ΓούναΚαστοριά

Η περίφημη γούνα της Καστοριάς σε Έκθεση μέσω ίντερνετ – Η χώρα που είναι ο μεγαλύτερος αγοραστής (ρεπορτάζ)

Η πανδημία κράτησε απομονωμένους από τη διεθνή αγορά τους γουνοποιούς της Καστοριάς που βρήκαν τρόπο να λανσάρουν και να πουλήσουν τα νέα σχέδια γούνας και αξεσουάρ μέσωδιαδικτύου υλοποιώντας την πρώτη διεθνή ψηφιακή έκθεση με συμμετοχή αγοραστών από 42 χώρες του κόσμου.
Της Φανής Χαρίση
Μετά από έναν χρόνο και πλέον απομόνωσης και μη πραγματοποίησης εκθέσεων λόγω της πανδημίας, οι γουνοποιοί της Καστοριάς βρήκαν τρόπο να εκθέσουν τα προϊόντα τους κάνοντας την πρώτη διεθνή έκθεση γούνας με τη χρήση του διαδικτύου.
Μάλιστα σύμφωνα με τους διοργανωτές η 1st Kastoria International Fur Fair – Digital Edition που πραγματοποιήθηκε από τις 25 έως τις 29 Μαΐου 2021 πήγε εξαιρετικά αφού την «επισκέφτηκαν» έμποροι από 42 χώρες.
Όπως είπε στο Sputnik η Χριστίνα Ευαγγέλου, επιστημονική συνεργάτιδα του Συνδέσμου Γουνοποιών Καστοριάς και της Ελληνικής Ομοσπονδίας Γούνας, τα μέλη του Συνδέσμου από πέρυσι σκεφτόταν πως να αντιμετωπίσουν την απομόνωση που επέβαλε ο κορονοϊός και στον κλάδο τους.
«Ο κορονοϊός μάς έφερε πολύ μακριά από τις αγορές αφού δεν έγιναν οι μεγάλες εκθέσεις που είναι παραδοσιακά ο τρόπος με τον οποίο γίνονται οι μεγάλες δουλειές των γουναράδων κι επειδή στο εξωτερικό οι οίκοι μόδας ξεκίνησαν να λανσάρουν διαδικτυακά τις νέες τους κολεξιόν ωρίμασε και σε εμάς αυτή η ιδέα καθώς είδαμε ότι και οι καταναλωτές είναι έτοιμοι να το υποδεχτούν. Έτσι οργανώσαμε την digital έκθεση» ανέφερε η κα Ευαγγέλου.
Παρότι η γούνα, όπως λέει η κα Ευαγγέλου, είναι ένα ιδιαίτερο προϊόν «με πολλές ιδιαιτερότητες λόγω του υλικού, των χρωμάτων, της υφής και των σχεδίων» και ο αγοραστής επιθυμεί τη διά ζώσης επίδειξη για να προχωρήσει στην αγορά αλλά επειδή ο Σύνδεσμος Γουνοποιών Καστοριάς απευθύνεται στις αγορές του εξωτερικού όπως «η Ρωσία που είναι ο μεγαλύτερος αγοραστής γουνών από την Καστοριά» αποφασίστηκε η υλοποίηση της διεθνούς διαδικτυακής έκθεσης.
Εξάλλου, όπως ανέφερε ο Σύνδεσμος Γουνοποιών Καστοριάς, διαθέτει βάση δεδομένων με «τουλάχιστον 6.000 αγοραστές».
«Τους προσεγγίσαμε διαδικτυακά και τους ενημερώσαμε για την έκθεση. Στήθηκε η ψηφιακή έκθεση με βίντεο, φωτογραφίες, με καταλόγους κ.λπ. δηλαδή δημιουργήθηκε το πολυμεσικό υλικό από τους γουνοποιούς και μάλιστα δόθηκε η δυνατότητα για κάποιες B2B διαδικτυακές συναντήσεις. Υπήρξε ανταπόκριση και πολύ ενδιαφέρον από τους αγοραστές και μεγάλη επισκεψιμότητα» τόνισε η κα Ευαγγέλου.
Έτσι απλά και χωρίς το φόβο της πανδημίας εμπορικοί επισκέπτες από 42 χώρες έσω της πλατφόρμας είδαν τα προϊόντα των γουνοποιιών της Καστοριάς όπως γούνινα παλτό και ζακέτες, αξεσουάρ γούνας και γουνοδέρματα κορυφαίας ποιότητας και προχώρησαν σε εμπορικές συμφωνίες.
Οι επισκέπτες που πήραν μέρος ήταν από χώρες μεταξύ των οποίων ήταν οι:
Ρωσία,
Αργεντινή,
Αυστρία,
Αζερμπαϊτζάν,
Βέλγιο,
Καναδά,
Τσεχία,
Δανία,
Αίγυπτο,
Φινλανδία,
Γαλλία,
Γερμανία,
Χονγκ – Κονγκ,
Ιταλία,
Ιαπωνία,
Ν. Κορέα,
Κουβέιτ,
Μογγολία,
Ναμίμπια,
Νότιο Αφρική,
Ισπανία,
Τουρκία,
Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
«Η Καστοριά είναι το μοναδικό κέντρο παραγωγής γούνας στον δυτικό κόσμο. Έχει υψηλής ποιότητας και σχεδιαστικά και κατασκευαστικά ενδύματα και προσεγγίσαμε με τη διαδικτυακή έκθεση πάρα πολλούς πελάτες από την αναδυόμενη αγορά της ανατολής, από χώρες που δεν είχαμε σύνδεση μαζί τους. Από την άλλη, η Ρωσία για εμάς είναι ο νούμερο ένα πελάτης και ο νούμερο ένα στόχος μας ως αγορά και αυτό γιατί η παραγωγή μας είναι στημένη πάνω στο ρωσικό μοντέλο, δηλαδή σε αυτό που ζητά η αγορά της. Δηλαδή αυτό που θέλει η Ρωσίδα καταναλώτρια ως χρώματα, πατρόν κ.λπ.» τόνισε.

Back to top button