Ερώτηση 47 βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ για τις απευθείας αναθέσεις 700.000 € για την παραγωγή βιντεο-μαθημάτων και επικοινωνία»

Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας κατέθεσαν 47 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία με πρωτοβουλία του Τομεάρχη Παιδείας της ΚΟ Νίκου Φίλη και της αναπλ. Τομεάρχη Μερόπης Τζούφη. Θέμα της οι απευθείας αναθέσεις 700.000 € για την παραγωγή βιντεο-μαθημάτων και επικοινωνία.

Οι βουλευτές της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης επισημαίνουν:

– Σύμφωνα με τα αναρτημένες πράξεις στη Δι@υγεια (diavgeia.gov.gr), η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως έχει προχωρήσει -μέσω απευθείας αναθέσεων και χωρίς διαγωνισμό- σε συνολική δαπάνη ύψους 528.000 € προς την εταιρία «FILMIKI PRODUCTIONS ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΤΑΙΝΙΩΝ & ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΕ»

– Αυτά αφορούσαν «την παραγωγή μαγνητοσκοπημένων μαθημάτων για μαθητές και μαθήτριες δημοτικού, καθώς και για την παραγωγή μαγνητοσκοπήσεων μαθημάτων με διερμηνεία στην ελληνική νοηματική γλώσσα, στο πλαίσιο των μέτρων για την αντιμετώπιση της εξάπλωσης της πανδημίας COVID-19 και τον περιορισμό της διασποράς του κορονοϊού».

– Στο ίδιο μήκος κύματος, η υπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων -αξιοποιώντας τις διατάξεις του Ν. 4690/2020 και του Ν. 4763/2020, οι οποίες «διευκολύνουν» τις απευθείας αναθέσεις με πρόσχημα την πανδημία και παρακάμπτουν κάθε προβλεπόμενη διαδικασία περί δημόσιων συμβάσεων- έχει αναθέσει στην εταιρία «INTERWEAVE ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗΣ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΕΠΕ», πάλι δίχως διαγωνισμό, την καμπάνια του υπουργείου Παιδείας «Μαθαίνουμε Ασφαλείς», τη δημιουργία της ιστοσελίδας «Μαθαίνουμε στο Σπίτι», όπως και την παραγωγή γραφικού υλικού για αναρτήσεις στα social media του υπουργείου και της υπουργού.

– Συνεπώς, από την πρώτη φάση εφαρμογής της τηλεκπαίδευσης μέχρι σήμερα, η υπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων έχει εγκρίνει απευθείας αναθέσεις συνολικού ύψους 693.481,16 € σε δύο συγκεκριμένες εταιρίες για την παραγωγή βιντεομαθημάτων και επικοινωνιακή καμπάνια.

Σύμφωνα με τα παραπάνω, ερωτάται η αρμόδια κα. Υπουργός:

1. Με ποια κριτήρια επιλέχθηκαν οι εταιρίες «FILMIKI PRODUCTIONS ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΤΑΙΝΙΩΝ & ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΕ» για την παραγωγή βιντεομαθημάτων και «INTERWEAVE ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗΣ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΕΠΕ» για την επικοινωνία καμπάνια του υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων στο πλαίσιο της τηλεκπαίδευσης;

2. Υπήρχαν άλλες προσφορές για τις προαναφερθείσες δράσεις του υπουργείου Παιδείας;

3. Όσον αφορά την παραγωγή μαγνητοσκοπημένων μαθημάτων, τα οποία προβάλλονται στην ΕΡΤ2, γιατί δεν αξιοποιήθηκαν οι υποδομές, η τεχνογνωσία και το προσωπικό της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης; Εξετάστηκε το κόστος αυτής της επιλογής; Γιατί δεν αξιοποιήθηκε η Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση, δηλαδή ο σχετικός φορέας του υπουργείου Παιδείας, η οποία από το 2017 έχει συνάψει Σύμφωνο Συνεργασίας με τον τηλεοπτικό σταθμό της Βουλής των Ελλήνων;

4. Όσον αφορά τη δημιουργία ιστοσελίδων και επικοινωνιακής καμπάνιας, γιατί δεν αξιοποιήθηκαν οι υπάρχουσες υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας και αντ’ αυτού προτιμήθηκε συγκεκριμένη ιδιωτική εταιρία;

 

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς την κα. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: «Απευθείας αναθέσεις 700.000 € για την παραγωγή βιντεο-μαθημάτων και επικοινωνία»

Σύμφωνα με τα αναρτημένες πράξεις στη Δι@υγεια (diavgeia.gov.gr), η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως έχει προχωρήσει -μέσω απευθείας αναθέσεων και χωρίς διαγωνισμό- σε συνολική δαπάνη ύψους 528.000 € προς την εταιρία «FILMIKI PRODUCTIONS ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΤΑΙΝΙΩΝ & ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΕ» για:

«την παραγωγή μαγνητοσκοπημένων μαθημάτων για μαθητές και μαθήτριες δημοτικού, καθώς και για την παραγωγή μαγνητοσκοπήσεων μαθημάτων με διερμηνεία στην ελληνική νοηματική γλώσσα, στο πλαίσιο των μέτρων για την αντιμετώπιση της εξάπλωσης της πανδημίας COVID-19 και τον περιορισμό της διασποράς του κορονοϊού».

