Καστοριά

Ανάγκη της Καστοριάς να βρει τη νέα της ταυτότητα μετά την υποχώρηση της γούνας (βίντεο)

Τουρισμός: Η Καστοριά απευθύνεται σε ταξιδιώτες που αναζητούν ταξίδια wellness

Τρόπους με τους οποίους Οργανισμοί Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμών, οι οποίοι πρόσφατα θεσπίστηκαν από το υπουργείο Τουρισμού, μπορούν να λειτουργήσουν επιτυχώς στην Ελλάδα στοχεύοντας με οργανωμένο τρόπο στις διεθνείς αγορές ταξιδιωτών, παρουσίασε ο τέως αντιδήμαρχος Τουρισμού & Διεθνών Σχέσεων δήμου Θεσσαλονίκης και διευθύνων σύμβουλος της Wise Ram A.E. κ. Σπύρος Πέγκας σε webcast με τίτλο “Επιτυχημένες πρακτικές προώθησης προορισμών”, που οργάνωσε την Πέμπτη 28 Ιανουαρίου, στις 4 το απόγευμα, το Tornos News σε συνεργασία με τα Nea Mesa Tourism Marketing & Sales.

Ο κ. Πέγκας είπε ότι ο κάθε προορισμός χρειάζεται μέσα από τους ΟΔΠΠ να αναδείξει τα δικά του ξεχωριστά χαρακτηριστικά ώστε να προσελκύσει το αντίστοιχο είδος τουρισμού.

Ως παραδείγματα, αναφέρθηκε στην περιοχή του Ολύμπου που συνδυάζει βουνό και θάλασσα, στην Κατερίνη που έχει παρόμοιο προφίλ με σημαντικό αστικό κέντρο και στην ανάγκη της Καστοριάς να βρει τη νέα της ταυτότητα μετά την υποχώρηση της βιομηχανίας της γούνας. Στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης, ο κ. Πέγκας σημείωσε ότι η ανάδειξή της στο εξωτερικό βασίστηκε στην πολυπολυτισμικότητά της.

Τα χαρακτηριστικά αυτά θα πρέπει να αναδεικνύονται από τους ΟΔΠΠ προς αναζήτηση αγορών που τα αναζητούν. Για παράδειγμα, όπως είπε, τα Ιωάννινα παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον για το Ισραήλ, η Καστοριά απευθύνεται σε ταξιδιώτες που αναζητούν ταξίδια wellness και ο Όλυμπος σε τουρίστες που επιθυμούν δραστηριότητες στη φύση.

Στα πιο επιτυχημένα παραδείγματα λειτουργίας ΟΔΠΠ, στα οποία μπορούν να βασιστούν και οι Ελληνικοί οργανισμοί, πρωταγωνιστούν οι Σκανδιναβικές χώρες. Σε αυτές δίνεται έμφαση στο ευ ζην κατοίκων και τουριστών, οι πολιτικές τους στρέφονται προς την αειφορία και έχει δημιουργηθεί μια τεράστια γαστρονομική παράδοση με λίγες πρώτες ύλες. Η Ελλάδα, είπε, λόγω του πλούτου των προϊόντων της θα μπορούσε να κάνει άλματα σε αυτό το κομμάτι.

Εξαιτίας της πανδημίας, υπογράμμισε ο κ. Πέγκας, ένα μεγάλο κομμάτι του destination marketing έχει μεταφερθεί στο ψηφιακό πεδίο, με προσπάθειες για όσο το δυνατό μεγαλύτερη επιρροή των προορισμών μέσα από τα ψηφιακά κανάλια. Βρισκόμαστε σε μια νέα εποχή, την εποχή της δεύτερης γενιάς social media, τόνισε, και τα χαρακτήρισε καταλυτικά εργαλεία στο destination marketing.

