Καστοριά

Η συνέντευξη του Αντώνη Ζιώγα στη Λέσχη Ανάγνωση Φανταστικού

Η συνέντευξη δόθηκε στα πλαίσια της 59ης συνάντησης της Λέσχης Ανάγνωσης Φανταστικού και οι ερωτήσεις έχουν γίνει στον συγγραφέα από τον συντονιστή και δύο μέλη της λέσχης. Έχει κρατηθεί το ύφος του προφορικού λόγου για να μην αλλάξει το ύφος των ερωταπαντήσεων της ζωντανής συνάντησης.
Συνεντευκτής: Κωνσταντίνος Τσουρέκης
1.    Καλησπέρα Αντώνη καλώς όρισες στη Λέσχη Ανάγνωσης Φανταστικού του Sff.gr. Πότε το έγραψες το βιβλίο που διαβάσαμε; Τι σκεφτόσουν; Πώς σου ήρθε η ιδέα;

Το ξεκίνησα τον Ιούνιο του 2012 και το τελείωσα τον Δεκέμβριο του 2017. 5μισι χρόνια μου πήρε.

 

2.    Συνολικά αυτό το βιβλίο ή ολόκληρη η τριλογία;

Όλο φυσικά. Τι σκεφτόμουνα. Αρχικά είχα σκοπό να το προτείνω για τηλεοπτική σειρά εποχής. Τους ήρωες και την ιστορία μόνο, όχι με τα φανταστικά στοιχεία που προέκυψαν στο βιβλίο. Ως τηλεοπτική σειρά το φανταζόμουν πιο ρεαλιστικό. Δεν έγινε όμως ποτέ σίριαλ γιατί με πρόλαβε η κρίση.  Οπότε μου έμεινε η ιστορία κι αποφάσισα να την εκμεταλλευτώ και να την εντάξω στα πλαίσια ενός μυθιστορήματος. Έτσι απλά. Ξεκίνησα να γράφω τον Ιούνιο του 2012. Φυσικά, δεν έγραφα καθημερινά γιατί είχα πάρα πολλές δουλειές κυρίως με το θέατρο. Έτσι λοιπόν διήρκησε όλη αυτή η ιστορία της συγγραφής 5μισι χρόνια. Κι επειδή βιώναμε την κρίση στο πετσί μας τότε είπα να τοποθετήσω την ιστορία στην εποχή της κρίσης αλλά γράφοντας για μια φανταστική πόλη. Ναι είναι η Αθήνα η πόλη που είχα κατά νου αλλά δεν ήθελα να της δώσω όνομα για να μην γίνει συσχετισμός με την πραγματικότητα. Γιατί έχει κάποια στοιχεία εντελώς φανταστικά, για τις περιοχές και όλα αυτά που…

 

3.    Αυτό είναι  που το εντάσσει  στα αναγνώσματα της λέσχης.  Εμείς εδώ διαβάζουμε τη λογοτεχνία του  φανταστικού. Αν δεν το είχες δεν θα το διαλέγαμε.

Το φανταστικό και το μεταφυσικό προέκυψαν καθώς άρχισα να γράφω κι είπα αφού με πάει προς τα εκεί ας το κρατήσω. Φυσικά εννοείται ότι προς το τέλος καταλαβαίνει ο αναγνώστης πού οδηγεί όλο αυτό και τι σημαίνει το ουαί των αγγέλων.

 

4.    Για τον τίτλο. Γιατί αυτή η επιλογή και πώς συνδέεται με το περιεχόμενο;

Δεν μπορώ να σου πω.

 

5.    Έχει νόημα δηλαδή ο τίτλος;

Βεβαίως και έχει. Στο τρίτο αποκαλύπτεται η έννοια του τίτλου.

 

6.    Οκ. Ορφανοτροφείο. Πώς και τι; Έχεις δει ή ζήσει σε ορφανοτροφείο;

Προσωπικά όχι. Επέλεξα να ξεκινήσω την ιστορία μέσα σε ένα ορφανοτροφείο για να εστιάσω στο θέμα της αγνής παιδικής φιλίας που είναι παντοτινή. Μία τέτοια φιλία, που αγγίζει τα όρια της αυτοθυσίας, όπως αυτή του Αλέξανδρου και του Άγγελου, δεν τη συναντάς εύκολα σε μία φυσιολογική γνωριμία. Η σχέση των δύο αυτών αγοριών είναι τόσο δυνατή γιατί τα ορφανά αυτά δεν έχουν τίποτε άλλο στη ζωή τους παρά μονάχα ο ένας την ύπαρξη του άλλου. Βέβαια το ορφανοτροφείο παίζει ιδιαίτερο ρόλο στην εξέλιξη της ιστορίας μετέπειτα… κάτι συμβαίνει με τον Αλέξανδρο, δεν βρίσκεται τυχαία στο ορφανοτροφείο ο Αλέξανδρος. Ο Άγγελος ναι, βρέθηκε τυχαία εκεί, ο Αλέξανδρος όμως όχι. Κι αυτό δεν αποκαλύπτεται φυσικά στο πρώτο τεύχος.

