Κατά τον Σίγκμουντ Φρόυντ οι συμπεριφορές των ανθρώπων βασίζονται σε τρεις περιοχές του εγκεφάλου του, οι οποίες είναι, το εγώ, το υπέρ εγώ και το ID
Η σκέψη με βάση το εγώ, είναι η λογική σκέψη, όπως, για παράδειγμα “κρυώνω -φοράω ζεστά ρούχα”.
Η σκέψη με βάση το υπέρ εγώ, βασίζεται στα πρότυπα, δηλαδή στο τι είναι κοινωνικά αποδεκτό.
Η σκέψη με βάση το ID, στηρίζεται στα ένστικτα και στις ορμές μας.
Μία σειρά παραγόντων επίσης, όπως το φύλλο, η ηλικία, η οικογενειακή – οικονομική κατάσταση, τόπος καταγωγής, η φυλή και η θρησκεία, προσδιορίζουν και επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τους παράγοντες που αναφέρει ο Φρόυντ.
Με βάση τα παραπάνω, είναι λογικό να υπάρχει πλήρης διαφορετικότητα ανάμεσα σε συμπεριφορές των ανθρώπων, ακόμη, και της ίδιας της οικογένειας. Συνεπώς, επειδή ο κάθε άνθρωπος έχει διαφορετική “ποσοστιαία σύνθεση ” των παραγόντων του Φρόυντ, φέρεται τελείως διαφορετικά από τους άλλους.
Ακόμη και σε περιπτώσεις κλωνοποίησης των ανθρώπων (κάτι που το άρθρο αυτό απεύχεται), είναι βέβαιο κατά την επιστημονική κοινότητα ότι, οι άνθρωποι αυτοί, θα έχουν διαφορετικές συμπεριφορές.
Αποτελεί ενδιαφέρον, να μελετήσει κάποιος τις συμπεριφορές των Ελλήνων στο πέρασμα των δεκαετιών.
Αυτό που διαπιστώνεται και διατυπώνεται, είναι ότι, οι Έλληνες έχουν υψηλά ποσοστά στο υπέρ εγώ και το ID τους, ενώ παρατηρούμε μικρότερα ποσοστά στο αντίστοιχο εγώ. Αυτό οφείλεται μεταξύ των άλλων, και στο ότι, τα ΜΜΕ και το διαδίκτυο εμφύτεψαν πρότυπα, τα οποία, η ιδιοσυγκρασία των Ελλήνων αφομοιώνει πολύ εύκολα. Με άλλα λόγια, εύκολα παρασύρεται, εύκολα ενθουσιάζεται και συμπεριφέρεται, με βάση αυτό που του πλασάρουν.
Συν τοις άλλοις, όλα τα παραπάνω, τεχνηέντως εμφυτεγμένα πρότυπα, επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό και την συμπεριφορά με βάση τις ορμές και τα ένστικτα.
Η τελευταία οικονομική κρίση, η οποία επιδρά ακόμη και σήμερα, φαίνεται ότι θα επηρεάσει τις λογικές σκέψεις και συμπεριφορές. Όταν καταφέρουμε να βγούμε από αυτή, ο Έλληνας, θα επιστρέψει πάλι στην φυσική νοοτροπία του, ή οποία, τον θέλει να επηρεάζεται από ένστικτα, ορμές και μιμητικούς παράγοντες.
Η διεθνής κοινότητα, η οποία, χρησιμοποίησε την Ελλάδα ως ” οικονομικό πειραματόζωο “, θα ήθελε, να γερμανοποιήσει τον Έλληνα, δηλαδή, να τον κάνει να σκέφτεται με βάση τη λογική. Μάλλον η επιλογή της χώρας μας για το πείραμα αυτό δεν είναι η καλύτερη. Ο Έλληνας είναι διαφορετικός εκ φύσεως από τους βόρειους εταίρους μας, από τους υπερατλαντικούς συμμάχους μας, από τους παραγωγικούς Ασιάτες, αλλά και τους εξ ανατολών γείτονές μας, καθώς, αποτελεί μία κατηγορία από μόνος του.
Βέβαια, καλό είναι οι παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν τις συμπεριφορές των Ελλήνων, να ενισχύουν το λογικό θυμικό του, αλλά ως ένα βαθμό. Είμαστε άνθρωποι, χαρούμενοι, εκδηλωτικοί, συναισθηματικοί, παρορμητικοί και δεν πρόκειται να γίνουμε “μηχανές παραγωγής πλούτου για τον πλούτο”, όπως άλλοι λαοί. Απλά θα πρέπει να προσέξουμε ότι, δεν πρέπει να πάμε και από την άλλη πλευρά, δηλαδή έρμαια των ΜΜΕ- κυβερνήσεων και προτύπων, που θέλει να μας επιβάλλει η παγκόσμια σημερινή νομενκλατούρα.