«Είμαστε στην εφαρμογή εδώ και τέσσερις μέρες. Στοχεύουμε σε ηλικίες 18-55», αναφέρει ο Δημήτρης Κούσκουρας
Στην αρένα των online delivery εφαρμογών ρίχνονται καταστήματα που πουλάνε μαναβική αλλά και μίνι μάρκετ, βλέποντας την ανοδική τάση που ακολουθούν αυτές οι εφαρμογές αλλά και την σωρεία παραγγελιών που δέχονται καθημερινά, ιδιαίτερα δε από τις νεαρές ηλικίες.
«Είμαστε στην εφαρμογή εδώ και τέσσερις μέρες. Στοχεύουμε σε ηλικίες 18-55», αναφέρει ο Δημήτρης Κούσκουρας, ιδιοκτήτης καταστήματος, ο οποίος είχε πάρει την απόφαση για online παραγγελίες στο μαγαζί του από το 2015, όπου δεν ήταν καθόλου διαδεδομένη και δημοφιλής στο ελληνικό κοινό η συγκεκριμένη πρακτική για τα ψώνια του τραπεζιού του.
«Ήμουν ιδιοκτήτης online σούπερ μάρκετ παλαιότερα. Ήμασταν και το 2015 με άλλη ονομασία οπότε είχαμε σχετική εμπειρία και λόγω της κατάστασης με τον κορωνοϊό αποφασίσαμε να το κάνουμε ξανά. Το 2015 δεν ήταν καθόλου συνηθισμένες οι παραγγελίες με αυτόν τον τρόπο. Ήμασταν σε όλη την Ελλάδα δέκα online σούπερ μάρκετ. Είχαμε όμως την ιδέα και αποφασίσαμε να το κάνουμε. Τότε δεν υπήρχε μεγάλη ανταπόκριση. Δεν ήταν εξοικειωμένο το κοινό. Φοβόντουσαν τι θα παραλάβουν. Ήθελαν να διαλέγουν οι ίδιοι».
Ο ίδιος πιστεύει πως αυτό είναι το μέλλον. Για τη συγκεκριμένη απόφαση συνηγόρησε το γεγονός πως με τον κορωνοϊό, πολλοί στράφηκαν στις online αγορές. Ωστόσο όσον αφορά τα προϊόντα μαναβικής, οι πελάτες ακόμη είναι επιφυλακτικοί.
«Ο κόσμος μέσω delivery πολλές φορές δεν εμπιστεύεται να ψωνίσει μαναβική και προτιμάει τα συσκευασμένα. Αν ψωνίσει όμως μια φορά θα δει ότι θα του πάμε αυτά που θα διαλέγαμε κι εμείς για το δικό μας σπίτι στην ουσία, οπότε θα καταλάβει ότι η ποιότητα δεν διαφέρει από το να διαλέξει μόνος του».
«Πιστεύω ότι στο μέλλον θα επεκταθεί»
«Βλέποντας την κατάσταση του κορωνοϊού, κάποιος μού έδωσε την ιδέα να ανεβάσω κι άλλο τη λιανική μου. Γιατί η χοντρική έπεσε, αφού έκλεισαν κάποια μαγαζιά. Σε πρώτη φάση έβγαλα κάποια φυλλάδια και μετά άκουσα ότι μπορείς να μπεις σε εφαρμογές delivery. Ήξερα ότι απευθύνονταν σε ένα κοινό που δεν ψωνίζει τόσο πολύ από οπωροπαντοπωλεία. Είναι παιδιά που θέλουν πίτσα, θέλουν μπουγάτσα, θέλουν μπέργκερ. Ήξερα ότι απευθύνομαι σε πιο νεανικό κοινό. Σε γενικές γραμμές είμαι ευχαριστημένος», αναφέρει ο Ευφήμιος Μαριολάκης, ο οποίος διατηρεί κατάστημα με κρητικά προϊόντα. Όπως σημειώνει, είναι στη λιανική από το 2014 και μέχρι πρότινος το delivery που έκανε ήταν συνοικιακό, ωστόσο τον Αύγουστο του 2020 μπήκε στην εφαρμογή.
«Πιστεύω ότι στο μέλλον θα επεκταθεί. Ο μεγαλύτερος που παραγγέλνει είναι 45-50 χρόνων. Δεν παραγγέλνει κάνεις ηλικιωμένος. Έτσι κι αλλιώς δεν έχουν τη νοοτροπία αυτή οι ηλικιωμένοι», συμπληρώνει.
Παρά ταύτα, ένα γεγονός που τον προβληματίζει είναι πως στο διαδίκτυο ο οποιοσδήποτε μπορεί να κάνει ένα σχόλιο το οποίο να μην ευσταθεί αλλά να προκαλεί δυσφήμιση. Πριν από λίγο καιρό, όπως αναφέρει, μια κυρία έγραψε αρνητικά σχόλια που δεν αντιστοιχούσαν με την πραγματικότητα και ο ίδιος ως καταστηματάρχης δεν μπορούσε να απαντήσει από κάτω.
Ωστόσο δηλώνει αισιόδοξος για την εφαρμογή online delivery των προϊόντων του. Μάλιστα την Κυριακή που το φυσικό κατάστημα είναι κλειστό, συνεχίζει να δέχεται online παραγγελίες. «Την Κυριακή το κατάστημα είναι ανοιχτό μόνο στην εφαρμογή. Παίρνω το λάπτοπ σπίτι και μόλις έρθει η παραγγελία, την ετοιμάζω και την πηγαίνω».
«Ακόμη δεν έχει μεγάλη απήχηση γιατί το κοινό δεν το έχει συνηθίσει»
«Το κατάστημά μου βρίσκεται 15 μέρες στην εφαρμογή. Ακόμη δεν έχει μεγάλη απήχηση γιατί το κοινό δεν έχει συνηθίσει αυτόν τον τρόπο. Τώρα ανοίγουν αυτοί οι κλάδοι», αναφέρει ο Γρηγόρης Μαλιτζής, ιδιοκτήτης μανάβικου στη Νεάπολη.
Ο ίδιος πήρε την απόφαση να βάλει την επιχείρησή του στην εφαρμογή πριν από δύο μήνες μετά από παρότρυνση φίλου και παρατηρεί ότι οι πελάτες του δεν έχουν προτίμηση σε κάποιο συγκεκριμένο είδος, αλλά ψωνίζουν φρούτα, λαχανικά, βότανα, βιολογικά και παραδοσιακά προϊόντα εξίσου. Με την πανδημία να πλήττει σημαντικά όμως την οικονομία, ο ίδιος εκφράζει την ελπίδα, αυτό το νέο εγχείρημα να δώσει παραπάνω ώθηση στην επιχείρησή του.