Μαθήματα κινηματογράφου στο Νεστόριο (φωτογραφίες)

Το χρονικό διάστημα από Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2019 έως και την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2019, υλοποιήθηκε στο σχολείο μας, το Δημοτικό Σχολείο Νεστορίου, το πρόγραμμα «Μαθήματα Κινηματογραφικής Εκπαίδευσης» του Νεανικού Πλάνου, υπό την αιγίδα και την υποστήριξη του ΥΠΠΟΑ.»

Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από δύο άξονες.

Ο πρώτος αφορούσε την προβολή ταινιών. Έτσι στο σχολείο μας προβλήθηκαν:

α)τη Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2019, το animation «Το αγόρι κι ο κόσμος» που παρακολούθησαν οι έντεκα (11) μαθητές του Νηπιαγωγείου Νεστορίου και όλοι, οι είκοσι οκτώ (28), μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Νεστορίου. Το animation κατάφερε να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον των μαθητών. Ιδιαίτερη όμως εντύπωση προκάλεσε το γεγονός πως στη συζήτηση που ακολούθησε φάνηκε οι μαθητές να έχουν συλλάβει και αποκωδικοποιήσει πολλά μηνύματά του τα οποία εξέφρασαν είτε λεκτικά είτε αποτυπώντάς τα σε έργα δικής τους ζωγραφικής.

β)την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2019, η ταινία «Ο Ψύλλος» την πολυβραβευμένη ταινία Δημήτρη Σπύρου.

Ο δεύτερος αφορούσε το κινηματογραφικό εργαστήριο. Μέσα από διαλογική συζήτηση οι μαθητές υποβοηθούμενοι ανακάλυψαν τα είδη ταινιών, συνειδητοποίησαν την εισβολή και τον αυξητικό ρόλο των μέσων μαζικής επικοινωνίας και των νέων ηλεκτρονικών τεχνολογιών στη ζωή μας. Οι μαθητές μυήθηκαν στα μυστικά της οπτικοακουστικής δημιουργίας, αλλά έγιναν και οι ίδιο δημιουργοί, συνδυάζοντας τις παραδοσιακές μεθόδους του κινηματογράφου με την ψηφιακή εικόνα.

Συγκεκριμένα οι μαθητές του σχολείου μας επέλεξαν να ασχοληθούν με την «Ιστορία του Σχολείου του Μεσοχωρίου Νεστορίου»,  φτιάχνοντας τελικά ένα ντοκιμαντέρ. Το ντοκιμαντέρ είναι  ένα εργαλείο μάθησης και εκπαίδευσης για τη δημιουργία κριτικής και δημιουργικής συνείδησης. Έτσι μέσα από θεωρητικές & πρακτικές γνώσεις, πρακτικές ασκήσεις με τον χειρισμό κάμερας, ηχοληψίας, αλλά και τη χρήση υπολογιστών οι μαθητές οδηγήθηκαν στην κατανόηση των πολλαπλών πραγματικοτήτων και αληθειών, κατάλαβαν πως δεν υπάρχει μόνο μία πραγματικότητα ούτε και μία μόνο αλήθεια. Μελέτησαν επίσης βιβλία όπου υπήρχαν αναφορές για το βομβαρδισμένο εκείνο σχολείο, αναζήτησαν φωτογραφικό κι άλλο υλικό,  πήραν συνεντεύξεις από υπερήλικες που έζησαν ή είδαν ή άκουσαν για το σχολείο αυτό. Κινηματογράφησαν διάφορα άλλα πλάνα και έτσι συγκεντρώθηκε ένα πολύωρο κινηματογραφικό υλικό. Μέσα από το 10λεπτο τελικά παραχθέν ντοκιμαντέρ έμαθαν να εκφράζουν τη δική τους οπτική σε όσα είδαν, ανακάλυψαν τη δική τους αλήθεια και την αφηγήθηκαν.

Η μέθοδος που ακολουθήθηκε ήταν η ομαδοσυνεργατική και μέσα από διαδικασίες δημοκρατικού διαλόγου επιλέχθηκε το θέμα, ο τρόπος οργάνωσής του αλλά και παρουσίασης. Συνειδητοποίησαν έτσι πως τα προβαλλόμενα από την τηλεόραση ακόμη και ντοκιμαντέρ μπορεί να εμπεριέχουν κι άλλες αλήθειες.

Ευχαριστούμε λοιπόν ιδιαίτερα το Νεανικό Πλάνο που προσπαθεί να καλύψει το κενό οπτικοακουστικής παιδείας που υπάρχει στη χώρα μας και τους υπευθύνους κ. Κωνσταντίνο Κορρέ και την κ. Διονυσία Κοπανά για το υπέροχο ταξίδι που μας χάρισαν, ώστε οι μαθητές μας να κατανοήσουν πως κάθε παιδί και κάθε άνθρωπος είναι μια ξεχωριστή και μοναδική οντότητα, με τη δική του ματιά για τη ζωή.

Ο Διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου

Γιώργος Ε. Μπεροπούλης

 

 

 

Σχολιάστε

Η διευθυνση email σας ΔΕΝ θα δημοσιοποιηθεί(ενημερωθείτε για την πολιτική ανάρτησης σχολίων στο fouit.gr απο εδώ) *

*

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.