Προϋποθέσεις και ευκαιρίες ανάπτυξης της “εμπορικής” και “τουριστικής” Καστοριάς

Οι καταναλωτές αναζητούν πλέον ένα πακέτο υπηρεσιών και εμπειριών κατά την έξοδό τους στην αγορά.
Περιλαμβάνει βόλτα και επίσκεψη σε διάφορα καταστήματα τα οποία είναι συγκεντρωμένα δίπλα από εστιατόρια, καφετερίες ,μπαρ, σινεμά και πολυχώρους διασκέδασης, όπως στα Εμπορικά Κέντρα.
Αυτή η εμπειρία δίνει ώθηση στην έξοδο για αγορές από φυσικά καταστήματα.
Ο πεζόδρομος της Ερμού με την ποικιλία καταστημάτων λιανικής και εστίασης, η Νότια Παραλία με επιχειρήσεις παραδοσιακών ειδών και καφετερίες , εστιατόρια πλησιάζουν την σύγχρονη αυτή φιλοσοφία.
Στο “Εμπορικό Κέντρο” της πόλης μας τα καταστήματα λιανικής έχουν πλαισιωθεί από κινηματογραφικές αίθουσες, σύγχρονες επιχειρήσεις εστίασης (καφετέριες – μπαρ – πολυχώρους), γυμναστήρια καθώς και με φροντιστήρια και δομές εκπαίδευσης που δημιουργούν επιπλέον κινητικότητα στο χώρο.
Η συγκέντρωση κόσμου στο εμπορικό κέντρο δημιουργεί την κρίσιμη μάζα πελατών που κάθε επιχείρηση λιανικής χρειάζεται καθώς δημιουργεί και επιχειρηματικές ευκαιρίες.
Βόλτα σε όμορφες βιτρίνες με ανταγωνιστικές τιμές και προϊόντα, κόσμος όλων των ηλικιών μαζί με καφέ, φαγητό ,σινεμά, διασκέδαση είναι δυστυχώς ή ευτυχώς η σύγχρονη τάση των αγορών σε φυσικά καταστήματα. Η δημιουργία εμπορικών ζωνών σε περιοχές της Καστοριάς ώστε να εξασφαλίζονται τα οφέλη του Εμπορικού Κέντρου (κίνηση, συγκέντρωση καταστημάτων, εμπειρία αγορών) ίσως είναι το ζητούμενο για την επομένη ημέρα της “εμπορικής” και “τουριστικής” Καστοριάς.
Λ. Μ.