Ο κ. Πέγκας αναφέρθηκε στο έργο της Marketing Greece, η οποία έκανε μια τολμηρή κίνηση εξωστρέφειας με θετικό απόηχο, όπως είπε, και χαρακτήρισε την περίοδο που διανύουμε μια εποχή με ευκαιρίες. Οι προορισμοί έχουν μηδενίσει το κοντέρ και κάποιοι άλλοι λιγότεροι γνωστοί τώρα ξεκινούν για πρώτη φορά τις προσπάθειες για την τοποθέτησή τους στον ψηφιακό χάρτη. Σε αυτήν την περίοδο, τόνισε, ο ψηφιακός κόσμος μπορεί να αποτελέσει το μέσο για να γίνουν γνωστοί οι μικρότεροι προορισμοί με πιο δυναμικό τρόπο. Μπορεί η χρηματοδότηση να παίζει σημαντικό ρόλο στις προσπάθειες αυτές, όμως ο ψηφιακός κόσμος διευκολύνει ιδιαίτερα τους πιο αδύναμους προορισμούς ώστε να παρουσιάσουν με εύκολες τεχνικές το προϊόν τους και να κερδίσουν μερίδιο της αγοράς. Αυτό παρατηρείται στον Όλυμπο, είπε, όπου η επισκεψιμότητα αυξήθηκε την τελευταία περίοδο και όπου το τουριστικό ρεύμα τροφοδότησε με τουρίστες και γειτονικές περιοχές και καταλύματα. Το επίπεδο ωριμότητας του προορισμού επίσης σηματοδοτεί την εκκίνηση για το destination management για αυτόν αλλά και τις γειτονικές περιοχές του. Για παράδειγμα, μέσα από ένα μεγάλο brand όπως ο Όλυμπος, στόχος είναι να τονωθεί η κίνηση τουριστών και σε άλλα σημεία που αξίζουν προσοχής.

Πριν από τη θέσπιση των ΟΔΠΠ, δεν υπήρχε η θεσμική ευκολία των ανθρώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης να εφαρμόσουν πολιτικές ψηφιακής προβολής. Όσο όμως ωρίμαζε η ψηφιακή επικοινωνία τόσο γινόταν κατανοητό ότι αυτό πρέπει να ενσωματωθεί σε τεχνικές προβολής του προορισμού. Έγινε δηλαδή εφικτό και επιθυμητό να ενταχθούν τα ψηφιακά εργαλεία στην προβολή των δήμων και των Περιφερειών, δήλωσε ο κ. Πέγκας και πρόσθεσε ότι η Θεσσαλονίκη χρειαζεται ενδυνάμωση του ψηφιακού αποτυπώματος και αυτος ειναι ο στοχος της σημερινής αντιδημάρχου Τουρισμού.

Το σκεπτικό λειτουργίας των Οργανισμών αυτών, υπογράμμισε ο κ. Πέγκας, θα πρέπει να είναι ιδιωτικού τομέα, δηλαδή να δίνεται χώρος στους τεχνοκράτες και να υπάρξει εξισορρόπηση μεταξύ του πολιτικού φορέα και των τεχνοκρατών για να δημιουργηθεί το σωστό κλίμα ώστε να υπάρχει η αίσθηση της ενότητας και όλοι να ενεργούν για το καλό του προορισμού.

Τέλος, ο κ. Πέγκας τόνισε τη σημασία της επίμονης προσπάθειας και της πίστης στο στρατηγικό σχέδιο για την ανάδειξη των προορισμών, καθώς, όπως είπε, μετά από τρία χρόνια εμφανίζονται τα πρώτα μετρήσιμα αποτελέσματα.

Το webcast παρουσίασε ο ιδιοκτήτης της City Contact και εκδότης του Tornos News, κ. Γιάννης Γιαννακάκης με τη συμμετοχή του Managing Director της εταιρείας Nea Mesa, κ. Κύρου Ασφή.

tornosnews.gr

 

 

Back to top button