Ελλάδα

Τα χαρισματικά παιδιά στην ελληνική εκπαίδευση (του Σταμάτη Γαργαλιάνου)

 Ανίχνευση-αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού

Η ελληνική εκπαίδευση προσφέρει (και πολύ σωστά) πολλά στην Ειδική Αγωγή, αλλά λίγα από αυτά έχουν σαν επίκεντρο τα χαρισματικά παιδιά.

Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχουν μέσα στις σχολικές ή ακαδημαϊκές  αίθουσες οι μηχανισμοί μέσω των οποίων οι φοιτητές, αλλά και οι δάσκαλοι και καθηγητές, να μπορούν να ανιχνεύουν αυτά τα παιδιά ώστε να εξελίσσονται δυναμικά, προς όφελος των ιδίων αλλά και όλης της Ελληνικής κοινωνίας.

Οι μαθητές αυτοί μαραζώνουν μαζί με τα υπόλοιπα παιδιά, και δεν μπορούν να δείξουν την αξία τους. Υπάρχει, βέβαια και η ζήλια των άλλων συμμαθητών που δεν θέλουν να υπάρχουν άλλοι πιο έξυπνοι από αυτούς, και παράλληλα οι γονείς τους, που δεν πιστεύουν ότι υπάρχουν παιδιά πιο έξυπνα από τα δικά τους !

Αν οι πτυχιούχοι νηπιαγωγοί και δάσκαλοι που διδάσκουν στα ελληνικά σχολεία ήξεραν να ανιχνεύουν τέτοιες περιπτώσεις, η Ελλάδα θα είχε ένα πλούσιο δυναμικό από μελλοντικούς Έλληνες και Ελληνίδες που θα πρόσφεραν πολλά δυναμικά στοιχεία σε όλη την κοινωνία.

Στα μαθήματα που ίσως μια μέρα μπουν στα Τμήματα Νηπιαγωγών, θα μαθαίνουν οι φοιτητές ειδικές τεχνικές ανίχνευσης, αλλά και τους τρόπους  αξιοποίησης των παιδιών αυτών από το Υπουργείο Παιδείας. Διότι η αξιοποίηση είναι μια άλλη τεχνική, πολύ πιο δύσκολη από εκείνη της ανίχνευσης. Εδώ εννοούμε την δημιουργία ειδικών κέντρων (Ινστιτούτα, Ανώτατα Ιδρύματα, κ.ά.) που θα βοηθούν αυτούς τους μαθητές να αναπτυχθούν πολύ περισσότερο από όσο γεννήθηκαν και θα τους προωθούν κατάλληλα αργότερα σε στρατηγικές θέσεις ώστε να βοηθούν την χώρα μας. Από αυτά τα παιδιά θα βγουν οι αυριανοί ηγέτες καθώς και πολύπλευροι επιστήμονες, προκειμένου να   προσφέρουν νέες λύσεις σε πολλά θέματα.

Ας μην ξεχνούμε ότι στα χαρισματικά παιδιά υπάρχουν και εκείνα που ξεχωρίζουν σωματικά, και από αυτά θα βγουν οι αυριανοί Ολυμπιονίκες. Δυστυχώς η Ελλάδα είναι μια από τις τελευταίες σε θέμα επιδόσεων αθλητών στους Ολυμπιακούς…διότι στα σχετικά ΑΕΙ (ΤΕΦΑΑ)  δεν έχουμε εκπαιδεύσει εκείνους τους καθηγητές Σωματικής Αγωγής που θα βοηθούν προς αυτήν την κατεύθυνση…

Τέλος οφείλουμε να δηλώσουμε ότι η δοξασία περί πληθώρας χαρισματικών παιδιών στα ιδιωτικά σχολεία δεν είναι αποδεκτή, αλλά  θα δηλώσουμε ότι εκεί μερικοί εκπαιδευτικοί έχουν τις αναγκαίες γνώσεις για να ανιχνεύουν και να ευνοούν τέτοιους μαθητές.

Καστοριά: Το εργαστήριο εκπαιδευτικών για τα χαρισματικά και ταλαντούχα παιδιά (φωτογραφίες)

Καστοριά: Εκδήλωση για γονείς και εκπαιδευτικούς για τα χαρισματικά παιδιά από το Κολέγιο Ανατόλια

 

 

Back to top button