Τα τοπικά στελέχη της ΝΔ όλο αυτό το διάστημα είτε έλεγαν πως «δεν έγινε τίποτε από το ΣΥΡΙΖΑ»
Εδώ και μέρες στην Καστοριά έχει εξελιχθεί μια συζήτηση παραπληροφόρησης για τη σιδηροδρομική σύνδεση του αεροδρομίου Καστοριάς με τη σιδηροδρομική σύνδεση Φλώρινα/Καστοριά – Κρυσταλλοπηγή – Πόγραδετς που είχε προχωρήσει από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.
Από την πλευρά μας προχωρήσαμε το έργο και εντάξαμε στον αρχικό ευρωπαϊκό σχεδιασμό το αεροδρόμιο Καστοριάς το 2016. Το έργο «Φλώρινα/Καστοριά – Κρυσταλλοπηγή – Πόγραδετς» αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών TEN–T και οι μελέτες του υλοποιούνται ήδη από το 2018, μέσω του ευρωπαϊκού έργου «Διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση Ελλάδας – Αλβανίας – CBRailway».
Ενώ παρέθετα επίσημα στοιχεία για τα επιχειρήματα μου, τα τοπικά στελέχη της ΝΔ όλο αυτό το διάστημα είτε έλεγαν πως «δεν έγινε τίποτε από το ΣΥΡΙΖΑ», είτε διατείνονταν πως «η κυβέρνηση της ΝΔ θα αλλάξει το σχεδιασμό» είτε τόνιζαν ότι «είναι μια κακή λύση» είτε πως «η Τελιγιορίδου δεν ξέρει τι λέει» κλπ, ενώ αυτοί είχαν διάφορες φαεινές ιδέες για άλλες λύσεις, ακόμη κι αν αυτές αντίκεινται σε διακρατικούς και ευρωπαϊκούς σχεδιασμούς.
Σήμερα διαψεύδονται από τον ίδιο τον Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών κ. Κώστα Καραμανλή με την επίσημη απάντησή του σε κοινοβουλευτική ερώτηση που καταθέσαμε στις 11 Δεκεμβρίου 2020 με θέμα τη «Σιδηροδρομική Σύνδεση Ελλάδας – Αλβανίας». Στην επίσημη απάντηση στον κοινοβουλευτικό έλεγχο το Υπουργείο Υποδομών παραθέτει επίσης τα επίσημα στοιχεία του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ.
Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με το έγγραφο αρ. πρωτ. 133031/ 17-12-2020 «το τμήμα Φλώρινα/Καστοριά – Κρυσταλλοπηγή (σύνορα με Αλβανία), δηλαδή το τμήμα επί ελληνικού εδάφους, αποτελεί τμήμα του κεντρικού δικτύου του ΔΕΔ-Μ, συνεπώς αποτελεί υποχρέωση για την χώρα μας να ολοκληρωθεί μέχρι το 2030.»
Επίσης στην απάντηση αναφέρεται «Όσον αφορά στα θέματα που θίγονται στο ερώτημα που κατατέθηκε στη Βουλή για το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης Ελλάδας – Αλβανίας, δεν έχει περιέλθει στην υπηρεσία μας σχετική ενημέρωση που να αφορά σε οποιαδήποτε πιθανή αλλαγή του χρονοδιαγράμματος ή του ελληνικού τμήματος του έργου.»
Σύμφωνα με το έγγραφο αρ. πρωτ. 10618/20 της ΕΡΓΟΣΕ το έργο προχωράει κανονικά και η παράδοση των μελετών γίνεται 30-9-2021.
Σύμφωνα με το έγγραφο αρ. πρωτ. 9127357/ 15-12-2020 του ΟΣΕ για το συγκεκριμένο έργο σημειώνεται πως για τη σύνδεση Ελλάδας – Αλβανίας «η βέλτιστη χάραξη διέρχεται τόσον από τη Φλώρινα όσο και από το αεροδρόμιο Καστοριάς» και «το όλο έργο είναι εφικτό και βιώσιμο χρηματοδοτικά.»
Παραθέτω αυτούσια τα έγγραφα που κατατέθηκαν στη Βουλή από το Υπουργείο Υποδομών που δικαιώνουν με τον πλέον επίσημο τρόπο αυτό που προσπαθούσαν να ακυρώσουν τοπικά στελέχη της ΝΔ που νομίζουν πως τέτοιας μεγάλης εμβέλειας έργα μπορούν να γίνουν με το μάτι και με κουβέντες καφενείου.
Ο κ. Καραμανλής, το Υπουργείο Υποδομών, ο ΟΣΕ και η ΕΡΓΟΣΕ με τις απαντήσεις τους με δικαιώνουν για την σιδηροδρομική γραμμή, επιβεβαιώνοντας όσα έχω πει κατά καιρούς βάζοντας τα πράγματα στη θέση τους και τον κάθε κατεργάρη στον πάγκο του.
Ελπίζω αυτό που με κόπο ξεκινήσαμε ως κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, να ολοκληρωθεί για το καλό του τόπου μας.
Ολυμπία Τελιγιορίδου