Ελλάδα

Οικονομική απελπισία από τους καταναλωτές για τους λογαριασμούς ρεύματος – «Βροχή» καταγγελιών

«Ηλεκτροσόκ» φαίνεται να έχουν πάθει οι καταναλωτές από τα υπέρογκα ποσά που αντικρίζουν στους λογαριασμούς ρεύματος της ΔΕΗ, με τους ίδιους να αναφέρουν στο ThessToday.gr πως είναι αδύνατον να πληρώσουν, όταν η τιμή είναι μεγαλύτερη ακόμη και από το… νοίκι του σπιτιού!

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΧΑΪΝΑ

Είναι ξεκάθαρο πως τα ελληνικά νοικοκυριά αλλά και οι επιχειρήσεις δεν μπορούν πλέον να σηκώσουν άλλες αυξήσεις, αφού η τσέπη παραμένει συνεχώς άδεια. Το πρόβλημα είναι το ίδιο, όπως ανάλογες είναι και οι αντιδράσεις, καθώς οι λογαριασμοί που φτάνουν στα χέρια τους, προκαλούν οικονομική απελπισία.

Σε κατάσταση απόγνωσης βρισκόταν ο κ. Νίκος σήμερα στο κατάστημα της ΔΕΗ επί της οδού Τσιμισκή, ο οποίος αδυνατεί τους τελευταίους μήνες να ανταπεξέλθει στην πληρωμή των λογαριασμών. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, καλείται να πληρώσει 480 ευρώ για ένα σπίτι 40 τ.μ., ενώ την ίδια στιγμή το ενοίκιό του είναι 220 ευρώ. «Απευθύνθηκα σε σωματεία της πόλης ώστε να με βοηθήσουν να βρούμε μία άκρη. Δεν μπορώ να πληρώσω το ποσό, και φοβάμαι για τους επόμενους λογαριασμούς που θα ανοίξω, όπως φοβάμαι μην μου κόψουν το ρεύμα. Μου είναι αδύνατο να πληρώσω αυτά τα χρήματα. Ελπίζω να βρεθεί μία άκρη και να βρούμε μαζί μία λύση».

Στο ίδιο κατάστημα ήταν και η κα Αναστασία, συνταξιούχος, από νωρίς το πρωί, η οποία δίσταζε ακόμη και να μπει μέσα, καθώς δεν ήταν έτοιμη για την «λύση» που θα έβρισκαν οι υπάλληλοι, αφού έλαβε εκκαθαριστικό λογαριασμό ύψους 1.280 ευρώ και ήθελε να ορίσει διακανονισμό, διότι ο πάροχος απειλεί να της κόψει το ρεύμα. «Παίρνω σύνταξη 573 ευρώ και δυστυχώς τα παιδιά μου θα με βοηθήσουν για ακόμη μία φορά να πληρώσω τους λογαριασμούς. Το μόνο που μπορούσα να κάνω μόνη μου είναι να δίνω σε δόσεις 50-60 ευρώ τον μήνα, αλλά δεν το δέχτηκαν. Είναι ντροπή να μας κάνουν να νιώθουμε έτσι. Δεν γνωρίζω καν πως καταλήξαμε σε αυτό το ποσό».

Μία ξεχωριστή περίπτωση αποτελεί καταναλωτής που διαμαρτυρήθηκε στην εταιρεία, η οποία εξακολουθεί να του στέλνει ειδοποιήσεις για διακοπή ρεύματος, παρά το γεγονός ότι έχει δηλώσει πως δεν μπορεί να πληρώσει το ποσό του προτεινόμενου διακανονισμού. «Σήμερα ήρθα εδώ ώστε να πω για ακόμη μία φορά, πως θέλω τον διακανονισμό της οφειλής σε παραπάνω από 3 δόσεις. Συνεχίζουν να μου στέλνουν ειδοποιήσεις για «έγκριση διακοπής», κάτι το οποίο δεν καταλαβαίνω. Δεν είναι μόνο ότι δεν μπορούμε να ανταποκριθούμε στα ποσά των λογαριασμών, αλλά δεν μας βοηθούν να καταλάβουμε και τι συμβαίνει. Δεν είναι συνεργάσιμοι».