 

7.    Ναι, αυτή ήταν η εντύπωση μας διαβάζοντάς το. Το διαβάζεις και σου μένουν πολλές απορίες.

Λογικό, αφού πρόκειται για μία σειρά που αποτελείται από τρία βιβλία. Δεν είναι αυτόνομα βιβλία, υπάρχει συνέχεια.

 

8.    Δηλαδή είναι άλλα δύο τέτοια βιβλία.

Βεβαίως, στα οποία κορυφώνονται οι σχέσεις, εξελίσσονται οι ήρωες κι οι ανατροπές διαδέχονται η μία την άλλη.

 

9.    Οι ήρωες που βλέπουμε ότι πεθαίνουν έτσι όπως πεθαίνουν στο πρώτο βιβλίο, θα υπάρξουν ανατροπές πάνω σε αυτό. Θα πάρουμε κάτι δεδομένο;

Για ποιους ήρωες συγκεκριμένα;

 

10.    Η διευθύντρια…

Η διευθύντρια είναι μπλεγμένη σε κάτι που θα φανεί αργότερα. Δεν είναι τυχαίος ο θάνατός της. Όπως και ο πατέρας του Δαυίδ. Αυτός και αν είναι μπλεγμένος.

 

11.    Στο βιωματικό κομμάτι τώρα, με τους ήρωες,  είχες σκεφτεί κάποιον ήρωα, είχες δει… ή είναι πορτρέτο κάποιος ήρωας του βιβλίου στην ζωή σου σε καταστάσεις ή κάτι άλλο;

Σε όλους τους ήρωες υπάρχουν στοιχεία κάποιων ανθρώπων που γνωρίζω αλλά και δικά μου. Όμως στο σύνολό τους είναι τελείως φανταστικοί. Όχι δεν υπάρχει κάποιος ήρωας που να είναι πραγματικό πρόσωπο. Ήθελα να γράψω ένα βιβλίο που να έχει ήρωες με την κλασική έννοια του ήρωα, αυτού που μάχεται για κάποια ιδεολογία…

 

12.    Να είναι προσωποποιημένοι.

Βασικά, με ήρωες που θυσιάζουν τη ζωή τους για το κοινό καλό. Είναι ένα βιβλίο που ισορροπεί ουσιαστικά στο παρελθόν και το μέλλον μιας δυστοπικής κοινωνίας. Δεν είναι αναφορικά στο παρόν και φυσικά πρόκειται για μυθοπλασία. Το μόνο πραγματικό γεγονός στο οποίο στηρίχθηκα θα τολμούσα να πω και το χρησιμοποίησα κατά κάποιον τρόπο στο βιβλίο μου είναι η πυρκαγιά της τράπεζας ΜΑΡΦΙΝ. Αυτό ήταν βέβαια ένα πραγματικό γεγονός στο οποίο μονάχα στηρίχθηκα για να γράψω. Η πυρκαγιά του δικού μου βιβλίου λαμβάνει χώρα σε ένα ορφανοτροφείο προσαρμοσμένη ανάλογα σε αυτό που ήθελα να διηγηθώ.

 

13.    Και είχε κοινά στοιχεία γιατί όταν βλέπεις μία γυναίκα έγκυο να καίγεται σκέφτεσαι…

Ναι, αυτό είναι ένα στοιχείο εμπνευσμένο από εκεί. Ξεκινώντας να γράφω είχα στο μυαλό μου εκείνη την περίοδο, και όλο αυτό που διαδραματίζεται στην αρχή του βιβλίου με τις διαδηλώσεις, που παρακολουθεί ο Αλέξανδρος από το παράθυρο του ορφανοτροφείου  συσχετίζεται επίσης με ότι συνέβαινε τότε στο Σύνταγμα. Η αρχή ναι, έχει πραγματικά στοιχεία.

 

14.    Ή εμπνευσμένα από πραγματικά στοιχεία.

Ακριβώς.

