Άργος ΟρεστικόΚαστοριάΝεστόριοτελευταίες ειδήσεις

Ξεκίνησε η εξ αποστάσεως διδασκαλία στην Καστοριά (βίντεο)

Ενεργοποιούνται οι ψηφιακές τάξεις της εξ αποστάσεως διδασκαλίας για να μπορέσουν οι μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας να συνεχίσουν τα μαθήματά τους από το σπίτι. Σήμερα και στα Λύκεια της Καστοριάς έγινε η έναρξη κάποιων μαθημάτων της Γ’ Λυκείου και από αύριο θα ξεκινήσουν όλα ταν μαθήματα των Πανελληνίων. Ακολουθούν τις επόμενες ημέρες οι υπόλοιπες τάξεις των Λυκείων, Γυμνασίων και Δημοτικών. Τα πρώτα δοκιμαστικά μαθήματα ήταν πετυχημένα. Η ψηφιακή τάξη είναι φιλική προς τους χρήστες και μπορεί να αναπληρώσει έως έναν βαθμό, σε αυτήν τη δύσκολη περίοδο, την κανονική αίθουσα διδασκαλίας. Εξ άλλου το Υπουργείο Παιδείας αναφέρει: “Στόχος δεν είναι η κάλυψη της διδακτέας ύλης, αλλά η διατήρηση της επαφής των μαθητών με τη μαθησιακή διαδικασία“.

Ακολουθεί ρεπορτάζ του ΑΠΕ με χρήσιμες πληροφορίες:

Ενεργοποιούνται τα ψηφιακά εργαλεία που διαθέτει το υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να λειτουργήσει άμεσα η εξ αποστάσεως διδασκαλία σε όλη την επικράτεια.

Χθες, πραγματοποιήθηκε εισαγωγικό διαδικτυακό σεμινάριο σε περιφερειακούς διευθυντές, διευθυντές εκπαίδευσης, διευθυντές σχολείων και καθηγητές πληροφορικής των τριών νομών, προκειμένου οι πληροφορίες να διοχετευτούν περαιτέρω στους εκπαιδευτικούς και να ξεκινήσει η διδασκαλία σήμερα Τρίτη. Στο εισαγωγικό σεμινάριο συμμετείχαν η υπουργός, Νίκη Κεραμέως, η υφυπουργός, Σοφία Ζαχαράκη και η γενική γραμματέας, Σίσσυ Γκίκα.

«Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, ανταποκρινόμενο άμεσα στις έκτακτες συνθήκες, δρα προς όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας αξιοποιώντας κάθε πρόσφορο μέσο», δήλωσε σχετικά η κ. Κεραμέως και κάλεσε όλους τους συντελεστές της εκπαίδευσης «να ενεργοποιηθούν, να υιοθετήσουν και να αγκαλιάσουν την πρωτοβουλία».

«Η διαδικτυακή πλατφόρμα είναι ιδιαιτέρως απλή στη χρήση της. Κάθε εκπαιδευτικός διαθέτει μια εικονική τάξη με την οποία οι μαθητές συνδέονται, και έχει τη δυνατότητα να μοιραστεί μαζί τους υλικό (έγγραφα, παρουσιάσεις), να διαμοιραστεί μαζί τους την οθόνη τους, ενώ μπορεί ακόμη να επιβάλει απόλυτη σιγή στην τάξη, και οι μαθητές μπορούν να ζητήσουν το λόγο και να υποβάλουν ερωτήσεις. Υπάρχει συνεπώς πλήρης διάδραση εκπαιδευτικού και μαθητών. Για όσους μαθητές τυχόν δεν διαθέτουν την κατάλληλη υποδομή για διαδικτυακή σύνδεση, η συμμετοχή στη διαδικτυακή πλατφόρμα δύναται να γίνει και μέσω τηλεφωνικής σύνδεσης με αστική χρέωση», εξήγησε.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου παρακολούθησαν σήμερα εισαγωγικό διαδικτυακό σεμινάριο διευθυντές και εκπαιδευτικοί Λυκείων από 16 νομούς: Δράμας, Έβρου, Ροδόπης, Λέσβου, Σάμου, Χίου, Καστοριάς, Κοζάνης, Ιωαννίνων, Καρδίτσας, Κιλκίς, Πέλλας, Δωδεκανήσου, Ευρυτανίας, Φθιώτιδας, Λασιθίου.

Μέχρι τέλος της εβδομάδας, στόχος είναι να έχει προχωρήσει σημαντικά η εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στα Λύκεια της χώρας, ώστε να προχωρήσει η διαδικασία στη συνέχεια στα Γυμνάσια και εν τέλει στα Δημοτικά.

