Η νοτιοκορεάτικη ταινία «Παράσιτα» (Parasite) στέφθηκε καλύτερη ταινία στα φετινά Όσκαρ, επιτυγχάνοντας έναν για πολλούς απρόσμενο θρίαμβο, παρότι το πολεμικό δράμα «1917» του Σαμ Μέντες θεωρείτο το μεγάλο φαβορί.
Επικρατώντας στη σημαντικότερη κατηγορία της βραδιάς, το φιλμ αυτό, υβρίδιο μαύρης κωμωδίας και θρίλερ σε σκηνοθεσία του Μπονγκ Τζουν-χο, ολοκλήρωσε τον θρίαμβο που φαινόταν απίθανος ακόμα και καθώς σάρωνε τα βραβεία καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας, καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου και καλύτερης σκηνοθεσίας.
Ο Μπονγκ Τζουν-χο έλαβε το Όσκαρ καλύτερης σκηνοθεσίας για την ταινία «Παράσιτα» (Parasite), υβρίδιο μαύρης σάτιρας, θρίλερ και αλληγορίας για την ζωή των προνομιούχων και των μη προνομιούχων στη σύγχρονη Σεούλ, ταινία που σύμφωνα με την κριτική της εφημερίδας The Wall Street Journal «είναι πάντα μπροστά από τον θεατή της, σε κάθε σεκάνς».
Ο Μπονγκ κέρδισε το βραβείο που διεκδικούσαν το ιερό τέρας του Χόλιγουντ Μάρτιν Σκορτσέζε, ο Κουέντιν Ταραντίνο, ο Σαμ Μέντες, ή ο Τοντ Φίλιπς με τον «Τζόκερ» του. Το φιλμ του Μπονγκ ήδη εξασφάλισε σημαντικές διεθνείς διακρίσεις, συμπεριλαμβανομένου του βραβείου καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας στα φετινά Όσκαρ.
Ο Χοακίν Φίνιξ έλαβε το βραβείο πρώτου ανδρικού ρόλου για την ενσάρκωση του κλόουν τα βιώματα του οποίου τον μετατρέπουν σε σκοτεινό αντιήρωα στο Joker του Τοντ Φίλιπς, το πρίκουελ της σειράς των ταινιών Batman που σημείωσε απρόσμενη εισπρακτική επιτυχία.
Η Ρενέ Ζελβέγκερ έλαβε το Όσκαρ πρώτου γυναικείου ρόλου για την ενσάρκωση της θρυλικής ερμηνεύτριας Τζούντι Γκάρλαντ στη βιογραφική ταινία «Τζούντι» (Judy). Είναι το δεύτερο Όσκαρ για την τεξανή ηθοποιό, που είχε λάβει βραβείο δεύτερου γυναικείου ρόλου για την «Επιστροφή στο Cold Mountain» (Cold Mountain) το 2004 και ήταν υποψήφια τέσσερις φορές.
Ο πολύ μεθοδικός τρόπος με τον οποίο η Ζελβέγκερ μελέτησε για να μπορέσει να ενσαρκώσει την Γκάρλαντ, 50 χρόνια μετά τον θάνατό της – τα μαθήματα τραγουδιού, η σπουδή στην κινησιολογία της με τη βοήθεια χορογράφου… – της εξασφάλισαν ήδη μια Χρυσή Σφαίρα, ένα BAFTA κι ένα βραβείο της αμερικανικής ένωσης ηθοποιών (Screen Actors Guild). Η ταινία επικεντρώνεται σε μια πολύ δύσκολη της διάσημης τραγουδίστριας, όταν αγωνιζόταν να ξεπεράσει την κατάχρηση ουσιών, την κατάθλιψη, την αϋπνία, την οικονομική αστάθεια και δικαστικές μάχες για την κηδεμονία των παιδιών της.
