Δυτική ΜακεδονίαΚαστοριά

Η ώρα των υπογραφών για το βόρειο τμήμα του Ε-65

Προχθές, Τρίτη, έπεσαν υπογραφές για τη γραμμή 4 του Μετρό. Σήμερα τη σκυτάλη παίρνει ένα ακόμη εμβληματικό έργο, αυτό του βόρειου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Ε-65 που είναι προϋπολογισμό 442 εκατ. ευρώ και πρόκειται να κατασκευάσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Γιώργος Μίχας

Ο οδικός άξονας συνολικού, μήκους 70,5 χλμ., θα ολοκληρώσει τον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας του οποίου το Νότιο τμήμα (Ξυνιάδα-Τρίκαλα) βρίσκεται σε προχωρημένο, κατασκευαστικά, στάδιο. Ουσιαστικά, το βόρειο τμήμα του Ε-65 εκτείνεται από το 111ο χλμ. έως το τέλος του δρόμου, δηλαδή ξεκινά από τα Τρίκαλα και φτάνει έως το πέρας του Ε65, δηλαδή την ένωση με την Εγνατία Οδό στην ευρύτερη περιοχή δυτικά των Γρεβενών. Ο Ε65, που θα συνδέεται με την Εγνατία Οδό, θα επιτρέπει τη σύνδεση της Λαμίας με τα Γρεβενά, αποτελώντας έναν οδικό άξονα συνολικού μήκους 175 χιλιομέτρων. Υπολογίζεται ότι στη φάση της κατασκευής θα δημιουργηθούν 1.000 θέσεις εργασίας, με τη συμβολή του project στο ΑΕΠ της χώρας να τοποθετείται στο 0,5%.

Για το έργο έχουν ολοκληρωθεί οι περιβαλλοντικές μελέτες, οι τεχνικές μελέτες, οι απαλλοτριώσεις, οι μετατοπίσεις δικτύων κοινής ωφέλειας και οι αρχαιολογικές έρευνες.
Τα οφέλη

Με την ολοκλήρωσή του βόρειου τμήματος, θα λάβει την τελική του μορφή ο αυτοκινητόδρομος Ε65, ο οποίος με συνολικό μήκος 181,5 χλμ. συγκαταλέγεται στα εθνικά έργα με ιδιαίτερη στρατηγική σημασία, καθώς συνδέει την ανατολική με τη δυτική Ελλάδα. Με τον Ε65 το ταξίδι από τη Λαμία έως και την Εγνατία εκτιμάται ότι θα διαρκεί 1 ώρα και 45 λεπτά, αντί των 3 ωρών και 15 λεπτών που απαιτούνται σήμερα, ενώ το Αθήνα – Γρεβενά δεν θα ξεπερνά τις 4 ώρες.

Παράλληλα, με τον Ε65 διευκολύνονται ταξίδια από Αθήνα προς Τρίκαλα, Καρδίτσα, Καλαμπάκα και προς όλους τους δημοφιλείς προορισμούς της Δυτικής και Κεντρικής Θεσσαλίας, καθώς οι αποστάσεις μειώνονται και οι γνωστές για την επικινδυνότητά τους στροφές, όπως αυτές στο Δομοκό, παρακάμπτονται. Η απόσταση Αθήνα-Μέτσοβο θα μειωθεί σε μόλις 4 ώρες και η μετάβαση στην Καστοριά και στην Κοζάνη θα είναι υπόθεση 4,5 ωρών.

Επίσης με τον αυτοκινητόδρομο Ε65 θα συνδέονται τα λιμάνια Ηγουμενίτσας και Βόλου, ενώ η χώρα αποκτά σύνδεση με τα ευρωπαϊκά δίκτυα. Μέσω του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, ο Ε65 θα διευκολύνει τις διεθνείς επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές από την Ελλάδα προς τη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη. Παράλληλα, θα εξυπηρετούνται και οι οδικές μετακινήσεις προς την Αλβανία και την ΠΓΔΜ. Η μείωση των δαπανών χρήσης λόγω της υλοποίησης του έργου θα τονώσει την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών εξαγωγών, αφού ένα μέρος του κόστους των προϊόντων, που είναι το κόστος μεταφοράς, θα μειωθεί (ιδιαίτερα για μεταφορές στον διάδρομο Αττική – Ιωάννινα – Λιμάνι Ηγουμενίτσας προς την Κεντρική και Δυτική Ευρώπη). Για τους ίδιους λόγους, και το κόστος των εισαγόμενων προϊόντων αναμένεται να έχει σχετική μείωση, προς όφελος των καταναλωτών.
Ενισχύει το ανεκτέλεστο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Το έργο “ξεκλείδωσε” με συστηματικές ενέργειες του υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή αρχές Ιανουαρίου, με τη σύμβαση του να κατατίθεται στη Βουλή πριν από μερικές εβδομάδες και να υπογράφεται σήμερα.

Εκτός από τα οφέλη για τους πολίτες- χρήστες του οδικού άξονα, η έναρξη κατασκευής του βόρειου τμήματος του Ε65 δίνει ισχυρή ώθηση στο ανεκτέλεστο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, του οποίου το ύψος θα διαμορφωθεί σε περίπου 3 δισ. ευρώ, εάν ληφθούν υπόψη υπογεγραμμένες και προς υπογραφή συμβάσεις, μεταξύ των οποίων αυτή για το ολοκληρωμένο τουριστικό συγκρότημα με καζίνο στο Ελληνικό.

liberal.gr

 

Back to top button