Άργος ΟρεστικόΚαστοριάΠρόσωπα

Ιωάννης Τσότσος: «Το μικρόβιο της υποκριτικής το “κόλλησα” μέσα στο σπίτι μου» (συνέντευξη)

Ο Ιωάννης Τσότσος γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Άργος Ορεστικό. Αποφοίτησε από τη δραματική σχολή «Ροντίδη» και είναι αριστούχος του Υπουργείου Πολιτισμού.
Έχει παρακολουθήσει μαθήματα σε ωδείο (πιάνο και μπουζούκι), όπως επίσης και μαθήματα στο θεατρικό εργαστήρι «Ακτίς Αελίου».
Ερμηνεύει επαγγελματικά 12 χρόνια και έχει συμμετάσχει σε πολλές θεατρικές παρατάσεις, ταινίες αλλά και θεματικά πάρκα.
Στο ενεργητικό του, έχει συνεργασίες με σπουδαίους Έλληνες σκηνοθέτες όπως Γιάννη Καλατζόπουλο, Παντελή Βούλγαρη, Σπύρο Αθηναίου, Τριαντάφυλλο Δελή, Παυλίνα Χαρέλα, Αποστολία Παπαδαμάκη, Βασίλη Ισσόπουλο, Γιώργο Ροντίδη, Θωμά Βελισσάρη, Σοφία Καρακάντζα και πολλούς ακόμα.
Συνέντευξη στη Χρύσα Κοσμίδου
Χ.Κ.: Γιάννη, τι ήταν εκείνο το οποίο σε ώθησε στην υποκριτική;
Ι.Τ.: Πολλές αναμνήσεις υπάρχουν πάνω σε αυτό, νομίζω πως σε μεγάλο βαθμό βοήθησε η μητέρα μου, και ο παππούς μου. Η μητέρα μου όταν ήμασταν μικροί , συνήθως μας έπαιζε κουκλοθέατρο. Διασκεύαζε ό,τι παραμύθι είχε σπίτι, και το αναπαριστούσε με τις κούκλες! Ο παππούς μου από την άλλη, μας έβαζε ελληνικές σαπουνόπερες, επιθεωρήσεις και όπερες, την εποχή ακόμα που υπήρχαν βιντεοκασέτες. Αυτό συνεχίστηκε από τα παιδικά μου χρόνια μέχρι και τα εφηβικά! Τι πιο όμορφο , από τέτοιες εικόνες και αναμνήσεις για να ακολουθήσεις την υποκριτική και γενικά την τέχνη!
Χ.Κ.: Όταν αποφάσισες ότι θέλεις να ασχοληθείς με την υποκριτική, πώς αντέδρασαν οι δικοί; Προσπάθησαν να σε αποτρέψουν με κλισέ επιχειρήματα, όπως αυτό της ανεργίας;
Ι.Τ.: Δεν υπήρχε θέμα… Από την πρώτη στιγμή που το έκανα με στήριξαν με όλη τους την αγάπη και την ευγένεια πάνω σε αυτό που ήθελα να ακολουθήσω, γιατί έβλεπαν ότι αυτό ακολουθούσα από μικρό παιδί! Με στήριξαν σε όλους τους τομείς, για αυτό και είμαι ταπεινά ευγνώμων απέναντί τους. Η αλήθεια είναι ότι το επάγγελμά μας στην Ελλάδα, δεν μας προσφέρει την οικονομική δυνατότητα και τις απολαβές που παίρνει ένας καλλιτέχνης στο εξωτερικό. Ελπίζω σε ένα καλύτερο μέλλον στο ελληνικό θέατρο, αλλά πρέπει να αλλάξουν πολλά πράγματα, όπως η παιδεία μας και ο πολιτισμός μας! Στερούμαστε δυστυχώς και πάνω σε αυτό το κομμάτι !
Χ.Κ.: Τι θα ήθελες να προσφέρεις στην πόλη που γεννήθηκες και μεγάλωσες, το Άργος Ορεστικό, στο κομμάτι του πολιτισμού;
Ι.Τ.: Οι σύλλογοι της Καστοριάς, μου πρόσφεραν τη δυνατότητα να εξελιχτώ πάνω στο κομμάτι της υποκριτικής, και σε αυτήν την πόλη θα ήθελα να προσφέρω πολλά! Για αυτό και δημιουργώ με τον Σύλλογο της “Μύησης” το project Πτώση/Πτήση! Μήπως και το Υπουργείο Πολιτισμού και ο Δήμος της Καστοριάς δημιουργήσουν ένα πολιτιστικό κέντρο . Είναι πολύ άσχημο μια τέτοια όμορφη πόλη να μην έχει έναν ιερό χώρο τέχνης.
Χ.Κ.: Θα δεχόσουν να ερμηνεύσεις έναν ρόλο που δεν σε εκφράζει καθόλου, μόνο και μόνο για τα χρήματα;
Ι.Τ.: Έχω δεχτεί προτάσεις κατά καιρούς, πάνω σε τέτοια θέματα, αλλά δυστυχώς η ευτυχώς είμαι πολύ επιλεκτικός στις odicion που θα δεχτώ να δοκιμαστώ. Θέλω κάθε φορά να εξελίσσομαι, να κάνω ένα βήμα παρά πέρα…
Χ.Κ.: Πιστεύεις ότι η εμφάνιση παίζει σημαντικό παράγοντα στην εξέλιξη ενός ηθοποιού;
Ι.Τ.: Παίζει ρόλο πιστεύω αλλά όχι και τον καθοριστικό… Αν έχεις δουλέψει και ανακαλύψει πολλές πτυχές του εαυτού σου τότε νομίζω πως η εμφάνισή σου αλλάζει αυτόματα σε αυτόν που υποδύεσαι!
Χ.Κ: Πώς νιώθεις όταν είσαι πάνω στο σανίδι και είναι όλα τα βλέμματα στραμμένα πάνω σου;
Ι.Τ.: Είναι μαγικό πράγμα η σκηνή, οποιοσδήποτε καλλιτέχνης είναι εκεί πάνω , είτε ηθοποιοί, είτε χορευτές, είτε μουσικοί. Αυτό όμως που πιστεύω ότι κάνει τη σκηνή τόσο ερωτεύσιμη, είναι η ενέργεια που δέχεσαι από έναν η και από περισσότερους θεατές.
Χ.Κ.: Πιο πολύ σε γοητεύει το σανίδι ή ο φακός;
Ι.Τ.: Γοητευτικά και τα δύο. Το κάθε ένα έχει τη μαγεία του. Στον κινηματογράφο ζεις την εμπειρία των γυρισμάτων και την όλη διαδικασία. Στο θέατρο ζεις τη δουλειά της πρόβας και το on stage live. Εγώ σίγουρα προτιμώ το σανίδι!
Χ.Κ: Η μουσική έχει σημαντική θέση στη ζωή σου;
Ναι, πολύ. Για εμένα η μουσική είναι θεραπευτική. Αρχικά, προς αυτόν τον δρόμο όδευα, άλλα τελικά με κράτησε το θέατρο. Όταν ήμουν σε μικρή ηλικία, παρακολουθούσα μαθήματα πιάνου, για εφτά χρόνια. Έπειτα ήρθε στη ζωή μου και το μπουζούκι. Έκανα κι ένα μικρό πέρασμα από πνευστά και τύμπανα. Την έχω (σ.σ. την μουσική), ή προσπαθώ να την έχω κάθε μέρα μέσα στη ζωή μου… Ο τρόπος που διαβάζω ή αποστηθίζω κείμενα περιέχει μέσα τη μουσική και τον ρυθμό. Επίσης, στην άθλησή μου, υπάρχει η μουσική και ο ρυθμός. Οπότε Music 4 Life!
Χ.Κ.: Μίλησέ μας, για τη νέα σου ταινία “Πτώση / Πτήση”
