Έξι πρόσωπα σε κατάσταση limbo. Αντιμέτωπα με το ίδιο τους το σώμα, τις μνήμες τους και μια αμφίσημη εξουσία, αναζητούν αλήθειες. Ένα έργο για την επιθυμία, την απώλεια, τις ενοχές. Ένα έργο προκλητικό. Όχι με την έννοια ότι θέλει να σοκάρει. Αλλά γιατί δεν φοβάται να μιλήσει ανοιχτά και να θίξει δημόσια την κοινωνική καταπίεση της επιθυμίας, και το σύμπλεγμα πειθαρχία/αυτο-τιμωρία και ενοχή. Γιατί δεν φοβάται την αμεσότητα. Οι διάλογοι ρέουν και η κλιμάκωση της έντασης είναι ένα σπάνιο επίτευγμα. Το “Angelstate” είναι μια βαθειά ανθρώπινη ιστορία. Μιλάει κατευθείαν μέσα μας.
To Angelstate έχει μεταφραστεί και συμπεριληφθεί σε ανθολογίες στα αγγλικά, τα ιταλικά και τα σλοβακικά. Τιμήθηκε με υποτροφία από το Arts Council του Λονδίνου και απόσπασμα του έργου διακρίθηκε στον Λογοτεχνικό Διαγωνισμό Λονδίνου και ανέβηκε στο Betsey’s Literary Salon. Το 2015 παρουσιάστηκε στο Φεστιβάλ Θεατρικών Αναλογίων στο Θέατρο Τέχνης.
“To Angelstate είναι μια τολμηρή queer μελέτη πάνω στην κοινωνική κατανομή της πειθαρχίας και τον έλεγχο των ελευθεριών. Σ’ έναν φανταστικό τόπο εξιλασμού, τιμωρίας και κυρίως αυτο-τιμωρίας έξι πρόσωπα υπό αυστηρή επιτήρηση αναπραγματεύονται τις «αμαρτίες» τους που όλες ανεξαιρέτως σχετίζονται με την εκδήλωση μιας επιθυμίας. {…}
Η συνθήκη μέσα στην οποία τοποθετούνται τα πρόσωπα, το angel-state, είναι μια υπαρξιακή κατάσταση του «είναι», που «χτίζει» δραματουργικά έναν ακαθόριστο τόπο υπαρξιακής εκκρεμότητας, άχρονο και ανιστορικό και, δηλαδή, παραδειγματικό. {…} Κάτω από αυστηρό έλεγχο, τα έγκλειστα υποκείμενα αναβιώνουν οδυνηρά τις αντινομίες τους σε σύγκριση πάντα με έναν κοινωνικό κανόνα που τα καθιστά αγγέλους και μάρτυρες της αντικανονικότητας. Ταυτόχρονα, η κατάσταση αγγέλου γίνεται έναυσμα προσωπικής μετάβασης σε μια νέα και πιο ανθρώπινη συνθήκη αποποίησης της προηγούμενης ενοχής, προβάλλοντας το απόλυτο δικαίωμα του αυτοκαθορισμού.”
Γιώργος Σαμπατακάκης, εισαγωγή
Η Νίνα Ράπη γράφει θεατρικά, διηγήματα και δοκίμια. Στα θεατρικά της συγκαταλέγονται τα: “Splinters”, “(Α)βεβαιότητες”, “Άγριες νότες”/”Wild Beats”, “Kiss the Shadow”, “Reasons to Hide”, “Edgewise”/”Ακροβασία”, “Angelstate”, “Lovers”, “Dreamhouse”, “Dance of Guns”, “Ithaka” καθώς και τα μικρού μήκους “Mrs Jones’ matters”, “Gentle Persuasion”, “Tricky and Josie’s Restrooms”. Ορισμένα έχουν βραβευτεί ή διακριθεί και όλα έχουν παρουσιαστεί σε χώρους όπως: Southbank Centre, Soho theatre, Lyric studio, Tristan Bates, ICA, Riverside studios, Gielgud theatre (Λονδίνο), Εθνικό θέατρο (Αναλόγιο), Ινδία (πρώτο βραβείο BITS Festival), Estaca Zero Teatro, Πορτογαλία.
Μελέτες για τα έργα της και δικά της δοκίμια εκδόθηκαν από Cambridge University Press, Routledge, Mimesis Edizioni, Cambridge Scholars Press, Harwood Academic Press κ.α. Δίδαξε Δημιουργική/Θεατρική Γραφή στα Πανεπιστήμια του Λονδίνου και του Γκρίνουιτς για πολλά χρόνια. Διετέλεσε επίσης Ιδρύτρια και Αρχισυντάκρια του πρωτοποριακού λογοτεχνικού περιοδικού Brand Literary Magazine. Το 2014 κυκλοφόρησε και η τελευταία της συλλογή διηγημάτων “Κατάσταση φούγκας” (Κέδρος). Επίσης το 2014 ανέβηκαν οι “Άγριες νότες” στο θέατρο Αγγέλων Βήμα και το λιμπρέτο της Raven στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών.