Ελλάδα

Ραγδαία αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες των πολιτών λόγω της ακρίβειας

Η συνεχιζόμενη διεθνής κρίση στην ενέργεια απόρροια του πολέμου στην Ουκρανία επηρέασε και τις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων καθώς σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) οι καταναλωτές παρουσιάζουν στροφή σε προσφορές και εκπτώσεις, αναβάλουν αγορές προσωπικών ειδών και μειώνουν τις αγορές τροφίμων.

Σε σαφάρι για τον εντοπισμό των πιο φθηνών προϊόντων επιδίδονται καθημερινά οι Έλληνες καταναλωτές καθώς η διεθνής κρίση στην ενέργεια που δε λέει να κοπάσει επηρέασε τις αγοραστικές τους συνήθειες.

Σύμφωνα με το ινστιτούτο έρευνας λιανεμπορίου καταναλωτικών αγαθών ο πόλεμος στην Ουκρανία και οι επιπτώσεις έστρεψαν 8 στους 10 καταναλωτές σε προσφορές και εκπτώσεις. 77% των πολιτών αναβάλουν αγορές προσωπικών ειδών και ειδών σπιτιού, 74% αναζητούν φθηνές εναλλακτικές για τα προϊόντα που αγοράζουν ενώ 6 στους 10 έχουν μειώσει τις αγορές τροφίμων.

Η τάση για εξοικονόμηση χρημάτων δεν περιορίζεται μόνο στα βασικά αγαθά αλλά επεκτείνεται και στην ενέργεια με 6 στους 10 καταναλωτές να μειώνουν την κατανάλωση ρεύματος και 4 στους 10 να μην προβαίνουν σε αγορές έτσι ώστε να διαθέτουν χρήματα σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.

Το πόσο έντονη είναι η στροφή του αγοραστικού αποτυπώνεται και στην προτεραιότητα που δίνουν οι καταναλωτές στην επιλογή για την αγορά τροφίμων με βασικό κριτήριο για τη μεγάλη πλειοψηφία να είναι η τιμή.

Παρόλα αυτά στην έρευνα δεν καταγράφεται ανησυχία για ελλείψεις σε προϊόντα και γι’ αυτό ελάχιστοι είναι όσοι έχουν αποθηκεύσει τρόφιμα.

ΕΡΤ3, ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΑΡΕΤΗ ΤΑΣΟΥΛΑ

Back to top button