Ι.Τ.: Το “Πτώση / Πτήση” ή αλλιώς “Η Πτήση της Πτώσης”, στην αρχή ξεκίνησε σαν ένα πειραματικό εργαστήριο , στη συνέχεια όμως κατέληξε μια κινηματογραφημένη θεατρική παράσταση. Εμπεριέχει μέσα έξι σύγχρονα και κλασικά έργα του θεατρικού ρεπερτορίου, και συγκεκριμένα Όρνιθες, Τρεις αδελφές , η Γκόλφω , το Τάβλι , ο Φιόρο , με κεντρικό άξονα τον Ιάκωβο Λέδερμαν , τον χαρακτήρα από το έργο “Ο άντρας με την πουά γραβάτα”. Είναι η μεταθανατον εμπειρία του. Στην ουσία πέφτει στην αυτή των θαυμάτων του Ιάκωβου Καμπανέλλη, κι εκεί μέσα συναντάει προσωπα και χαρακτήρες από έργα που ανέφερα πιο πριν. Πιστεύω θα είναι μια άκρως ξεκαρδιστική κωμωδία, αλλά στο τέλος κλείνει με μια γροθιά στο στομάχι.
X.K.: Από την έως τώρα πορεία σου, υπάρχουν κάποιες στιγμές που ξεχωρίζεις και κάποιες που θα ήθελες να ξεχάσεις;
I.T.: Δύσκολη ερώτηση..! Έχουν υπάρξει σίγουρα και καλές και κακές στιγμές στην έως τώρα πορεία μου. Η αλήθεια είναι ότι στην τέχνη μας, ακόμα και αν υπάρχει άσχημη εμπειρία , αντλείς πράματα μέσα από αυτή, οπότε πιστεύω πως δεν θα ήθελα να σβηστεί το οτιδήποτε από το μυαλό μου.
Χ.Κ.: Πώς εισπράττει ένας καλλιτέχνης την επιτυχία και πώς την αποτυχία;
Ι.Τ.: Είτε επιτυχία, είτε αποτυχία πρέπει να ήμαστε άψογοι , δίνοντας το εκατό τις εκατό του εαυτού μας. Τότε και μόνο τότε σίγουρα δεν θα υπάρξει αποτυχία, όσον αφορά εσένα!
Χ.Κ.: Οι καλλιτέχνες έχουν πληγεί πάρα πολύ από την πανδημία του κορωνοϊού. Πώς μπορούμε να τους βοηθήσουμε εμείς ως απλοί πολίτες και τι μπορεί να κάνει το Κεντρικό Κράτος;
Ι.Τ.: Η αλήθεια είναι, πως ο κόσμος έχει πληγεί από την πανδημία του κορωνοϊού και όχι μόνο ο καλλιτεχνικός κόσμος! Όσον αφόρα στην τέχνη μας, τα θέατρα στην Αγγλία θα δουλέψουν το 2021, η διαφορά όμως είναι η εξής: Ότι εκεί συνεχίζουν να πληρώνονται κανονικά, και τα ασφαλιστικά τους δικαιώματα δουλεύουν άψογα! Εδώ δυστυχώς…
Χ.Κ.Εσύ πως διαχειρίστηκες το lock down;
Ι.Τ.: Διάβασμα, γυμναστική και μουσική. Πέρασα μόνος και πέρασα καλά. Ήταν μια ευκαιρία να δουλέψω παραπάνω με τον εαυτό μου!
Χ.Κ.: Έρχεσαι συχνά στην Καστοριά; Το σκέφτεσαι να επιστρέψεις μόνιμα κάποτε και ίσως δημιουργήσεις και τη δική σου θεατρική ομάδα;
Ι.Τ.: Έρχομαι όσο περισσότερο μπορώ, βλέπω αγαπημένους ανθρώπους, τους δικούς μου, μαζεύω δυνάμεις και φεύγω έτοιμος για νέες προκλήσεις! Τώρα όσον αφορά στο κομμάτι της επιστροφής, νομίζω πως είναι πάρα πολύ νωρίς για αυτό το ενδεχόμενο. Και δεν ξέρω, αν θα επέστρεφα πάλι, εκεί που θα επιστρέψω σίγουρα… είναι η Θεσσαλονίκη!
Χ.Κ.: Ποιοι είναι οι επόμενοι στόχοι σου;
Ι.Τ.: Να εξελίσσομαι όσο μπορώ, να σπάσω κάθε ταβάνι που θα έρθει εμπόδιο!

Το trailer της ταινίας του Γιάννη Τσότσου “Πτώση/Πτήση”

 

 

Back to top button