Το βραβείο Β΄ ανδρικού ρόλου, ένα από τα πρώτα που απονεμήθηκαν, κέρδισε ο 56χρονος Μπραντ Πιτ – αυτό είναι το πρώτο του αγαλματίδιο για ρόλο στη μεγάλη οθόνη, είχε κερδίσει ένα με την ιδιότητα του παραγωγού το 2014 – για την ερμηνεία του στο φιλμ «Κάποτε στο Χόλιγουντ» (Once Upon a Time in Hollywood) του Κουέντιν Ταραντίνο.
Η Λόρα Ντερν, η καριέρα της οποίας στο Χόλιγουντ διαρκεί τέσσερις δεκαετίες, κέρδισε το πρώτο της Όσκαρ – δεύτερου γυναικείου ρόλου -για την ενσάρκωση μιας αδίστακτης δικηγόρου που αναλαμβάνει να χειριστεί μια υπόθεση διαζυγίου στην οικογενειακή ταινία «Ιστορία γάμου» (Marriage Story).
«Αυτό είναι το καλύτερο δώρο γενεθλίων που μου έκαναν ποτέ», είπε η Ντερν, που κλείνει τα 53 της σήμερα (Δευτέρα), παραλαμβάνοντας το αγαλματίδιο.
Η κόρη του επιτυχημένου ηθοποιού Μπρους Ντερν και της Ντάιαν Λαντ αφιέρωσε το βραβείο στη 84χρονη μητέρα της, η οποία τη συνόδευσε στην τελετή απονομής.
Η νοτιοκορεάτικη ταινία «Παράσιτα» (Parasite), υβρίδιο μαύρης κωμωδίας και θρίλερ για τους έχοντες και τους μη έχοντες στη Σεούλ, κέρδισε το Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας. Η ταινία του Μπονγκ Τζουν-χο , που ήδη απέσπασε σημαντικές διακρίσεις, σημείωσε επίσης μεγάλη εισπρακτική επιτυχία, με έσοδα 161 εκατομμυρίων δολαρίων παγκοσμίως (30 εκατ. στη βόρεια Αμερική).
Όσκαρ 2020
Καλύτερης Ταινίας τα «Παράσιτα»
Σκηνοθεσίας στον Μπονγκ Τζουν-χο για τα «Παράσιτα»
Α’ Ανδρικού Ρόλου στον Χοακίν Φίνιξ για το «Τζόκερ»
Α’ Γυναικείου Ρόλου στη Ρενέ Ζελβέγκερ για το «Τζούντι»
Β’ Ανδρικού Ρόλου στον Brad Pitt για το «Κάποτε στο Χόλιγουντ»
Β’ Γυναικείος Ρόλος στη Λόρα Ντερν για το «Ιστορία γάμου»
Πρωτότυπο Σενάριο στους Μπονγκ Τζουν-Χο και Χαν Τζιν-Γουον για τα «Παράσιτα»
Διασκευασμένο Σενάριο στον Τάικα Γουαϊτίτι για το «Τζότζο»
Φωτογραφίας στον Ρότζερ Ντίκινς για το «1917»
Καλλιτεχνική Διεύθυνση στο «Κάποτε Στο Χόλυγουντ»
Κουστουμιών στην Jacqueline Durran για το «Μικρές Κυρίες»
Μακιγιάζ και Κόμμωσης στο «Βόμβα – Bombshell»
Μουσικής στην Χιλντουρ Γκουαναντοτιρ για το «Τζόκερ»
Τραγουδιού στο I’m Gonna Love Me Again των Έλτον Τζον και Μπέρνι Ταουπιν από το «Rocketman»
Μοντάζ στο «Ford v Ferrari»
Οπτικών εφέ στο «1917»
Ήχου Άντριου Μπάκλαντ και Μάικλ ΜακΚάσκερ για το «Ford v Ferrari»
Μίξης Ήχου στο «1917»
Ξενόγλωσσης Ταινίας στα «Παράσιτα» από τη Νότια Κορέα
Κινουμένων Σχεδίων Μεγάλου Μήκους στο «Toy Story 4»
Κινουμένων Σχεδίων Μικρού Μήκους στο «Hair Love»
Μικρού μήκους στο «The Neighbor’s Window»
Ντοκιμαντέρ Μεγάλου Μήκους στο «American Factory»
Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους στο «Life Overtakes Me»