• Ο ασπασμός των Ιερών Εικόνων, των Ιερών Λειψάνων και της χείρας του ιερέως καθώς και η λήψη αντιδώρου (αρνούμαστε ακόμα και ως συζήτηση να αναφερθούμε στη Θεία Κοινωνία) προφανώς και δεν επιφέρει κίνδυνο μετάδοσης ασθενειών..
• Η προσευχητική και ενσυνείδητη συμμετοχή σε Ιερές Ακολουθίες, ακόμα και σε Ιερές Λιτανείες, προφανώς και δεν επιτρέπει τη μετάδοση ασθενειών..
• Οι κοινωνικές όμως σχέσεις εντός και εκτός του Ιερού Ναού, ενέχουν κίνδυνο.. εάν ρωτήσετε τους ιερείς σας, θα σας πουν πολλά παραδείγματα από την προσωπική τους εμπειρία ( π.χ. πόσες φορές κόλλησαν γρίπη από συνομιλίες με λαϊκούς εντός του Ιερού Ναού)…
Η χρήση της μάσκας δεν πρέπει να γίνεται κατά την ώρα των Ακολουθιών, αλλά κατά την έλευση και αποχώρησή μας από τον Ιερό Ναό και σε κάθε περίπτωση συνομιλίας με κάποιον δίπλα μας.
Τέλος, προκειμένου να παραμείνουν οι Ιεροί Ναοί σε λειτουργία και να δέχονται πιστούς, είναι θεμιτή η χρήση της μάσκας (υπό τις ανωτέρω προϋποθέσεις).
Το ερώτημα όμως προς την επιστημονική κοινότητα είναι το εξής: εφόσον η χρήση της μάσκας (όπως αποφαίνεται τώρα τελευταία το Υπουργείο Υγείας) μας διασφαλίζει έναντι του Κορονοϊού, για ποιό λόγο δεν αξιοποιήθηκε στην Πασχάλια περίοδο ώστε να εκκλησιάζονταν οι πιστοί;
Φυσικά όλα τα παραπάνω μπορούν να ισχύουν μόνο σε περιπτώσεις έξαρσης επιδημικών φαινομένων.
Για να προλάβω όμως και όσους τυχόν δυσανασχετήσουν (θεωρώντας ότι θίγεται η Πίστη μας στο υπερφυσικό και υπέρλογο των Μυστηρίων του Θεού), κλείνω το πολύ σύντομο αυτό σημείωμα, με τη θέση του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου ο οποίος σε περιπτώσεις επιδημιών προτείνει το φορητό Αρτοφόριο με το οποίο μεταδίδεται η Θεία Κοινωνία σε ασθενείς να απολυμαίνεται με ξύδι..
Καλό Δεκαπενταύγουστο σε όλους!.. άφοβα και κατανυκτικά..
Η Παναγία θα μας σκεπάζει πάντοτε !