηθεί από κανέναν οίκο αξιολόγησης. Ιστορία, πολιτισμός, γεωγραφική θέση, κλίμα, φήμη(goodwill), επιδεξιότητα, φιλότιμο κ.λπ. αποτελούν το μεγαλύτερο επενδυτικό αγαθό για έναν λαό. Θα πρέπει να αφήσουμε τις ιδεοληψίες μας να γίνουμε ποιο μεθοδικοί, να απαλλαγούμε από το σύνδρομο ‘’να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα’’, να αγαπήσουμε την πειθαρχία, την αξιοκρατία, να γίνουμε ποιο ενεργείς και διεκδικητικοί πολίτες, περισσότερη αυτογνωσία, λιγότερη αρχαιολαγνεία  και πολλά άλλα ακόμη, που θα μας αυξήσουν το γόητρο την φήμη και φυσικά την καλώς εννοούμενη ευημερία. Κυρίως δε να βρούμε ένα σύστημα αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας έτσι ώστε να μην ασχολούνται με τα κοινά και την πολιτική οι καιροσκόποι και οι μετριότητες, αλλά οι ικανότεροι και οι καλύτεροι. Κυρίως δε να μην αφήνουμε μυαλά, όπως ο Κωνσταντίνος Δασκαλάκης πολυβραβευμένος καθηγητής του ΜΙΤ και πολλοί άλλοι συμπατριώτες μας, να φεύγουν στο εξωτερικό και να μην τους αναδεικνύουμε ως πρότυπα.

Τώρα ως προς την ουσία και τον τίτλο  του άρθρου, ας βγάλει κανείς μόνος του τα συμπεράσματά του.

 

6 Σχόλια

  1. Παιδεία, μόνο παιδεία χρειαζόμαστε, κύριε Πουλιόπουλε, και τίποτε άλλο.
    Αλλά πώς να γίνουμε αποδέκτες και να επιτευχθεί κάτι τέτοιο μέσα στην τόση ηλίθια αλαζονεία και εγωισμό και στο κόμπλεξ που μας διακατέχει;
    Δυστυχώς, έχουμε χάσει τελείως τον προσανατολισμό μας εφόσον πουλήσαμε μέχρι και την ίδια μας την ταυτότητα για να μη διαταράξουμε το σύστημα της λαπαδοποίησης που έχουμε οικειοθελώς επιβάλει στους εαυτούς μας.

