Αυτό είναι το παλιό «74» του ΚΤΕΛ Καστοριάς, ένα πανέμορφο Volvo SBAV, το οποίο διαλύθηκε στα εξ ων συνετέθη. Όπως πληροφορούμαστε από τον Πασχάλη Πάσχο, αυτό το λεωφορείο ανήκε στον Βασίλειο Πετρίδη και ήταν από τα πρώτα της γενιάς του που κόπηκαν από το ΚΤΕΛ Καστοριάς το 1993 ή 1994.
Αντικαταστάθηκε από ένα (κακο)μεταχειρισμένο Mercedes O303 ενώ το αγόρασε ο Δήμος Αγίας Τριάδος στην Καστοριά για τις ανάγκες του.
Παρόμοια τύχη είχε και το «αδελφάκι» αυτού του Volvo SBAV κατασκευής Σαρακάκη, το πρώην «63», μόνο που αυτό μετατέθηκε στα Γρεβενά όπου κυκλοφόρησε με τον αριθμό «39».
Σύμφωνα με μαρτυρίες όσων γνώριζαν τον λεωφορειούχο, τον «μπαρμπα-Ηλία», είχε αντικατασταθεί ο κινητήρας του Volvo. Φορούσε έναν τουρμπάτο που απέδιδε 300+ HP με αποτέλεσμα να θεωρείται ένα από τα πιο… «άγρια» λεωφορεία του ΚΤΕΛ. Ήταν βέβαια μια άλλη εποχή, όταν τα λεωφορεία ήταν αποκλειστικά αντρική υπόθεση.
Το λεωφορείο αυτό αποσύρθηκε όταν με το σχέδιο «Καλλικράτης» καταργήθηκε ο δήμος Αγίας Τριάδος και εντάχθηκε στο νέο «μητροπολιτικό» δήμο της Καστοριάς.
Ποιο είναι το σημαντικό γεγονός του 1980…
Δείτε από κάτω σε φωτογραφία αρχείου το «74» να μεταφέρει την Δευτέρα 26 Μαΐου 1980, τη θρυλική ομάδα του Α.Γ.Σ. «Καστοριάς», μέσω Θεσσαλονίκης, ύστερα από την κατάκτηση του Κυπέλλου Ελλάδος.
Για όσους δεν θυμούνται, η Καστοριά έκανε την έκπληξη κερδίζοντας στον τελικό τον Ηρακλή με το εντυπωσιακό σκορ 5-2, σε έναν τελικό με ανατροπές, αυτογκόλ και πέναλτυ που διεξήχθη στο γήπεδο της Νέας Φιλαδελφείας. Τον αγώνα τότε είχε διαιτητεύσει ο Πειραιώτης Βασίλης Βουράκης και είχε μεταδοθεί ζωντανά από την ΕΡΤ σε περιγραφή Γιάννη Διακογιάννη.
Στο λεωφορείο φαίνεται στη θέση του συνοδηγού ο αρχιτέκτονας της νίκης, ο προπονητής Σάββας Βασιλειάδης ενώ στις θέσεις βρίσκονταν οι παίκτες Νίκος Σαργκάνης, Σάκης Ερμείδης, Λάζαρος Αλεξιάδης, Λάκης Σημαιοφορίδης, Γιώργος Παράσχος (τότε αρχηγός της ομάδας), Γιάννης Σιαπανίδης, Αντώνης Κόπανος, Γρηγόρης Παπαβασιλείου, Αργύρης Παπαβασιλείου, Γιάννης Δίντσικος, Γιώργος Χουνουζίδης, Ανδρέας Βοϊτσίδης και Τάκης Τσιρώνης. Εννοείται ότι οι παίκτες ταξίδευαν μαζί με άλλους επιβάτες με κανονικό εισιτήριο γραμμής κι όχι τις «πολυτέλειες» του σήμερα.
Δυο λόγια για εκείνον τον τελικό
Εκείνη η θρυλική ομάδα της Καστοριάς εξασφάλισε για πρώτη και μοναδική ως τώρα φορά συμμετοχή της στο κύπελλο Κυπελλούχων Ευρώπης. Αξιοσημείωτο είναι ότι μία εβδομάδα νωρίτερα, ο Γηραιός είχε επικρατήσει για το πρωτάθλημα με 3-1 εντός έδρας στην τελευταία και βαθμολογικά αδιάφορη αγωνιστική (ο γηπεδούχος μακριά από την ευρωπαϊκή έξοδο και οι Γουναράδες από τον υποβιβασμό), όπως και προ 4μήνου με 1-0 κατά τον αγώνα του α’ γύρου στην Καστοριά.
Στην πορεία της προς τον τελικό η Καστοριά απέκλεισε διαδοχικά τους Εθνικό (με νίκη στην παράταση κι ενώ οι ηττημένοι είχαν συνολικά 5 δοκάρια), Καβάλα, Ολυμπιακό Λουτρακίου, Λάρισα και Μακεδονικό. Με τη σειρά του ο Ηρακλής απέκλεισε μόνο μία ομάδα Α’ εθνικής, τον ΠΑΟΚ, μάλιστα και οι 2 αγώνες των ημιτελικών έγιναν στην έδρα του Ηρακλή, το Καυταντζόγλειο και συνοδεύτηκαν από καταγγελίες για απόπειρα δορωδοκίας από πλευράς Ηρακλή σε ποδοσφαιριστή του ΠΑΟΚ, κάτι που σαν συνέπεια για τον Ηρακλή είχε την τιμωρία του με υποβιβασμό στη Β’ εθνική.
Νωρίτερα ο ΠΑΟΚ είχε αποκλείσει διαδοχικά τους Ολυμπιακό, ΑΕΚ και Άρη πριν αποκλειστεί από τον συμπολίτη του Ηρακλή, ενώ και με τον αποκλεισμό του Παναθηναϊκού στον Β’ γύρο από τον ΠΑΣ Γιάννινα, στην ουσία άνοιξε ο δρόμος προς τις 2 ομάδες – “αουτσάιντερ” να φτάσουν ως τον τελικό του κυπέλλου.
Από τους αγώνες του Α γύρου ξεχώρισαν οι ευρείες σε έκταση νίκες που πέτυχαν Παναθηναϊκός, Ολυμπιακός, ΠΑΟΚ και Ηρακλής επί ομάδων Β’ εθνικής. Πρώτος σκόρερ της διοργάνωσης αναδείχθηκε ο Τάκης Τσιρώνης με 9 γκολ (τα 3 στον τελικό). Η επιτυχία της Καστοριάς άνοιξε το δρόμο σε αρκετούς ποδοσφαιριστές της να κάνουν σημαντικά βήματα στην καριέρα τους, καθώς τα επόμενα χρόνια παίκτες όπως οι Σαργκάνης, Σημαιοφορίδης, Παπαβασιλείου και Δίντσικος αποκτήθηκαν από τις 3 ομάδες του τέως ΠΟΚ.