Στην τελική ευθεία η πρώτη μεγάλη επένδυση για τη δημιουργία διεθνών κινηματογραφικών και τηλεοπτικών πλατό στην Ελλάδα – Έντονο ενδιαφέρον από την οικογένεια των
Καστοριανών ομογενών Μιρκόπουλου – Πίσσιου, που έχει δικά της στούντιο σε Τορόντο και Σικάγο – Οι επαφές με την κυβέρνηση και ο ρόλος του μεγάλου αφεντικού της Paramount, Τζιμ Γιαννόπουλου.
Του Στέλιου Μορφίδη
Θα μπορούσε η Αθήνα να γίνει κρίκος της διεθνούς κινηματογραφικής και τηλεοπτικής παραγωγής μέσα από τη δημιουργία της δικής της Cinecitta; Οσο και αν κάποτε φάνταζε όνειρο θερινής νυκτός, φαίνεται ότι είμαστε πολύ κοντά στο να κάνει η χώρα το άλμα προς το παγκόσμιο κινηματογραφικό και τηλεοπτικό γίγνεσθαι. Και γι’ αυτό το άλμα υπεύθυνη θα είναι μια οικογένεια μεταναστών με ρίζες από το Καλοχώρι της Καστοριάς, η οποία έχει καταφέρει να μεταφέρει σημαντικό μέρος της παραγωγής του Χόλιγουντ στα δικά της στούντιο, τα Cinespace Film Studios, στο Τορόντο και το Σικάγο, αναβαθμίζοντας τις ίδιες τις πόλεις σε αυτό που ο αμερικανικός Τύπος σήμερα αποκαλεί «Βόρειο Χόλιγουντ» και «Μεσοδυτικό Χόλιγουντ».
Πρόκειται για την οικογένεια Μιρκόπουλου – Πίσσιου η οποία, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του «ΘΕΜΑτος», έχει στα σκαριά μια πολύ σημαντική επένδυση για τη δημιουργία ενός μεγάλου συγκροτήματος κινηματογραφικών και τηλεοπτικών πλατό.Επένδυση στην οποία έκανε έμμεση αναφορά το μεγάλο αφεντικό της Paramount Pictures Τζιμ Γιαννόπουλος την περασμένη εβδομάδα, προλειαίνοντας το έδαφος για τις επίσημες ανακοινώσεις, οι οποίες, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένονται τους επόμενους μήνες, μετά την άρση της καραντίνας.
Η πανδημία εξάλλου είναι αυτή που, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, έχει φρενάρει κάπως τις διαδικασίες, αφού οι συνομιλίες της οικογένειας με την κυβέρνηση μέσω του υφυπουργού Εξωτερικών, αρμόδιου για την Οικονομική Διπλωματία, Κώστα Φραγκογιάννη μετρούν πάνω από χρόνο. Στις συνομιλίες έχει τεθεί κάθε πρακτικό ζήτημα που θα μπορούσε να δημιουργήσει τις κατάλληλες βάσεις για τέτοια μεγάλη επένδυση, αλλά και την αποτροπή δυνητικών προβλημάτων στην υλοποίησή της: από τα γραφειοκρατικά μέχρι ακόμα και τους δυνητικούς εργαζόμενους ως τεχνικό προσωπικό, με δεδομένο ότι η Ελλάδα έχει έλλειψη σε τεχνίτες, τουλάχιστον για την κλίμακα παραγωγής ενός διεθνούς στούντιο.
Παράλληλα, πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Στιβ (Στέλιος) Μιρκόπουλος και ο γιος του Τζιμ, που έχουν την ευθύνη των στούντιο στο Τορόντο, καθώς και ο Αλεξ Πίσσιος, ανιψιός του Στέλιου, ο οποίος έχει την ευθύνη των στούντιο στο Σικάγο, έχουν ήδη βολιδοσκοπήσει Ελληνες επιχειρηματίες που θα επιθυμούσαν να συμμετάσχουν σε ένα τέτοιο πρότζεκτ εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ. Η αναζήτηση της μεγάλης έκτασης, ίσως και άνω των 200 στρεμμάτων, που θα απαιτηθεί έχει ήδη ξεκινήσει στην ευρύτερη περιοχή της Αττικοβοιωτίας, με πιθανότερη την περιοχή της Θήβας. Μάλιστα πηγές με γνώση του θέματος υποστηρίζουν ότι δεν αποκλείεται αμέσως μετά την άρση της καραντίνας και την ομαλοποίηση των διεθνών πτήσεων να υπάρξουν οι σχετικές ανακοινώσεις για το επενδυτικό πρότζεκτ.Υπενθυμίζεται ότι η οικογένεια Μιρκόπουλου – Πίσσιου και η Cinespace Film Studios έχουν ήδη στενή συνεργασία με τον Χρήστο Β. Κωνσταντακόπουλο μέσω της εταιρείας παραγωγής του Faliro House Production S.A., ενώ σημαντικές εταιρείες της χώρας, όπως ο Όμιλος ΑΝΤΕΝΝΑ, δεν έχουν κρύψει ότι διερευνούν τις ευκαιρίες που εμφανίζονται μέσα από τη φιλική στροφή που έχει κάνει η χώρα τα τελευταία χρόνια προς τις παραγωγές κινηματογραφικού και τηλεοπτικού προϊόντος.
Η ιστορία του Καστοριανού ομογενή Αλεξ Πίσσιου: Από τις οικονομικές δυσκολίες στην επιχειρηματική επιτυχία
Ο Ελληνοαμερικανός, Alex Pissios (Αλεξ Πίσσιος), με καταγωγή από την Καστοριά, δεν τα πήγαινε καλά οικονομικά το 2007, όταν τότε ως «real estate developer», σύζυγος και πατέρας 4 παιδιών, είχε χρέη ύψους 11 εκατ. δολαρίων