  2. Κύριε Πουλιόπουλε, ενδιαφέρον το άρθρο, αλλά για τα πρώτα επίπεδα.
    ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΟΙ ΛΟΓΟΙ, ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ Ο ΕΛΛΗΝ, ΕΙΝΑΙ ΕΥΦΥΕΣΤΕΡΟΣ. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΚΛΙΜΑ, ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΤΗΣ ΓΗΣ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΚΑΤΟΙΚΕΙ, ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΖΩΗΣ, ΚΛΠ. ΑΥΤΑ, ΕΧΟΥΝ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΕΙ ΣΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΠΟΣΟΣΤΟ, ΤΗΝ ΕΥΦΥΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΔΙΟΣΥΓΚΡΑΣΙΑ, ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΟΣ.
    ΑΚΟΜΗ ΕΝΑΣ ΠΡΩΤΑΡΧΙΚΟΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ, ΕΙΝΑΙ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ, ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΑ, ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΤΟΝ ΕΓΚΕΦΑΛΟ ΝΑ ΔΟΝΕΙΤΑΙ ΣΕ ΥΨΗΛΕΣ ΣΥΧΝΟΤΗΤΕΣ.
    ΑΛΛΑ ΕΔΩ, ΘΑ ΕΠΕΚΤΑΘΩ ΣΕ ΕΝΑΝ ΑΛΛΟΝ, ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑ, ΠΟΥ ΑΝΤΙΒΑΙΝΕΙ ΤΗΝ ΛΟΓΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑΣ.
    ΕΑΝ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΗΝ ΦΥΣΗ, ΘΑ ΑΝΤΙΛΗΦΘΕΙ ΑΜΕΣΩΣ, ΓΙΑΤΙ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ, ΕΙΝΑΙ Ο ΕΥΦΥΕΣΤΕΡΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ. ΚΑΤΙ ΠΟΥ, ΛΙΑΝ ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΩΣ, ΕΜΠΕΡΙΕΧΕΤΑΙ -ΕΝ ΑΓΝΟΙΑ ΤΟΥ- ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗ ,Η ΟΠΟΙΑ ΠΑΡΑΤΙΘΕΤΑΙ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΑΣ.
    Ο ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΑΥΤΟΣ, ΘΕΜΙΤΟΣ ΚΑΙ ΑΘΕΜΙΤΟΣ, ΕΙΝΑΙ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΑΙΤΙΑΣ ΠΟΥ Ο ΕΛΛΗΝ, ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΕΥΦΥΗΣ (ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΩΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΩΣ, Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ).
    Η ΤΑΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΗ, ΝΑ ΞΕΠΕΡΑΣΕΙ Ο ΕΝΑΣ ΤΟΝ ΑΛΛΟΝ, Ο ΓΕΙΤΟΝΑΣ ΤΟΝ ΓΕΙΤΟΝΑ, Ο ΑΔΕΛΦΟΣ ΤΟΝ ΑΔΕΛΦΟ, Ο ΓΙΟΣ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ.
    (Ο ΤΟΠΟΣ ΔΙΑΜΟΝΗΣ, ΠΑΙΖΕΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΩΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΡΟΛΟ, ΣΕ ΑΥΤΟ).
    ΓΕΝΙΚΩΣ, ΔΕΝ ΑΡΕΣΚΕΤΑΙ Ο ΕΥΦΥΗΣ ΕΛΛΗΝ ΣΤΗΝ ΕΠΑΝΑΠΑΥΣΗ, ΑΛΛΑ ΘΕΛΕΙ ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ. ΚΑΙ ΝΑΙ, ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΤΑΦΕΡΝΕΙ Ο ΙΔΙΟΣ, ΑΛΛΑ Ο ΓΕΙΤΩΝ, ΓΙΝΕΤΑΙ ΖΗΛΟΦΘΟΝΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΠΑΣΑ ΤΕΧΝΗ, ΘΕΜΙΤΗ, ΑΘΕΜΙΤΗ, ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ, ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΠΕΡΑΣΕΙ ΤΟΝ ΔΙΠΛΑΝΟ ΤΟΥ.
    ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ,ΠΑΝΤΟΤΕ, ΓΙΑΤΙ ΒΑΡΙΕΤΑΙ.
    ΟΤΑΝ ΚΛΗΘΕΙ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΛΥΣΗ, ΟΜΩΣ, ΘΑ ΒΡΕΙ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ, ΤΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΤΡΟΠΟ, ΝΑ ΑΝΤΑΠΕΞΕΛΘΕΙ.
    ΑΥΤΗ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ, ΑΝ ΟΧΙ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ, ΔΕΝ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΣΕ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΙΣΟΤΗΤΟΣ.
    ΟΤΑΝ ΕΙΣΑΙ ΕΞ ΟΡΙΣΜΟΥ ΙΣΟΣ, ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΠΛΑΝΟ, ΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΙΠΛΑΝΟΥΣ, ΠΑΡΑΔΙΠΛΑΝΟΥΣ ΚΟΚ, ΒΑΙΝΕΙΣ ΩΘΟΥΜΕΝΟΣ ΣΤΗΝ ΜΕΤΡΙΟΤΗΤΑ.
    Η ΑΝΑΓΚΗ ΚΑΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΞΕΧΩΡΙΣΕΙΣ, ΟΜΩΣ, ΣΕ ΚΑΝΕΙ ΙΚΑΝΟΤΕΡΟ ΚΑΙ ΕΥΦΥΕΣΤΕΡΟ.
    ΑΛΛΩΣΤΕ, ΙΣΟΤΗΤΑ, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΗΝ ΦΥΣΗ. ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ, ΥΠΑΡΧΕΙ. ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΛΕΩΝΙΔΑ, ΕΝΑΣ ΕΦΙΑΛΤΗΣ. ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΕΥΦΥΗ, ΔΕΚΑ ΗΛΙΘΙΟΙ. ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΣΩΚΡΑΤΗ, ΠΕΝΤΕ ΞΕΜΑΤΙΑΣΤΡΕΣ ΚΑΙ ΠΑΕΙ ΛΕΓΟΝΤΑΣ…
    Ο ΔΙΚΑΣΤΗΣ, ΣΤΟΝ ΟΡΙΣΜΟ ΤΟΥ, ΑΡΝΗΘΗΚΕ ΝΑ ΔΗΛΩΣΕΙ ΟΤΙ, Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ, ΥΠΗΡΞΕ ΘΥΜΑ ΡΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ.
    Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΟΝ ΚΑΤΕΔΙΚΑΣΕ, ΤΟΝ ΠΟΤΙΣΕ ΚΩΝΕΙΟ, ΤΟΝ ΕΚΑΝΕ ΜΑΡΤΥΡΑ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΛΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ.
    Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΟΙ ΠΟΛΛΟΙ, ΔΕΝ ΕΞΕΤΑΖΕΙ ΕΑΝ, ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΠΟΛΛΟΙ, ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΟΙ. ΕΑΝ ΕΙΝΑΙ ΕΥΦΥΕΙΣ.
    ΠΟΥ ΠΗΓΕ ΤΟ «ΟΥΚ ΕΝ ΤΩ ΠΟΛΛΩ ΤΟ ΕΥ, ΑΛΛΑ, ΕΝ ΤΩ ΕΥ, ΤΟ ΠΟΛΥ» ;
    ΚΑΝΟΥΝ ΔΕΚΑ ΤΕΝΕΚΕΔΕΣ, ΕΝΑΝ ΕΥΦΥΗ; ΟΧΙ.
    ΟΜΩΣ, ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, ΛΕΝΕ, ΙΣΟΝ ΙΣΟΤΗΤΑ.
    ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ, Ε; ΧΜΜΜΜ…
    ΕΑΝ ΛΟΙΠΟΝ Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΤΗΝ ΙΣΟΤΗΤΑ, ΤΟΤΕ ΕΧΟΥΜΕ ΣΤΑΣΗ, ΟΧΙ ΕΞΕΛΙΞΗ.
    ΑΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ, ΤΟΤΕ ΓΙΑΤΙ ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ; ΔΕΝ ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΕΡΟ, ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ; ΤΟΤΕ, ΠΩΣ ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΙΣΟΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ; ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΙΣΟΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ;
    ΠΟΥ ΠΗΓΕ Η ΙΣΟΤΗΤΑ, ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ;
    ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΛΗΡΩΣΗ;
    ΙΔΙΕΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ, ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ, ΓΙΑΤΡΟΥΣ ΚΑΙ ΤΣΟΠΑΝΗΔΕΣ…
    ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ, ΑΝΤΙΒΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΘΕΜΕΛΙΩΔΗ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ.
    ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ…..
    ΑΛΗΘΕΙΑ, ΟΛΟΙ ΟΙ ΔΗΜΟΤΕΣ, ΨΗΦΙΖΟΥΝ; ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ; ΟΙ ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ; ΟΧΙ. ΑΡΑ, ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΨΗΦΙΖΟΥΝ, ΟΣΟΙ ΕΧΟΥΝ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ, ΟΧΙ ΟΙ ΔΗΜΟΤΕΣ.
    ΓΙΑ ΠΟΙΑ ΑΚΡΙΒΩΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, ΜΙΛΑΜΕ, ΛΟΙΠΟΝ; ΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΥ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΠΟΛΛΟΥΣ, ΟΠΟΥ ΟΙ ΠΟΛΛΟΙ, ΕΙΝΑΙ ΒΛΑΚΕΣ, ΛΙΓΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΞΥΠΝΟΙ, ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΠΙΦΕΡΕΙ ΕΥΕΡΓΕΤΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ;
    ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΒΙΩΝΟΥΜΕ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΟΣΕΣ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ;
    ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΟΥΜΕ ΝΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΛΑΘΟΣ;
    ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, ΕΞ ΟΡΙΣΜΟΥ, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ. ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΤΗΣ, ΒΡΙΘΕΙ ΑΝΤΙΦΑΣΕΩΝ. ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ, ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ. ΣΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ, ΚΑΤΑΡΡΙΠΤΕΤΑΙ. ΑΠΟ ΤΗΝ ΦΥΣΗ, ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΤΑΙ.
    ΑΛΛΑ Ο ΚΟΥΤΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ, ΝΟΜΙΖΕΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΑΝΩ ΤΗΣ ΦΥΣΕΩΣ. ΤΗΝ ΒΑΠΤΙΣΕ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΑΛΛΩΣΤΕ, ΕΝΑ ΟΥΔΕΤΕΡΟ ΑΝΟΥΣΙΟ ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ, ΣΑΝ ΤΙΣ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΕΣ ΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ, ΤΗΝ ΣΗΜΕΡΟΝ: ΟΥΔΕΤΕΡΑ ΦΥΛΑ ΚΑΙ ΑΝΟΥΣΙΕΣ ΤΑΣΕΙΣ, «ΕΡΜΑΦΡΟΔΙΤΙΣΜΟΙ» ΚΑΙ ΚΑΤΑΠΤΩΣΗ.
    ΒΑΙΝΟΥΜΕ ΦΘΙΝΟΝΤΑΣ , ΣΥΝΕΧΩΣ.
    Η ΛΟΓΙΚΗ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ, Ο ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ, ΕΙΝΑΙ ΕΙΔΟΣ ΥΠΟ ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ.
    Η ΦΥΣΗ, ΕΥΝΟΕΙ ΤΟΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΤΙΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΞΕΛΙΞΗ, ΓΙΑ ΕΥΦΥΙΑ, ΓΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ.
    ΠΟΙΟΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΗΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΙΟ ΑΞΙΟΣ, ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΣΕ ΩΘΗΣΕΙ ΝΑ ΒΡΕΙΣ ΤΡΟΠΟ ΝΑ ΤΟΝ ΝΚΗΣΕΙΣ; Ο ΑΞΙΟΣ. Ο ΑΞΙΟΣ ΑΝΤΙΠΑΛΟΣ, ΜΑΣ ΚΑΝΕΙ ΕΥΦΥΕΣΤΕΡΟΥΣ ΚΑΙ ΙΚΑΝΟΤΕΡΟΥΣ.
    ΠΟΙΟΣ ΑΝΤΙΠΑΛΟΣ, ΛΟΙΠΟΝ, ΕΙΝΑΙ ΑΞΙΟΣ, ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ; ΜΑ, ΦΥΣΙΚΑ, ΕΝΑΣ ΑΛΛΟΣ ΕΛΛΗΝ.
    ΓΙ’ΑΥΤΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΧΟΝΟΙΑ. ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ. ΕΑΝ Η ΔΙΧΟΝΟΙΑ ΣΥΝΕΒΑΙΝΕ ΜΕ ΣΩΣΤΟ ΤΡΟΠΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΧΡΗΣΙΜΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ, ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ, ΘΑ ΗΣΑΝ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ. ΔΕΝ ΦΤΑΙΕΙ Η ΔΙΧΟΝΟΙΑ, ΑΛΛΑ ΤΟ ΠΩΣ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ…
    ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ, ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΡΧΗΓΟΙ, ΠΡΩΤΟΙ, ΑΡΙΣΤΟΙ.
    ΓΙ’ΑΥΤΟ, ΟΜΩΣ, ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ Η ΑΝΕΠΤΥΓΜΕΝΗ ΕΥΦΥΙΑ, ΣΕ ΠΛΗΘΥΣΜΙΑΚΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΠΟΛΥ ΥΨΗΛΟ, ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΛΑΟΥΣ.
    ΕΤΣΙ, ΛΟΙΠΟΝ, ΟΣΟ Ο ΕΛΛΗΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ, ΘΑ ΠΡΟΗΓΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΘΑ ΘΡΙΑΜΒΕΥΕΙ . ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟ, ΦΡΟΝΤΙΣΕΙ Η ΦΥΣΗ…