«Πονοκέφαλος» το ρεύμα και για τις επιχειρήσεις 

Την ίδια οικονομική απελπισία βιώνουν και επιχειρηματίες εστίασης της Θεσσαλονίκης, καθώς οι τιμές στους λογαριασμούς έχουν διπλασιαστεί. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Εστιατόρων, Ψητοπωλών και Καφέ – Μπαρ Νομού Θεσσαλονίκης, κ. Γιάννη Φιλοκώστα, επικρατεί μία γενική καταστροφή, με την ακρίβεια να είναι το κερασάκι στην τούρτα.

«Αυτή τη στιγμή τα ποσά από τους λογαριασμούς ρεύματος είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα για τους επιχειρηματίες της εστίασης. Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει κάποιος που αναγκάστηκε να κλείσει το μαγαζί του λόγω αυτού, αλλά αν συνεχίσουμε έτσι, σίγουρα δεν θα αργήσει να γίνει. Τα ποσά που αντικρίζουν είναι διπλάσια, και πολλές φορές, τριπλάσια».

Όπως εξηγεί ο κ. Φιλοκώστας στο ThessToday.gr το διάστημα της πανδημίας οι χρεώσεις ρεύματος ήταν σε λογικά και φυσιολογικά επίπεδα. Από τον Ιανουάριο του 2022 ξεκίνησε ένας… ενεργειακός εφιάλτης. «Ακόμη και μικρές επιχειρήσεις, τύπου 30-40 τ.μ. βρίσκονται σε αδιέξοδο αφού τους ζητάνε ποσά χιλιάδων ευρώ. Ενδέχεται ένας επιχειρηματίας να μην μπορεί πλέον να πληρώσει για τα βασικά αγαθά του καταστήματός του, τώρα κινδυνεύει να μείνει και χωρίς ρεύμα. Υπάρχει τεράστιο πρόβλημα και τα πράγματα είναι πολύ σοβαρά».

Βροχή καταγγελιών για αυξήσεις μέχρι και 200% στους λογαριασμούς

Το ThessToday.gr ήρθε σε επικοινωνία με την πρόεδρο της Ένωσης Καταναλωτών, Παναγιώτα Καλαποθαράκου, η οποία τόνισε πως δεν προλαβαίνουν να ανταπεξέλθουν στις συνεχείς καταγγελίες των καταναλωτών για τις αυξήσεις στους λογαριασμούς ρεύματος. Όπως είπε η ίδια, το τελευταίο διάστημα αυτό που βιώνουν είναι κάτι πρωτοφανές.

«Σταγόνα στον ωκεανό» χαρακτήρισε η κα Καλαποθαράκου τα μέτρα της κυβέρνησης για την ακρίβεια, με την ίδια να κάνει έκκληση για αντιμετώπιση του ζητήματος με απόλυτη σοβαρότητα. Όπως λέει, μέχρι και τον Νοέμβριο οι λογαριασμοί είχαν αυξηθεί σε ποσοστό 30% έως και 170%, ενώ στη συνέχεια, παρατηρείται πως πολλές φορές η αύξηση υπερβαίνει ακόμη και το 200%, ανάλογα με το πρόγραμμα που έχει ο κάθε καταναλωτής.

«Οι χρεώσεις της κιλοβατώρας, όχι απλώς έχουν διπλασιαστεί, αλλά πολλαπλασιάστηκαν, κάτι το οποίο είναι σοκαριστικό και εξωφρενικό. Η κατανάλωση ρεύματος είναι 50 ευρώ και η ρήτρα αναπροσαρμογής φτάνει τα 180 ευρώ, μιλώντας για ένα πολύ χαμηλό νοικοκυριό. Πλέον μπορεί να ξεπερνάει και τα 1.000 ευρώ. Δεν μπορεί να ανταπεξέλθει ο κόσμος σε αυτά τα ποσά».

Παράλληλα, επισημαίνει πως οι λογαριασμοί ρεύματος δεν είναι «καθαροί» καθώς υπάρχουν κι άλλες χρεώσεις που αυξάνουν τις τιμές. Βέβαια, «ακόμη και ξεκάθαρα να ήταν τα πράγματα, θα βλέπαμε και πάλι αυξήσεις. Πολλές φορές είναι ακατανόητοι, δυσανάλογοι, και δεν μπορεί καν να τους διαβάσει ο καταναλωτής, πόσω μάλλον να τους πληρώσει. Η κατάσταση έχει φτάσει στο τέρμα».

ThessToday.gr

Back to top button