Πρόγραμμα άσκησης για την εκπαίδευση του Κεντρικού Νευρικού Συστήματος των παιδιών
Ο Παγούνης Νίκος, M.Sc Sport Science & Physical Education και το ΚΔΑΠ morfosi, λαμβάνοντας υπόψη τους τις συνέπειες του εγκλεισμού των παιδιών στο σπίτι, ξεκινούν ένα πρόγραμμα ειδικών ασκήσεων για εξάσκηση στο σπίτι. Το πρόγραμμα αυτό θα εμπλουτίζεται και θα ανανεώνεται συνεχώς. Θα μπορείτε να το βρίσκετε στη σελίδα του Facebook www.facebook.com/kdap.morfosi.kastorias.
Τον πρώτο κύκλο ασκήσεων μπορείτε να τον δείτε στο παρακάτω βίντεο:
Ο δημιουργός του προγράμματος κ. Παγούνης Νίκος είναι κάτοχος Μεταπτυχιακού Τίτλου Σπουδών στη Φυσικοθεραπεία και στην Κινησιοθεραπεία, Πιστοποιημένος Αξιολογητής της Κίνησης & της Αναπνοής του Ανθρώπινου σώματος, σπουδαστής του τμήματος Οστεοπαθητικής του LondonCollege of Osteopathy& Health Science, δημιουργός και διαχειριστής της ιστοσελίδας functionalmovement.gr.
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 6 έως 12 ετών. Ο Στόχος των ασκήσεωνδεν είναι μόνο η γύμναση του σώματος, αλλά και η εκπαίδευση του εγκεφάλου. Σε όσα περισσότερα κινητικά ερεθίσματα και διαφορετικές κινητικές δεξιότητες, εξασκείται ένα παιδί, τόσο περισσότερο εκπαιδεύει τον εγκέφαλό του και το Κεντρικό Νευρικό Σύστημα (ΚΝΣ).
Η πλήρης ανάπτυξη του ΚΝΣ ολοκληρώνεται περίπου στα 9 -11 χρόνια, με διαφορετικό και εξατομικευμένο ρυθμό για κάθε παιδί κάτι το οποίο εξαρτάται από κληρονομικά χαρακτηριστικά, αλλά και από παράγοντες του περιβάλλοντος (γονείς, εκπαίδευση, αθλητισμός, κ.λπ.). Άρα η καλύτερη ηλικία για να καλλιεργήσει τις παραπάνω δεξιότητες ένα παιδί είναι η ηλικία των 7 – 12 ετών, εφαρμόζοντας όμως ένα εξειδικευμένο πρόγραμμα άσκησης, σαν και αυτό το οποίο σας παρουσιάζουμε στο βίντεο.
Σε αυτήν την ηλικία καταγράφονται με τον καλύτερο τρόπο στον εγκέφαλο του παιδιού, όλες αυτές οι δεξιότητες ως κίνηση, εικόνα και αίσθηση, και όχι ως πληροφορία, κάτι το οποίο βοηθάει το παιδί να ωριμάσει και να αναπτύξει για όλη του τη ζωή νοητικές, γνωστικές και ψυχοκινητικές δεξιότητες όπως:
– ο συντονισμός και ο συγχρονισμός των κινήσεων
– η καθοδήγηση και ο έλεγχος των κινήσεων
– η προσαρμογή των κινήσεων σε διαφορετικές καταστάσεις
– η αντίληψη του χώρου και του χρόνου
– η προσοχή και η συγκέντρωση
Συνεπώς με την ανάπτυξη των παραπάνω δεξιοτήτων τα παιδιά:
- Αποφεύγουν τα προβλήματα στη σπονδυλική στήλη και στη στάση σου σώματος (7/10 παιδιά στην Ελλάδα, παρουσιάζουν κάποιο πρόβλημα στη σπονδυλική στήλη).
- Αυξάνουν το χρόνο τους σε κινητικές δραστηριότητες και μειώνουν τις συνέπειες που προκαλούνται από το χρόνο που κάθονται (στο σχολείο, στο φροντιστήριο, στο λεωφορείο ή στο αυτοκίνητο, στο σπίτι).
- Αποφεύγουν τις συνέπειες του καθιστικού τρόπου ζωής που επηρεάζει αρνητικά την κινητική εξέλιξη των παιδιών, διότι μειώνεται το ενδιαφέρον τους για συμμετοχή σε αθλητικές – κινητικές δραστηριότητες, κάτι το οποίο μελλοντικά τους κάνει να χάσουν την αυτοπεποίθηση τους φοβούμενοι ότι δεν θα τα καταφέρουν, με αποτέλεσμα να μην θέλουν να συμμετάσχουν και να απομονώνονται κοινωνικά.
Καταλαβαίνουμε λοιπόν πόσο σημαντικό είναι τα παιδιά να εξασκούνταισε πολλά και διαφορετικά κινητικά ερεθίσματα, καθώς αυτή η ηλικία είναι η καταλληλότερη για τη σωματική και την πνευματική τους ανάπτυξη.