  3. Και όλη αυτή η εκτεταμένη ψυχανάλυση του ευφυεστάτου Έλληνος τι ακριβώς αποδεικνύει;
    Μήπως το ότι δεν μας ενδιαφέρει τίποτα πέρα από τον εαυτό μας;
    Και εάν θεωρείται ευφυία και θρίαμβος το να πουλάς τα πάντα αρκεί να μη διαταράξεις την βόλεψή σου αλλά τελικά να καταλήγεις σε μνημόνια και, έχοντας ροκανίσει το μέλλον των παιδιών σου, να τα φέρνεις στην απόγνωση και να τα εξωθείς στη μετανάστευση καταδικάζοντας έτσι τον τόπο σου στο μαρασμό, τότε τι ακριβώς θεωρείται ΒΛΑΚΕΙΑ και ΚΑΤΑΝΤΙΑ;
    Αλλά είπαμε, από αλαζονεία, φανφάρες, φελοσοφίες, και ιδέα για τον εαυτό μας ας μας παραβγεί κανένας….

  4. Μόνο που μπαίνουμε στη διαδικασία να λέμε ποιος είναι ο εξυπνότερος και να προσπαθούμε να βρούμε επιβεβαίωση σε όλο αυτό, κατά την ταπεινή μου άποψη, είναι χαρακτηριστικό ανόητου αν όχι το λιγότερο ενός ανθρώπου (λαού) με απωθημένα.
    Να είστε καλοί άνθρωποι (αν μπορείτε) γιατί όλα τα άλλα είναι μάταια.
    Να κοιτάζετε τη δουλειά σας και όχι τη κατσίκα του γείτονα και όλα θα πάνε καλά.
    Να επαινείτε τους άξιους και να συμπονείτε τους άτυχους.
    Κανείς δεν επέλεξε πού θα γεννηθεί και από ποια μητέρα. Τα χρήματα δεν είναι ένδειξη δείκτη νοημοσύνης, ούτε πόσα χρήματα απέκτησε κάποιος. ΚΑΙ ΣΑΦΕΣΤΑΤΑ Ο ΕΞΥΠΝΟΣ (αυτός που έχει υψηλό δείκτη i.q.) ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΣ.
    Ο εξυπνότερος τρόπος για να ζήσει κανείς τη ζωή του είναι ακριβώς αυτό: να την ζήσει, να την πιει με το καλαμάκι, ακολουθώντας την κι όχι πάντοτε συνετά κι όπου τον βγάλει.
    Πέραν αυτών υπάρχουν διαφορετικοί τύποι εξυπνάδας (από τη θεωρία πολλαπλής νοημοσύνης, εμπνευστής της οποίας είναι ο Howard Gardner):
    1. Φυσιοκρατική νοημοσύνη: Με τον όρο στα αγγλικά να είναι naturalistic intelligence, αμέσως αντιλαμβανόμαστε πως πρόκειται για ανθρώπους που έχουν στενή σχέση με τη φύση. Επιδεικνύουν ιδιαίτερη ευαισθησία στα έμβια όντα αλλά και σε ολόκληρο τον φυσικό κόσμο, έστω και αν πρόκειται για… πέτρες ή για τον καιρό. Τα κατανοούν πολύ καλύτερα από τους άλλους ανθρώπους και γι’ αυτό γίνονται καλοί αγρότες, κηπουροί ή ακόμα και βοτανολόγοι.

