Με εικόνες Σαντορίνης και Μυκόνου η Ελλάδα δεν πείθει ότι έχει χειμερινό τουρισμό… (βίντεο)


Ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (ΕΟΤ), που η βασική του δουλειά είναι να προβάλει και να προωθεί τουριστικά τη χώρας μας στο εξωτερικό, ξεκίνησε πρόσφατα καμπάνια προκειμένου να προβάλει την Ελλάδα ως χειμερινό προορισμό (βίντεο).
Στόχος της καμπάνιας, που η δημιουργία της χρηματοδοτήθηκε από το Ίδρυμα Ωνάση, δεν είναι να προσελκύσει τουρίστες αυτόν τον χειμώνα. Άλλωστε αυτό είναι δύσκολο με τις συνθήκες που διαμόρφωσε αυτή την εποχή η πανδημία και η μετάλλαξη Όμικρον.
Αυτό που προσπαθεί να πετύχει η καμπάνια με το σχετικό βίντεο, είναι να εξηγήσει στους ξένους πως η Ελλάδα δεν είναι μόνο καλοκαίρι, ήλιος και θάλασσα, αλλά είναι και η Ηπειρωτική Ελλάδα που έχει εξίσου και σε πολλές περιπτώσεις περισσότερο τουριστικό ενδιαφέρον.
Δυστυχώς η Ηπειρωτική Ελλάδα ως χειμερινός προορισμός όχι μόνο είναι άγνωστη στο εξωτερικό αλλά ακόμη χειρότερα, δεν υπάρχει. Γι’ αυτό όταν ρωτήσαμε ξένους tour operators γιατί δεν βάζουν την Ελλάδα στα χειμερινά τους προγράμματα, η απάντηση ήταν σοκαριστική: «Γιατί η Ελλάδα κλείνει τον χειμώνα» μας είπαν, δηλαδή τουριστικά δεν υπάρχει και άντε τώρα να τους αλλάξεις αυτή την αντίληψη.
Δεν έχουν άδικο να το πιστεύουν αυτό καθώς από τότε που ξεκίνησε ο τουρισμός στη χώρα μας, τους μιλάμε μόνο για Ήλιο και θάλασσα «και επ’ ευκαιρίας δείτε και τα αρχαία μας», αν και ακόμη δεν έχουμε καταφέρει να αξιοποιήσουμε πλήρως την ιστορική μας κληρονομιά, πέρα από την Ακρόπολη και το μουσείο της.
Δείτε τα περίπτερα του ΕΟΤ στις τουριστικές εκθέσεις του εξωτερικού. Αισθητικά θυμίζουν μόνο νησιά και καλοκαίρι. Η Ηπειρωτική Ελλάδα είναι απούσα. Απουσιάζουν παγκόσμιας εμβέλειας τοποθεσίες όπως ο Όλυμπος, μοναδικοί παραδοσιακοί οικισμοί όπως τα Ζαγοροχώρια, απίστευτης σπουδαιότητας αρχαιολογικοί χώροι όπως η Βεργίνα, το Δίον οι Φίλιπποι, εξαιρετικές δραστηριότητες που εμπλουτίζουν το τουριστικό προϊόν όπως περιπατητικές και ποδηλατικές διαδρομές, γευσιγνωσίες σε καταπληκτικά οινοποιεία, ράφτινγκ σε πεντακάθαρα ποτάμια, θρησκευτικά μνημεία και διαδρομές όπως τα Βήματα του Αποστόλου Παύλου, δηλαδή λείπουν όλα αυτά που άλλες χώρες θα τα είχαν βάλει στη βιτρίνα τους…
Δυστυχώς με καλοκαιρινές εικόνες δεν μπορείς να πείσεις για χειμερινό τουρισμό.
Καθώς έχουμε καθυστερήσει πολλές δεκαετίες, θα χρειαστεί πολύ μεγάλη προσπάθεια από τη χώρα μας για να αλλάξει η αντίληψη που έχουν οι ξένοι, δηλαδή ότι η Ελλάδα κλείνει τον χειμώνα, άρα δεν ασχολούμαστε μ’ αυτήν. Ας ελπίσουμε πως η προσπάθεια που ξεκίνησε φέτος ο ΕΟΤ για την προβολή της χειμερινής Ελλάδας, θα έχει συνέχεια και συνέπεια, κάτι που στη χώρα μας δεν θεωρείται αυτονόητο…

Omorfa Taxidia