Άργος ΟρεστικόΚαστοριά

Οι μαθητές δεν είναι παίκτες σε ριάλιτι σόου! – Γράφει ο Γρηγόρης Στεφάνου ως εκπαιδευτικός κι ως γονέας

ΟΧΙ στη ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος από την τάξη

Το υπουργείο παιδείας με τροπολογία που ψηφίστηκε χθες, μόνο από τους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, νομιμοποίησε τη χρήση κάμερας και μικροφώνου στις σχολικές τάξεις προκειμένου να μεταδίδεται το μάθημα σε απόντες μαθητές.
Εν ολίγοις, θα καταγράφονται ζωντανά (live) με ήχο ή και θα προβάλλονται με εικόνα όλες οι αντιδράσεις του εκπαιδευτικού και των μαθητών κατά τη διάρκεια του μαθήματος.
Πρόκειται για ανήκουστο και προσβλητικό μέτρο που παραβιάζει συνταγματικές, παιδαγωγικές και εργασιακές αρχές και καθιστά τους μαθητές,την εκπαιδευτική διαδικασία και τους εκπαιδευτικούς έρμαια της κακόβουλης διάθεσης του οποιουδήποτε.
Ως εκπαιδευτικός, δηλώνω την κάθετη διαφωνία μου με την παραπάνω πρακτική καθώς, όπως ανέφερα, παραβιάζει βασικά συνταγματικά δικαιώματα των μαθητών και των εκπαιδευτικών και αντίκειται σε κάθε παιδαγωγική αρχή σχετικά με το σεβασμό της ιδιαιτερότητας, της προσωπικότητας των μαθητών και της καλλιέργειας παιδαγωγικού κλίματος στην τάξη, παραμέτρους, δηλαδή, που σχεδιάζει να αξιολογήσει το ίδιο το υπουργείο με το νομοσχέδιο περί αξιολόγησης που ετοιμάζει.
Ως γονέας, επίσης, δηλώνω πως δεν θα επιτρέψω το παιδί μου να εκτεθεί σε διαδικασίες big brother. Να αυτολογοκρίνεται, να καταστέλλει τον αυθορμητισμό του, να αισθάνεται πως επιτηρείται, να αντιλαμβάνεται την ερώτηση του δασκάλου του ως απειλή που θα το εκθέσει στο αόρατο ακροατήριο ή και να διαπομπεύεται για τις άστοχες απαντήσεις, τον τρόπο ομιλίας του και τόσα άλλα…
Αγαπητοί γονείς, θα πρέπει να ξέρετε πως μία τάξη με κάμερες είναι απόλυτα βολική για όποια κυβέρνηση και όσους εκπαιδευτικούς ενδιαφέρονται απλά για τη διεκπεραίωση της διδασκαλίας και τους τύπους, καθώς θα απονευρώσει τους μαθητές και θα τους μετατρέψει σε φοβικά όντα, εύκολα διαχειρίσιμα.
Η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών δεν θέλει την ησυχία νεκροταφείου που θα εξασφαλίζει ο φόβος της επιτήρησης.
Θέλει κάτι απείρως δυσκολότερο και ουσιαστικότερο: Την οικειοθελή προσαρμογή της συμπεριφοράς των μαθητών στις απαιτήσεις της διδασκαλίας.
Θέλει τον άνθρωπο που αποφασίζει να πειθαρχήσει και να συνεργαστεί επειδή πείθεται, κι όχι τον καταναγκαστικά συνεργάσιμο…
Είναι πραγματικά πολύ λυπηρό να διαπιστώνουμε εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές πως η κυβέρνηση αντιμετωπίζει την παιδεία με τόσο απαξιωτικό,ανάλγητο και προσβλητικό τρόπο.
Ας τοποθετηθούν επιτέλους όλοι.
— Τα συνδικαλιστικά όργανα των εκπαιδευτικών
— Οι σύλλογοι και οι ενώσεις γονέων.
–Τα πολιτικά κόμματα.
— Κάθε σκεπτόμενος άνθρωπος…
Δεν είναι απλά θέμα νομιμότητας και αξιοπρέπειας που αφορά μια συντεχνία.
Είναι θέμα Ελευθερίας που θίγει σύνολο το δημόσιο βίο.

Back to top button