Πιο συγκεκριμένα, από το Μάρτιο του 2020 έως και σήμερα, η υπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων έχει υπογράψει τις εξής αποφάσεις:

ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΜΑΓΝΗΤΟΣΚΟΠΗΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Α/Α ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΑΔΑ (Δι@υγεια) ΔΑΠΑΝΗ (€)
1 17.02.2021 6ΝΑΑ46ΜΤΛΗ-ΠΟ1 122.512,00
2 17.12.2020 9ΖΒΘ46ΜΤΛΗ-1ΒΦ 81.096,00
3 20.11.2020 6ΕΗ146ΜΤΛΗ-ΜΓΝ 117.477,60
4 29.05.2020 ΡΡ7Ι46ΜΤΛΗ-44Ι 65.720,00
5 15.04.2020 9Μ3Δ46ΜΤΛΗ-Κ28 84.940,00
6 26.03.2020 ΨΟΔΑ46ΜΤΛΗ-2ΞΜ 55.800,00
ΣΥΝΟΛΟ: 527.545,60 €

Στο ίδιο μήκος κύματος, η υπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων -αξιοποιώντας τις διατάξεις του Ν. 4690/2020 και του Ν. 4763/2020, οι οποίες «διευκολύνουν» τις απευθείας αναθέσεις με πρόσχημα την πανδημία και παρακάμπτουν κάθε προβλεπόμενη διαδικασία περί δημόσιων συμβάσεων- έχει αναθέσει στην εταιρία «INTERWEAVE ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗΣ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΕΠΕ», πάλι δίχως διαγωνισμό, την καμπάνια του υπουργείου Παιδείας «Μαθαίνουμε Ασφαλείς», τη δημιουργία της ιστοσελίδας «Μαθαίνουμε στο Σπίτι», όπως και την παραγωγή γραφικού υλικού για αναρτήσεις στα social media του υπουργείου και της υπουργού.

Πιο ειδικά, από το Μάρτιο του 2020 έως και σήμερα, η υπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων έχει υπογράψει τις εξής αποφάσεις:

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Α/Α ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΑΔΑ (Δι@υγεια) ΔΑΠΑΝΗ (€)
1 09.09.2020 ΨΨΜ046ΜΤΛΗ-ΟΝΜ 73.219,52
2 02.04.2020 ΩΘΙΙ46ΜΤΛΗ-ΧΟ7 72.168,00
3 26.03.2020 Ω95Ο46ΜΤΛΗ-Β4Μ 20.548,04
ΣΥΝΟΛΟ: 165.935,56 €

Συνεπώς, από την πρώτη φάση εφαρμογής της τηλεκπαίδευσης μέχρι σήμερα, η υπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων έχει εγκρίνει απευθείας αναθέσεις συνολικού ύψους 693.481,16 € σε δύο συγκεκριμένες εταιρίες για την παραγωγή βιντεομαθημάτων και επικοινωνιακή καμπάνια.

Σύμφωνα με τα παραπάνω, ερωτάται η αρμόδια κα. Υπουργός:

1. Με ποια κριτήρια επιλέχθηκαν οι εταιρίες «FILMIKI PRODUCTIONS ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΤΑΙΝΙΩΝ & ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΕ» για την παραγωγή βιντεομαθημάτων και «INTERWEAVE ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗΣ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΕΠΕ» για την επικοινωνία καμπάνια του υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων στο πλαίσιο της τηλεκπαίδευσης;
2. Υπήρχαν άλλες προσφορές για τις προαναφερθείσες δράσεις του υπουργείου Παιδείας;
3. Όσον αφορά την παραγωγή μαγνητοσκοπημένων μαθημάτων, τα οποία προβάλλονται στην ΕΡΤ2, γιατί δεν αξιοποιήθηκαν οι υποδομές, η τεχνογνωσία και το προσωπικό της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης; Εξετάστηκε το κόστος αυτής της επιλογής; Γιατί δεν αξιοποιήθηκε η Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση, δηλαδή ο σχετικός φορέας του υπουργείου Παιδείας, η οποία από το 2017 έχει συνάψει Σύμφωνο Συνεργασίας με τον τηλεοπτικό σταθμό της Βουλής των Ελλήνων;
4. Όσον αφορά τη δημιουργία ιστοσελίδων και επικοινωνιακής καμπάνιας, γιατί δεν αξιοποιήθηκαν οι υπάρχουσες υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας και αντ’ αυτού προτιμήθηκε συγκεκριμένη ιδιωτική εταιρία;

Οι υπογράφοντες βουλευτές

Φίλης Νικόλαος
Τζούφη Μερόπη
Αβραμάκης Ελευθέριος
Αγαθοπούλου Ειρήνη-Ελένη
Αμανατίδης Ιωάννης
Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)
Αυγέρη Δώρα
Αυλωνίτης Αλέξανδρος- Χρήστος
Βαρδάκης Σωκράτης
Βέττα Καλλιόπη
Γκιόλας Ιωάννης
Δρίτσας Θεόδωρος
Ελευθεριάδου Σουλτάνα
Ζαχαριάδης Κωνσταντίνος
Ζουράρις Κωνσταντίνος
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Θραψανιώτης Εμμανουήλ
Καλαματιανός Διονύσιος
Καρασαρλίδου Φρόσω
Κασιμάτη Νίνα
Κάτσης Μάριος
Καφαντάρη Χαρά
Λάππας Σπύρος
Μάλαμα Κυριακή

Μαμουλάκης Χαράλαμπος
Μάρκου Κωνσταντίνος
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Μωραΐτης Αθανάσιος
Νοτοπούλου Αικατερίνη
Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα
Παπαδόπουλος Αθανάσιος
Πέρκα Θεοπίστη
Πολάκης Παύλος
Πούλου Παναγιού
Σαντορινιός Νεκτάριος
Σαρακιώτης Ιωάννης
Σκουρολιάκος Πάνος
Σκούφα Ελισσάβετ
Συρμαλένιος Νικόλαος
Τελιγιορίδου Ολυμπία
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Φάμελλος Σωκράτης
Φωτίου Θεανώ
Χαρίτου Δημήτρης
Χρηστίδου Ραλλία
Ψυχογιός Γεώργιος

shares