 

15.    Βορράς – Νότος. Τι σκέφτεσαι για αυτό το δίπολο;

Όπως σου είπα και στην αρχή της συζήτησής μας ξεκίνησα να γράφω το ουαί των αγγέλων μέσα στην καρδιά της κρίσης, το 2012 μια περίοδο που αντιμετώπιζα τεράστια προβλήματα στη δουλειά μου. Το θέατρο χτυπήθηκε πρώτο από την κρίση, ο πολιτισμός γενικότερα. Έμεινα άνεργος για αρκετό διάστημα κι ήμουν έτοιμος να καταρρεύσω συναισθηματικά και ψυχολογικά. Ως καλλιτέχνης διψούσα να ασχοληθώ με κάτι δημιουργικό. Και επειδή είχα πάρα πολύ ελεύθερο χρόνο, αλλά και θυμό τότε μέσα μου ξεκίνησα να γράφω μια ιστορία για τον τρόμο που επέβαλλε ο Βορράς στον Νότο. Ήμουν επηρεασμένος, λογικό να αναφερθώ σε αυτό. Όταν λοιπόν προ κρίσης σκεφτόμουν να το προτείνω στην τηλεόραση για σήριαλ το είχα τοποθετημένο στην περίοδο της δικτατορίας. Τα γεγονότα όμως του 2012 δεν μου άφησαν το περιθώριο παρά να πω, ποια δικτατορία; Τώρα.

 

16.    Όταν έχεις ακούσματα και ζεις καταστάσεις είναι πιο εύκολη η συγγραφή.

Σίγουρα, όμως παρόλα αυτά εγώ δεν ήθελα να αναφέρω στο ουαί των αγγέλων συγκεκριμένες ηπείρους και χώρες ή οτιδήποτε που να το τοποθετεί σε πραγματικό γεωγραφικό χώρο και χρόνο. Θα μπορούσε να συμβαίνουν όλα αυτά που περιγράφονται μέσα στο βιβλίο στο παρελθόν αλλά και στο μέλλον. Επηρεάστηκα από τα γεγονότα και την εποχή της κρίσης, αλλά δεν τα αντέγραψα. Μυθιστόρημα έγραψα κι όχι ντοκουμέντο.  Ήθελα να είναι μια ιστορία που να μπορεί να συμβαίνει παντού. Και στην Ευρώπη, και στην Αμερική υπάρχει βορράς – νότος και παντού ο βορράς πιέζει τον νότο από καταβολής κόσμου. Για να είμαι ειλικρινής από την πρώτη στιγμή στόχος μου ήταν να γράψω ένα βιβλίο χωρίς σύνορα. Για να μπορεί να διαβαστεί παντού. Βέβαια, εντάξει, δεν είναι κάτι εύκολο αυτό. Πρέπει να μεταφραστεί κι είναι τεράστιο.

 

17.    Και θέλει στα αγγλικά που δεν είναι καθόλου εύκολο.

Ναι, δεν είναι καθόλου εύκολο.

 

18.    Διαβάζοντας το βιβλίο, σκεφτόμουν ότι διαβάζω δραματικό λόγο. Άλλο ο πεζός λόγος, άλλο ο δραματικός λόγος. Θα μπορούσε να γίνει θεατρικό αυτό; Το έχεις σκεφτεί;

Θεατρικό πολύ δύσκολο γιατί έχει πάρα πολλούς ήρωες και πάρα πολλές δράσεις που δεν μπορούν να στηθούν εύκολα στη σκηνή. Θα μπορούσε να γίνει ταινία. Έχει κινηματογραφική ροή, έχει κινηματογραφικές σκηνές. Και μάλιστα οι περιγραφές… όταν έγραφα ήταν σαν να το σκηνοθετούσα ταυτόχρονα. Τόσο ζωντανά έβλεπα τις σκηνές στο μυαλό μου.

 

19.    Πολύ δυνατή ήταν η εικόνα με την απόπειρα δολοφονίας στον υπουργό. Πολύ δυνατή σκηνή αυτή. Ίσως η πιο δυνατή του βιβλίου μαζί με τα αποκαΐδια του ορφανοτροφείου.

Προσπάθησα να τοποθετήσω τις εντάσεις κλιμακωτά. Όσο προχωράει η ιστορία, η ένταση δυναμώνει.

