Οι τέσσερις εποχές… της Νάουσας

Όταν κάποιος αναφέρεται στη Νάουσα, συνήθως θα είναι για τις Απόκριες και το δρώμενο «Μπούλες» ή για χειμερινά σπορ στο χιονοδρομικό κέντρο 3-5 Πηγάδια. Ανάλογα με τα ενδιαφέροντα, άλλοι θα μιλήσουν για τη σχολή Αριστοτέλη στη Μίεζα, όπου ο φιλόσοφος δίδαξε τον Μέγα Αλέξανδρο και για τους μακεδονικούς τάφους.

Άλλοι, πάλι, για τα περίφημα κρασιά της, ιδιαίτερα το τοπικό ξινόμαυρο, άλλοι για την παλιότερη βιομηχανική της ανάπτυξη ως «Μάντσεστερ των Βαλκανίων». Συγκεντρώνοντας την πλούσια κληρονομιά και συνδυάζοντας την πολύπλευρη της διάσταση παρουσιάστηκε  στο Μέγαρο Μουσικής από το δήμαρχο της πόλης, Νικόλαο Κουτσογιάννη, η νέα τουριστική ταυτότητα (branding) της πόλης, με στόχο την ανάδειξή της ως εναλλακτικό προορισμό καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Χτισμένη αμφιθεατρικά, στους ανατολικούς πρόποδες του Βερμίου, με τα νερά του ποταμού της Αράπιτσας να διατρέχουν την πόλη, η Νάουσα, γνωστή και ως «το μπαλκόνι της Μακεδονίας» μετά από πολλά χρόνια εσωστρέφειας, αποτέλεσμα του κλεισίματος των εργοστασίων κλωστοϋφαντουργίας, κάνει άνοιγμα προς τον τουρισμό, αξιοποιώντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του προορισμού «Νάουσα», την ιστορία, τη γαστρονομία, την πολιτιστική κληρονομιά, το φυσικό περιβάλλον και την αμπελοοινική της παράδοση.

«Είναι η πρώτη φορά, που υπάρχει διάθεση για συνεργασία από όλους τους τοπικούς παράγοντες, οινοπαραγωγούς, ξενοδόχους, εστιάτορες», επισήμανε ο κ. Κουτσογιάννης, προσθέτοντας, ότι η Νάουσα ποτέ δεν είχε αντιληφθεί τον εαυτό της ως τουριστικό θέρετρο, πιθανόν γιατί λόγω της οικονομικής της ανάπτυξής, δεν το χρειαζόταν. «Από τα ψηλά όμως έπεσε στα χαμηλά και ήρθε η ώρα να βγούμε προς τα έξω», εξήγησε.

Η πλούσια ιστορία της, η οποία φαίνεται και από την ονομασία του δήμου «Ηρωική Πόλη Νάουσας», η φυσική ομορφιά, με τα ποτάμια, τους καταρράκτες, τις βόλτες στα καταπράσινα βουνά τριγύρω, οι υποδομές της, και η χαλάρωση, που προσφέρει, αποτελούν ένα μοναδικό συνδυασμό για όλες τις εποχές του χρόνου.

Καθαρή και περιποιημένη, με γελαστούς και φιλόξενους ανθρώπους, μακεδονική κουζίνα, μυρωδάτα τσίπουρα και υψηλής ποιότητας κρασιά, η Νάουσα εντυπωσιάζει με την πρώτη ματιά τον επισκέπτη.

Οινοτουρισμός ως σημείο αναφοράς

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην οινοπαραγωγή και την κεντρική θέση, η οποία έχει στη ζωή της πόλης.

«Λειτουργούν πάνω από είκοσι επισκέψιμα οινοποιεία στη Νάουσα», περιέγραψαν η Ελπίδα Παλαμίδα, από το οινοποιείο του Κυρ-Γιάννη και ο Γιώργος Σπανέλλης, από τον συνεταιρισμό Βαένι, μιλώντας για τον οινοτουρισμό ως σημείο αναφοράς στη Νάουσα. Ο επισκέπτης μπορεί να ξεναγηθεί στους αμπελώνες, που εκτείνονται στις ΝΑ πλαγιές του Βερμίου, είτε μεμονωμένα, είτε ως γκρουπ. Όλα τα οινοποιεία είναι διαφορετικά, μεγάλα, μικρά, παραδοσιακά ή μοντέρνα. Εκτός από το να δοκιμάσει τα κρασιά, σε αρκετά κανείς μαθαίνει τη διαδικασία παραγωγής, αν θέλει συμμετέχει στον τρύγο, μπορεί να πατήσει τα σταφύλια, να κάνει ποδήλατο, ιππασία, να γευματίσει με τοπικά προϊόντα.

Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα www.visitnaoussa.gr

AΠΕ

Σχολιάστε

Η διευθυνση email σας ΔΕΝ θα δημοσιοποιηθεί(ενημερωθείτε για την πολιτική ανάρτησης σχολίων στο fouit.gr απο εδώ) *

*

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.