    2. Μουσική νοημοσύνη: Εδώ το «ταλέντο» βρίσκεται στην άμεση αντίληψη τόνων και ρυθμών αλλά και στην εύκολη αναπαραγωγή τους. Οι άνθρωποι με αυτήν την νοημοσύνη μπορούν να συνθέτουν και να αναπτύσσουν μουσική αβίαστα, άρα εδώ έχουμε κυριαρχία μουσικών, συνθετών και τραγουδιστών!

    3. Λογική – μαθηματική νοημοσύνη: Πέρα από το αναμενόμενο – ότι είναι καλύτεροι στα μαθηματικά- αυτοί οι άνθρωποι είναι ικανοί να κάνουν ευκολότερα λογικές συνδέσεις μεταξύ θεμάτων. Μπορούν να ανάγουν το ειδικό στο γενικό χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια, ενώ μπορούν να πραγματοποιήσουν πειράματα με απόλυτα ελεγχόμενο τρόπο.

    4. Υπαρξιακή νοημοσύνη: Το καλό και το κακό, το σωστό και το λάθος, η ύπαρξη και η… ανυπαρξία είναι θέματα που απασχολούν το μυαλό αυτών που έχουν υπαρξιακή νοημοσύνη.

    5. Διαπροσωπική νοημοσύνη: Η νοημοσύνη των… κοινωνικών! Έχουν την ικανότητα να κατανοούν τους άλλους, να αντιλαμβάνονται τις ανάγκες τους και να αλληλεπιδρούν μαζί τους. Είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικοί και στη λεκτική αλλά και στη μη λεκτική επικοινωνία, ενώ ανιχνεύουν και σέβονται τη διαφορετικότητα.

    6. Σωματική – κιναισθητική νοημοσύνη: Αν μπορείτε να συντονίσετε τέλεια το μυαλό σας με το σώμα σας, τότε εδώ είστε! Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να διαχειρίζεστε αντικείμενα με άνεση αλλά η αλήθεια είναι ότι δεν μπορείτε να… κάτσετε ήσυχοι σ’ ένα μέρος! Χορευτές και αθλητές είναι πρωταγωνιστές αυτής της «συνομοταξίας».

    7. Γλωσσική νοημοσύνη: Μεγάλη ικανότητα στον γραπτό και προφορικό λόγο, στην απομνημόνευση λέξεων και εννοιών αλλά και στην κατανόηση των λεπτών διαφορών ανάμεσα στις σημασίες. Δικηγόροι, πολιτικοί, φιλόσοφοι είναι οι συνήθεις «ύποπτοι»!

    8. Ενδο – προσωπική νοημοσύνη: Ή αλλιώς, η ικανότητα να έχουμε αυτογνωσία. Εδώ τα άτομα κατανοούν τους εαυτούς τους, τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους – συχνά όμως είναι ιδιαιτέρως εσωστρεφή.

    9. Χωρική νοημοσύνη: Η χωρική νοημοσύνη δείχνει ότι το άτομο έχει την ικανότητα να σκέφτεται σε τρεις διαστάσεις, να έχει καλό προσανατολισμό αλλά και να προσαρμόζεται πολύ γρήγορα σε αλλαγές που μπορεί να συμβαίνουν στο περιβάλλον του. Ναυτικοί και αρχιτέκτονες, χαρακτηριστικά παραδείγματα.

    Τα τέσσερα σημαντικότερα σημεία της θεωρίας της Πολλαπλής Νοημοσύνης του Γκάρντνερ είναι:

    > Κάθε άτομο έχει ένα συνδυασμό των εννέα ή και περισσότερων ειδών νοημοσύνης. Αυτή η τυχαία κατάταξη των δυνάμεων και αδυναμιών καθιστά κάθε πρόσωπο μοναδικό με αποτέλεσμα κάθε τάξη να διαθέτει μια ποικιλομορφία σκέψης.
    > Κάθε άτομο μπορεί να αναπτύξει τις νοημοσύνες του σε επαρκές επίπεδο. Με ενθάρρυνση, εμπλουτισμό και κατάλληλη καθοδήγηση, οποιοσδήποτε μαθητής ή άτομο, μπορεί να αναπτύξει τις νοημοσύνες του.
    > Οι νοημοσύνες συνεργάζονται. Πάντα αλληλεπιδρούν μεταξύ τους.
    > Καμιά νοημοσύνη δεν μπορεί να υπάρξει μόνη της. Εξαιτίας γενετικών καταβολών και του περιβάλλοντος, δεν υπάρχουν δύο άνθρωποι που να έχουν το ίδιο προφίλ νοημοσύνης -ούτε ακόμη και οι απαράλλακτοι δίδυμοι- επειδή οι εμπειρίες τους είναι διαφορετικές και η νοημοσύνη τους συνεχώς εξελίσσεται. Για παράδειγμα, αν δυο άτομα διαθέτουν το ίδιο επίπεδο ισχυρής γλωσσικής νοημοσύνης, το ένα μπορεί να είναι καλύτερο στην ανάγνωση, ενώ το άλλο στο γραπτό λόγο.