 

20.    Οπότε στο δεύτερο περιμένουμε τι; Εξέλιξη της δράσης;

Εξέλιξη της δράσης ναι… Μέχρι εδώ δεν έχουν συναντηθεί  μεταξύ τους  κανονικά όλοι οι ήρωες. Ο Αλέξανδρος τώρα γνώρισε την Μαρία στη φυλακή, ενώ ο Άγγελος δεν έχει έρθει ακόμα σε επαφή μαζί της πέρα από όταν ήταν παιδιά. Κάτι έχουν όλοι, ένα κοινό παρελθόν, κάποια κοινή μοίρα τους ενώνει. Δυναμικά στο παιχνίδι θα μπει στο δεύτερο κι ο Δαβίδ, εννοώ στο κοινό τους παιχνίδι.

 

21.    Το οποίο το έχεις προοικονομήσει. Δηλαδή κάποια στιγμή το διαβάζεις στην αρχή και λες ότι ο τάδε θα γνωρίσει τώρα αυτόν τον άνθρωπο και θα είναι για όλη την ζωή… Δύσκολο να το πετύχεις γενικά. Πάει να πει πως είχες σχηματίσει και σχεδιάγραμμα από την αρχή. Δεν το κάνουν πολλοί Έλληνες συγγραφείς.

Ναι. Έφτιαξα σκαλέτα παρ’ όλα αυτά αυτά μου βγήκε πολύ μεγάλο, όχι γιατί δεν ήξερα που πάω, αλλά γιατί άνοιξα πάρα πολλά μέτωπα τα οποία έπρεπε να κλείσουν. Αλλά έπρεπε να κλείσουν με ένα τρόπο που να είναι αληθοφανής, λογικός, ομαλός.

 

22.    Το εξώφυλλο είναι πολύ ωραίο, σε τραβάει. Από ότι διακρίνω είναι μάτια γάτας εδώ πέρα, έτσι;

Ουσιαστικά είναι τα μάτια του τέρατος, το οποίο έχει εμφανιστεί στην αρχή, έχει κάποια σημασία…

 

Συνεντευκτής: Ειρήνη Μαντά
23.     Ήθελες να κάνεις χιούμορ στο βιβλίο αυτό κατά τόπους;

Δεν ξέρω, μπορεί. Αν βγήκε… Όχι δεν ήθελα εσκεμμένα όχι. Γενικά επειδή γράφω πολλές κωμωδίες για το θέατρο και παίζω σε κωμικούς ρόλους συνήθως, μπορεί να μου βγαίνει.

 

Συνεντευκτής: Κωνσταντίνος Τσουρέκης
24.    Σου βγαίνει μάλλον. Πολύ στην γραφή.

Μπορεί… σε μερικά σημεία. Αλλά δεν μου βγαίνει επιτηδευμένα, απλώς μου βγαίνει.

 

Συνεντευκτής: Ειρήνη Μαντά
25.    Υπήρχε κάποιος λόγος για τον οποίο δεν είχαν ονόματα οι περισσότεροι ήρωες; Ο Διευθυντής, ο μέλλον Διευθυντής, η Υποδιευθύντρια…

Ναι, υπάρχει λόγος. Δεν ήθελα να μπλέξω τον αναγνώστη με πολλά ονόματα. Δεν ήθελα να πάθουν οι αναγνώστες μου αυτό που παθαίνω εγώ όταν διαβάζω ένα πολυπρόσωπο μυθιστόρημα που χάνομαι με τα ονόματα. Ποιος είναι τώρα αυτός, που τον είδα, κάπου τον είδα.

 

26.    Δεν σκέφτηκες να κάνεις ένα dramatis personae ας πούμε στην αρχή για να…;

Δεν με ενδιέφερε γιατί όπως είπα και πριν στον Κωνσταντίνο, όταν ξεκίνησα να το γράφω στόχος μου ήταν να περάσει έξω από τα σύνορα της Ελλάδας, ήθελα και θέλω να διαβαστεί παντού.

 

27.    Το έχεις μεταφράσει στα αγγλικά;

Θα ήθελα  κάποια στιγμή. Είναι μέσα στα σχέδια μου.

 

28.    Τα επόμενα δύο, η τριλογία;

Ναι, είναι το Ουαί των Αγγέλων: Η Μέρα της κρίσης, Η Μέρα της μεγάλης οργής και το τρίτο είναι η Μέρα του γάμου του αρνίου.

 

29.    Πολύ βιβλικά.

Το γιατί, δεν μπορώ να σου το πω. Θα κάνω spoiler. Αλλά κάτι συμβαίνει.

