Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Καστοριάς: ΟΧΙ στον χαρακτηρισμό των σχολείων μας ως Πειραματικά

Να μην επιτρέψουμε σε αυτόκλητους «διαπραγματευτές» να σπείρουν διχόνοια – Δεν θα ρίξουμε το δημόσιο σχολείο βορά στα ιδιωτικά συμφέροντα

Στις 4/3/2021 με το με Αρ. Πρωτ.: Φ.2.1/858 έγγραφο ο Δ/ντης Εκπ/σης Π.Ε. Καστοριάς δίνει προθεσμία έως την Παρασκευή 12-03-2021 να δηλωθεί η  πρόθεση των Συλλόγων Διδασκόντων των σχολείων «είτε αυτή είναι θετική είτε αρνητική», αναφορικά με τον χαρακτηρισμό ως Πρότυπο ή Πειραματικό όπως ορίζει η  με Αρ. Πρωτ.: 23716/Δ6 Υπουργική Απόφαση.

Σ’ αυτό το σημείο να αναφέρουμε πως η απόφαση για να προταθεί σχολείο για να χαρακτηριστεί «Πειραματικό» λαμβάνεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων. Ο νόμος όμως δίνει το δικαίωμα στον Δ/ντή Εκπ/σης να παρακάμψει τους συλλόγους διδασκόντων σε περίπτωση που δεν υπάρχει θετική απόφαση.

Πριν στεγνώσει η μελάνη του ΦΕΚ «προσήλθαν» οικιοθελώς και αναρμοδίως καλοθελητές, να συνεισφέρουν και να υπηρετήσουν, διά της πλαγίας οδού, τις στοχεύσεις της Κυβέρνησης, υποδεικνύοντας σχολικές μονάδες που θα μπορούσαν να μετατραπούν σε πειραματικές.

Θα συνιστούσαμε ψυχραιμία και πριν «ο αλέκτωρ λαλήσει» να αποκτούμε καλή γνώση του περιεχομένου της υπουργικής απόφασης. Για τον λόγο αυτό η Ανεξάρτητη Κίνηση αποκωδικοποίησε το περιεχόμενο της απόφασης, προκειμένου να  γνωρίσουμε επακριβώς περί τίνος πρόκειται.

Παραβλέπουμε το γεγονός πως από την Υ.Α. δεν προκύπτει καμία θεσμική υποχρέωση για τον Δ/ντή Εκπ/σης να ζητήσει απάντηση απ’ όλα τα σχολεία, είτε θετική είτε αρνητική και καλούμε όλους τους συλλόγους διδασκόντων να αρνηθούν τον χαρακτηρισμό των σχολείων τους ως Πειραματικά για τους εξής λόγους:

  • Όλοι οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας χάνουν την οργανική τους θέση (άρθρο 19 παρ. 15 του Ν.4692/2021).
  • Ο συντονιστής εκπαιδευτικού έργου θα διενεργεί την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών (άρθρο 20 παρ. 3β του Ν. 4692/2020). Είναι το μπάσιμο από την πίσω πόρτα της αξιολόγησης στο δημόσιο σχολείο.
  • Το Υπουργείο θα έχει τη δυνατότητα να τροποποιεί το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών, με αποτέλεσμα τα εργασιακά δικαιώματα να τίθενται υπό αμφισβήτηση (παράγραφο 23 του Άρθρου 19).
  • Οι μαθητές θα επιλέγονται με κλήρωση, αναστατώνοντας έτσι το σχολικό περιβάλλον των παιδιών και ανατρέποντας τα γεωγραφικά όρια της περιοχής του σχολείου.
  • Με το άρθρο 23 θεσμοθετείται η αναζήτηση από το σχολείο οικονομικών πόρων και χορηγών. Έτσι, το Υπουργείο προσεγγίζει την πολυπόθητη αυτονομία των σχολικών μονάδων με όλες τις συνέπειες (κυρίως μορφωτικές) στη φυσιογνωμία του σχολείου.
  • Δημιουργούνται σχολεία δύο ταχυτήτων, κατατάσσοντας έτσι τους μαθητές σε δύο κατηγορίες. Μ’ αυτόν τον τρόπο, καταστρατηγείται η ίση αντιμετώπιση και οι ίσες ευκαιρίες στη μόρφωση για όλα τα παιδιά. Η δημιουργία μιας «ελίτ» στους μαθητές θα ανατρέψει την κοινωνική συνοχή και θα εντείνει τον άκρατο ανταγωνισμό.

Συνάδελφοι, για όλα τα παραπάνω, σας καλούμε να πείτε ΟΧΙ στον χαρακτηρισμό του σχολείου σας ως Πειραματικό.

Να μην επιτρέψουμε σχολεία να μπουν σε διαμάχη

Να μην επιτρέψουμε σε αυτόκλητους «διαπραγματευτές» να σπείρουν διχόνοια.

Όχι στην  μοιρολατρική στάση «αφού έτσι κι αλλιώς θα γίνει ένα, ας μην είναι το δικό μου».

Δεν θα ανοίξουμε τον δρόμο στην κατάταξη των σχολείων μας και στην αυτονομία τους, όπως διακαώς επιθυμεί η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και η Κυβέρνηση.

Δεν θα ρίξουμε το δημόσιο σχολείο βορά στα ιδιωτικά συμφέροντα.

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΕ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

Συνάντηση Ζήση Τζηκαλάγια με Ζέττα Μακρή για πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια – Τι αποφασίστηκε

 

 

shares