    Όσο περνούν τα χρόνια, είναι πιθανό η πιο πάνω κατηγοριοποίηση να γίνεται πιο λεπτομερής. Όσο πιο περίπλοκος ο κόσμος μας, τόσο πρέπει και εμείς να εξελισσόμαστε για να τον καταλάβουμε και να τον περιγράψουμε. Προς το παρόν όμως, εσείς που βρίσκεστε;

    • Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΥΓΚΡΙΣΕΩΣ , ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΦΥΣΙΚΟΤΑΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΚΑΠΟΙΟ ΥΦΕΡΠΟΝ ΣΥΜΠΛΕΓΜΑΤΙΚΟ ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΚΑΤΩΤΕΡΟΤΗΤΟΣ, ΟΥΤΕ ΑΝΟΗΣΙΑ.
      Η ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΡΗΣ ΑΝΩΤΕΡΟΤΗΤΟΣ ΚΑΠΟΙΟΥ, ΕΝΑΝΤΙ ΚΑΠΟΙΟΥ ΑΛΛΟΥ, ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΔΙΑΡΚΩΣ, ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΥΠΑΡΞΕΩΣ.
      ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΝ ΣΥΝΤΡΟΦΟ, ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥΣ, ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ ΚΛΠ.
      ΕΑΝ Ο ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΣ ΣΑΣ ΗΤΑΝ ΟΡΘΟΣ, ΤΟΤΕ, ΑΝΟΗΤΟΙ, Π. Χ., ΟΙ ΑΘΛΗΤΕΣ, ΠΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ ΑΘΛΗΜΑ (ΑΦΟΥ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΑΧΥΣ, ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ, ΠΟΙΟΣ Ο ΛΟΓΟΣ ΝΑ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΤΟ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙ;).
      Η ΦΥΣΗ, ΕΧΕΙ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΜΟΥ ΑΠΟΚΑΛΕΙ «Ο ΕΓΩΙΣΜΟΣ ΤΟΥ DNA).
      ΑΛΛΩΣΤΕ, Η ΛΕΞΗ ΕΥΦΥΙΑ, ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ; ΜΑ, ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΓΕΝΝΑ, ΦΥΣΙΚΑ! ΕΥ+(Φ) ΥΩ…
      ΕΠΕΙΔΗ Ο ΚΥΡΙΟΤΕΡΟΣ ΡΟΛΟΣ ΕΝΟΣ ΕΙΔΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΤ’ ΕΠΕΚΤΑΣΙΝ ΥΠΟΕΙΔΟΥΣ (ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΕΙΔΟΥΣ, ΦΥΛΕΣ Η ΡΑΤΣΕΣ, ΔΗΛΑΔΗ), ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΑΙΩΝΙΣΗ ΤΟΥ, ΒΑΙΝΟ ΤΑΣ ΜΑΛΙΣΤΑ ΕΞΕΛΙΣΣΟΜΕΝΟ, ΙΔΟΥ ΓΙΑΤΙ Ο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ, ΙΔΟΥ ΓΙΑΤΙ ΚΑΙ Ο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙ ΕΥΦΥΙΑΣ.
      ΤΩΡΑ, Ο ΓΚΑΡΝΤΝΕΡ, ΑΠΟ ΟΣΑ ΔΙΑΒΑΣΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ, ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΕ ΜΕΡΙΚΑ ΜΟΝΟΝ ΕΙΔΗ ΕΥΦΥΙΑΣ. ΔΕΝ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΟΠΩΣ, Η ΜΝΗΜΗ (ΟΧΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΚΕΙΜΕΝΟΥ, ΟΠΩΣ ΑΝΑΦΕΡΕΤΕ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ), Η ΦΑΝΤΑΣΙΑ, Η ΛΕΠΤΙΜΕΡΗΣ ΚΑΙ ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΕΙΚΟΝΩΝ Η ΣΚΕΨΕΩΝ (ΩΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ, ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΚΛΠ), ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΤΟ ΧΙΟΥΜΟΡ (Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΜΟΥ, ΛΕΕΙ ΠΩΣ ΤΟ ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΕΥΣΤΟΧΟ ΧΙΟΥΜΟΡ, ΕΙΝΑΙ ΤΑ «ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ» ΤΗΣ ΕΥΦΥΙΑΣ). ΠΡΑΓΜΑΤΙ, ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΟΠΤΙΚΗ, Η ΟΠΟΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΤΥΧΕΙ, ΑΠΑΙΤΕΙ ΟΞΥΔΕΡΚΗ ΟΠΤΙΚΗ ΑΛΛΩΝ ΕΠΙΠΕΔΩΝ ΚΑΙ ΜΑΚΡΙΣΚΟΠΙΚΗ Η ΜΙΚΡΟΣΚΟΠΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ.
      ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΕΣ ΑΚΟΜΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΥΦΥΙΑΣ…
      ΤΟ ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΩ, ΓΙΑΤΙ Η ΜΟΝΟΟΠΤΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΕΝΟΣ, ΟΣΟ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΗ ΚΑΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ, ΔΕΝ ΠΑΥΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΤΕΛΗΣ ΚΑΙ, ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ, ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΤΣΑΚΩΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΗΣ, ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ ΤΗΝ ΩΣ ΤΩΡΑ ΕΠΙΚΡΑΤΟΥΣΑ ΑΠΟΨΗ (ΣΥΝΗΘΩΣ, ΟΜΩΣ, ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΕ ΣΥΓΧΥΣΗ, ΚΑΘΩΣ ΑΥΤΟΑΝΑΙΡΕΙΤΑΙ ΣΥΧΝΑ, ΔΙΧΩΣ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΧΕΙ ΑΣΦΑΛΗ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ). ΟΙ ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΟΥ ΕΝ ΧΡΗΣΕΙ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ, ΑΔΥΝΑΤΟΥΝ ΝΑ ΑΠΟΔΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΚΑΙ ΠΑΣΑ ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΝΟΣ ΠΡΑΓΜΑΤΟΣ.
      ΠΩΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΒ ΝΑ ΑΠΟΔΩΣΟΥΝ ΑΣΦΑΛΗ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥΠΛΟΚΟ ΖΗΤΗΜΑ, ΟΠΩΣ Η ΕΥΦΥΙΑ; ΕΙΔΙΚΑ ΟΤΑΝ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ ΕΥΦΥΙΑΣ ΣΕ ΦΥΛΕΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ;
      ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΔΕΙΓΜΑΤΑ ΓΡΑΦΗΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ.
      ΑΠΟ ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ, ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ ΜΕ ΤΙ ΜΕΣΑ ΚΛΠ.
      ΑΠΟ ΑΡΧΑΙΟΤΑΤΩΝ ΕΤΩΝ, Ο ΕΛΛΗΝ, ΕΔΩΣΕ ΤΑ ΔΕΙΓΜΑΤΑ ΓΡΑΦΗΣ ΤΟΥ, ΠΟΛΛΑ ΕΚ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ, ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΠΑΡΟΝ ΑΡΘΡΟ.
      Η ΑΝΑΓΚΗ ΤΟΥ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΙ Ο ΕΛΛΗΝ ΤΑ ΠΡΟΤΕΡΗΜΑΤΑ ΤΟΥ, ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ, ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙ ΠΩΣ ΑΔΙΚΕΙ Ο ΙΔΙΟΣ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ, ΒΑΣΕΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ, ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΑΙΤΙΑ ΥΠΑΡΞΕΩΣ ΤΕΤΟΙΩΝ ΑΡΘΡΩΝ. ΟΧΙ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΑΙΡΕΤΑΙ, ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΝΑ ΝΤΡΕΠΕΤΑΙ ΠΟΥ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ, ΒΑΙΝΕΙ ΦΘΙΝΟΝΤΑΣ, ΣΕ ΜΙΑ ΑΤΕΛΕΣΦΟΡΗ ΜΕΤΡΙΟΠΑΘΕΙΑ ΚΑΙ, ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ,
      ΝΑ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ, ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΑΡΕΤΗΣ, ΤΗΣ ΣΕΜΝΟΤΗΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΕΩΣ ΤΩΝ ΠΟΛΥ ΥΨΗΛΩΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ, ΤΟΣΟ ΣΕ ΦΥΛΕΤΙΚΟ, ΟΣΟ ΚΣΙ ΣΕ ΑΤΟΜΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ.

  5. ….και, φυσικά, μονίμως και πάντα… ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΟΙ!!!!

Σχολιάστε

Η διευθυνση email σας ΔΕΝ θα δημοσιοποιηθεί(ενημερωθείτε για την πολιτική ανάρτησης σχολίων στο fouit.gr απο εδώ) *

*

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.