 

Συνεντευκτής: Κωνσταντίνος Τσουρέκης
30.    Πες μας για τις επιρροές σου. Από Μπρέχτ έχεις σίγουρα. Άλλος;

Στίβεν Κίνγκ.

 

31.    Κλασσικά πράγματα.

Ναι, κλασσικά πράγματα.

 

Συνεντευκτής: Ειρήνη Μαντά
32.    Οι περιγραφές κάποιες φορές ήταν σαν σκηνικές οδηγίες. Να υποθέσω ότι έχει να κάνει με τις σπουδές σου αυτό, έτσι;

Με τη δουλειά μου.

 

Συνεντευκτής: Παναγιώτης
33. Μπορείς να ξεφύγεις, είτε γράφεις μουσική είτε γράφεις ποίηση είτε γράφεις πεζό, από τις επιρροές;

Ναι.

 

Συνεντευκτής: Κωνσταντίνος Τσουρέκης
34.    Άλλη επιρροή; Ή κάποιος συγγραφέας που να σου αρέσει, που να διαβάζεις εσύ χωρίς να έχεις επηρεαστεί απαραίτητα.

Έχω διαβάσει κάποια βιβλία προσωπικής ανάπτυξης  και αυτό βοήθησε στην εξέλιξη των ηρώων του ουαί των αγγέλων παράλληλα με τη δική μου στα 5μισι χρόνια που το έγραφα. Ήταν ένα μεγάλο διάστημα μέσα στο οποίο αναπόφευκτα άλλαξα και εγώ. Ενώ στην αρχή πανικοβλήθηκα με την κρίση, στη συνέχεια διαπίστωσα ότι τελικά όλη αυτή η περιπέτεια με ευνόησε. Ανακάλυψα ξανά τον εαυτό μου, αυτό που ήθελα από την τέχνη μου όταν πρωτοξεκίνησα, να διασκεδάζω δηλαδή τον κόσμο κι όχι να επιδιώκω την αυτοπροβολή. Οπότε ναι. Έχω επηρεαστεί και από κάποιους συγγραφείς που δεν γράφουν μυθιστορήματα, σε επίπεδο σκέψης.

 

Συνεντευκτής: Ειρήνη Μαντά
35.    Σαν τον MacMason;

Emmet Fox κυρίως, Το Μυστικό της Ρόντα Μπερν και άλλων.

 

36.    Πιστεύεις ότι ισχύει το Μυστικό;

Ναι. Είτε το πιστεύεις είτε δεν το πιστεύεις ισχύει. Αυτή είναι η γνώμη μου αλλά το έχω δει και στην πράξη.

 

37.    Αισιόδοξο σε βρίσκω.

Κοίταξε, όταν είμαι καλά μου συμβαίνουν θεάρεστες καταστάσεις. Άνθρωπος είμαι όμως και δεν είμαι πάντα καλά. Οπότε τότε διαπιστώνω ότι η μια αναποδιά διαδέχεται την άλλη. Έτσι λοιπόν το εφαρμόζω το μυστικό είτε είμαι καλά είτε δεν είμαι. Αυτό εννοώ όταν λέω ότι είτε το πιστεύεις είτε δεν το πιστεύεις το εφαρμόζεις.

 

38.    Ποια είναι η σχέση σου με την λογοτεχνία του φανταστικού στην Ελλάδα; Ποιους διαβάζεις, που είσαι;

Στην Ελλάδα η αλήθεια είναι δεν έχω διαβάσει πολλά. Σχεδόν καθόλου. Τον Γιώτσα έχω διαβάσει, καλός είναι. Τον Βασίλη τον Κρουστάλλη, έχω πάρει του Κωνσταντίνου ακόμα δεν έχω καταφέρει να το διαβάσω.

 

Συνεντευκτής: Κωνσταντίνος Τσουρέκης
39.    Του Βασίλη ποιο έχεις διαβάσει;

Ένα βιβλίο φανταστικού που μοιάζει με το δικό σου. Τις Ιστορίες του Καγάντο. Έχω διαβάσει λίγα πράγματα από ελληνικό φανταστικό. Πιο πολύ έχω εντρυφήσει στα βιβλία του Κινγκ… Πέραν από αυτά μεγάλωσα με την Πηνελόπη Δέλτα, επίσης τη λατρεύω… Κι έχω διαβάσει και πολλά κλασσικά βιβλία, Ντοστογιέφσκι, Βερν, Ουγκώ και λοιπά. Από εκεί ξεκίνησα και μετά άρχισα να διαβάζω και τους πιο σύγχρονους.