Συχνές ερωτήσεις για την εξ αποστάσεως διδασκαλία και απαντήσεις από το υπουργείο Παιδείας

1. Ποιες είναι οι μορφές της εξ αποστάσεως διδασκαλίας που θα λειτουργήσουν;

Το υπουργείο Παιδείας προτείνει συνδυαστικά σύγχρονες και ασύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας:

Σύγχρονη (τηλε-εκπαίδευση) είναι η απευθείας διδασκαλία και μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο από εκπαιδευτικό, μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας, σε μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές που παρακολουθούν ζωντανά μέσω υπολογιστή, κινητού ή tablet. Στην πλατφόρμα μπορεί κανείς να συνδεθεί και διαδικτυακά και τηλεφωνικά.

Ασύγχρονη είναι η διδασκαλία κατά την οποία ο μαθητής συνεργάζεται με τον εκπαιδευτικό σε διαφορετικό χρόνο από τη διαδικασία παράδοσης του μαθήματος ή δημιουργίας υλικού από τον εκπαιδευτικό, έχοντας πρόσβαση σε μαθησιακό υλικό και χρονοδιάγραμμα μελέτης μέσω διαδικτύου, σε συγκεκριμένες ιστοσελίδες ή πλατφόρμες που παρέχονται από το υπουργείο.

2. Η εξ αποστάσεως διδασκαλία στους μαθητές θα αναπληρώσει τις χαμένες ώρες;

Όχι. Η εξ αποστάσεως διδασκαλία δεν υποκαθιστά το μάθημα στην τάξη. Στόχος δεν είναι η κάλυψη της διδακτέας ύλης, αλλά η διατήρηση της επαφής των μαθητών με τη μαθησιακή διαδικασία.

3. Πώς θα λειτουργεί η πλατφόρμα;

Κατά τη σύγχρονη διδασκαλία, ο εκπαιδευτικός θα μπορεί να μοιραστεί με τους μαθητές του αρχεία, παρουσιάσεις, την εικόνα της οθόνης του, στην οποία θα έχει τη δυνατότητα να σημειώσει κ.ά. Επιπλέον, μεταξύ άλλων, μπορεί να επιβάλει την ησυχία, να «κλειδώσει» την τάξη, να βγάλει κάποιον μαθητή εκτός. Οι μαθητές, από την πλευρά τους, θα μπορούν να «σηκώσουν χέρι», να λάβουν το λόγο, να υποβάλουν ερωτήματα, να στείλουν γραπτά μηνύματα στον/στην εκπαιδευτικό τους, να «δουν» τους συμμαθητές τους. Πρόκειται για μία διαδραστική τάξη.

4. Μήπως το σύστημα αυτό αποκλείει τις πιο ασθενείς κοινωνικά ομάδες που δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο;

Επ’ ουδενί. Κατ’ αρχάς, η πλειονότητα των οικογενειών με παιδιά έχει πρόσβαση σε σταθερή σύνδεση ίντερνετ, συνήθως χωρίς περιορισμό δεδομένων. Επιπλέον, όμως, μπορεί κανείς να συνδεθεί με την εικονική τάξη και μέσω τηλεφωνικής γραμμής, με αστική χρέωση από σταθερό τηλέφωνο.

5. Ποιος διαμορφώνει το πρόγραμμα;

Οι διευθυντές των σχολείων, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, θα διαμορφώνουν το πρόγραμμα για κάθε σχολική τάξη.

6. Ποιος θα βοηθάει τους εκπαιδευτικούς αν χρειάζονται βοήθεια για να συνδεθούν;

1ο επίπεδο υποστήριξης: Οι εκπαιδευτικοί θα απευθύνονται στην ομάδα υποστήριξης του σχολείου τους, που αποτελείται από τον διευθυντή και έναν τουλάχιστον εκπαιδευτικό πληροφορικής (ΠΕ86) ή με εξοικείωση σε ΤΠΕ.

2ο επίπεδο υποστήριξης: Η ομάδα υποστήριξης του σχολείου μπορεί να επικοινωνεί μέσω Webex teams με το Help Desk της Κεντρικής Ομάδας Τηλεκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

7. Γιατί επελέγησαν οι συγκεκριμένοι πάροχοι;

Η επιλογή των εκάστοτε μεθόδων και εργαλείων, σύμφωνα με το υπουργείο, γίνεται «με γνώμονα ιδίως τις ποιοτικές και τεχνικές προδιαγραφές τους, και ειδικότερα την ασφάλεια, την τεχνική δυνατότητα ταυτόχρονης εξυπηρέτησης του μέγιστου αριθμού χρηστών και το φιλικό περιβάλλον εγκατάστασης και χρήσης, καθώς και την εμπειρία από την επιτυχή εφαρμογή τους – για ανάλογο σκοπό και σε αντίστοιχη κλίμακα – σε άλλες χώρες».

Επισημαίνεται μάλιστα ότι το όλο εγχείρημα δεν έχει καμία οικονομική επιβάρυνση για το κράτος. Το υπουργείο τονίζει ότι θα συνεχίσει να διερευνά και άλλες μεθόδους και εργαλεία εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για τη βέλτιστη παροχή εξ αποστάσεως διδασκαλίας στους μαθητές.

 

 

 

Back to top button