 

40.    Είναι ψυχολογικός τρόμος το βιβλίο σου;

Προς τα εκεί ήθελα να το πάω. Είναι όμως και σπλάτερ. Ειδικά το δεύτερο και το τρίτο.

 

41.    Επόμενοι στόχοι; Τι σκέφτεσαι; Τι βλέπεις; Τι γράφεις;

Τι γράφω; Έχω ολοκληρώσει ήδη ένα αστυνομικό μυθιστόρημα με τίτλο η πλάνη της προκατάληψης. Μένει να ολοκληρωθεί επίσης η έκδοση της σειράς του ουαί των αγγέλων.  Υπάρχει επίσης μία παιδική νουβέλα, το στοιχειωμένο δέντρο βασισμένο στο θεατρικό μου έργο, το μαγικό κουτί. Διασκευάζω ένα παραμύθι για το θέατρο, τις Χίλιες και μία νύχτες με μαγικά παραμύθια. Ασχολούμαι πάρα πολύ με το θέατρο αυτή την περίοδο. Μόλις χαλαρώσω από το θέατρο και τις πρόβες θα σκεφτώ ποιο θα είναι το επόμενο βήμα. Έχω βέβαια ήδη κατά νου να γράψω τη συνέχεια του ουαί των αγγέλων, ένα βιβλίο αυτόνομο όμως του οποίου η ιστορία θα διαδραματίζεται κάποια χρόνια μετά…

 

42.    Μετά τα τρία;

Ναι, μετά το Ουαί.

 

Συνεντευκτής: Ειρήνη Μαντά
43.    Άρα μας κάνεις spoiler πως όλο και κάποιος θα την γλυτώσει ζωντανός.

Εγώ δεν είπα τίποτα.

 

Συνεντευκτής: Παναγιώτης
44.    Η πρώτη σου επαφή με την τέχνη ποια ήτανε, πως ξεκίνησες από νέος 17 – 18 χρονών μετά το σχολείο; Το θέατρο ήταν η πρώτη αγάπη;

Όταν ήμουν πολύ μικρός τραγουδούσα. Επίσης έβλεπα διαφημίσεις και τις αποστήθιζα. Δεν είναι τυχαίο ότι στην τηλεόραση έχω συμμετάσχει σε πολλές διαφημίσεις. Τις λάτρευα, τις ήξερα όλες απ’έξω. Ουσιαστικά συνειδητοποίησα ότι θέλω να γίνω ηθοποιός και να ασχοληθώ με την τέχνη γύρω στην 5η με 6η δημοτικού. Ξεκίνησα με ηθοποιία γιατί; Διάβαζα τότε πολλά βιβλία. Ζούσα σε μια εποχή που δεν με ικανοποιούσε, ήθελα άλλα πράγματα, δηλαδή διάβαζα τα βιβλία και μεταφερόμουν σε εκείνες τις ιδανικές εποχές και σκεφτόμουν πώς θα γίνει να ζήσω κι εγώ σε μια τέτοια εποχή; Η απάντηση που κουδούνισε στο μυαλό μου ήταν, μέσα από το θέατρο. Δεν σκέφτηκα τότε να ασχοληθώ με το βιβλίο παρόλο που στις εκθέσεις ήμουν πολύ καλός. Με ενδιέφερε να γίνω ηθοποιός. Ήδη στο λύκειο έπαιξα σε κάποιες ερασιτεχνικές παραστάσεις για το σχολείο, είδα ότι μου αρέσει και έχοντας αποφασίσει ότι δεν με ενδιαφέρουν οι πανελλήνιες, ασχολήθηκα με την υποκριτική. Παρόλα αυτά, με το που τελείωσα σχεδόν  τη δραματική σχολή του Βασίλη Διαμαντόπουλου άρχισα να γράφω θεατρικά. Έτσι ξεκίνησε το συγγραφικό μου ταξίδι.

Συνεντευκτής: Κωνσταντίνος Τσουρέκης

45.    Αντώνη σε ευχαριστούμε πάρα πολύ για τη συνέντευξη που παραχώρησες στα πλαίσια της 59ης λέσχης ανάγνωσης φανταστικού για το sff.gr. Σου ευχόμαστε τα καλύτερα για το μέλλον.

Σας ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση, την επιλογή να διαβάσετε το βιβλίο μου και τις ερωτήσεις σας που χάρηκα να απαντήσω.

community.sff.gr

 

Καστοριά – Νέο βιβλίο: «Το ουαί των Αγγέλων» του Αντώνη Ζιώγα (βίντεο)

Back to top button