Κομβικός ο ρόλος της εθνικής ταυτότητας σε μια οικονομία -Συνέντευξη με τον Ανδρέα Μήλιο

Πώς βλέπει ο υπόλοιπος κόσμος μία χώρα; Πώς σχηματίζει την εικόνα, τις εντυπώσεις που έχει για αυτήν και τι αυτό σημαίνει για την ίδια τη χώρα; Η εθνική εικόνα είναι το σύνολο των εντυπώσεων, των απόψεων, των αντιλήψεων, των στερεοτύπων και των προκαταλήψεων που έχει ένα άτομο ή ένα σύνολο ατόμων για μία συγκεκριμένη χώρα, το οποίο διαμορφώνεται από βιωματικές εμπειρίες, από πληροφορίες, από συμπεριφορές και από πρακτικές, με τη βοήθεια συναισθηματικών, λογικών και ψυχολογικών παραγόντων. Πρόκειται δηλαδή για νοητικό οικοδόμημα που είναι εγκαταστημένο στο μυαλό, στην καρδιά και στην ψυχή των ανθρώπων, ντόπιων και ξένων.

Της  Ξένιας  Τούρκη   

Στις εποχές της γρήγορης πληροφόρησης που ζούμε η εικόνα μίας χώρας μπορεί να μετατραπεί σε ένα σημαντικό «περιουσιακό» της στοιχείο, υποστηρίζει ο καθηγητής Ανδρέας Μήλιος, ο οποίος είναι διδάκτορας Πολιτειολογίας του Πανεπιστημίου της Φρανκφούρτης και οικονομολόγος με ειδίκευση στο Μάρκετινγκ. Ο Έλληνας καθηγητής έχει γράψει ανάμεσα σε άλλα και το βιβλίο «Εθνική εικόνα και οικονομική ανάπτυξη» (Εκδόσεις Κλειδάριθμος), στο οποίο εξηγεί πως μία χώρα για να μπορέσει να αναπτυχθεί και να εξελιχθεί, θα πρέπει να αντιμετωπιστεί, όπως θα αντιμετωπιζόταν ένα brand, δηλαδή ως μία έννοια απολύτως αναγνωρίσιμη και ξεχωριστή. Με λίγα λόγια θα πρέπει να «πουλήσει» καλά επικοινωνιακά τον εαυτό της, ώστε να στρέψει πάνω της τα βλέμματα.

Αυτό, εξηγεί ο Ανδρέας Μήλιος, έχει ξεχωριστή σημασία, καθώς επιτρέπει σε μία χώρα να δημιουργεί καλύτερες συνθήκες ανάπτυξης. Καλή οικονομική ανάπτυξη σημαίνει πως όχι μόνο οι πολίτες βελτιώνουν το βιοτικό τους επίπεδο, αλλά και ότι ένα κράτος αυξάνει την ισχύ του. Για αυτό και η εθνική εικόνα και η οικονομική ανάπτυξη είναι δύο έννοιες που πρέπει να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη, όταν μία κυβέρνηση καταρτίζει την εθνική στρατηγική της. «Η διαδικασία δημιουργίας ελκυστικής και διακριτής εθνικής εικόνας είναι μία απαιτητική, χρονοβόρα και κοστοβόρα διαδικασία, η οποία απαιτεί έρευνα πεδίου και στρατηγικό σχεδιασμό από έναν αρμόδιο δημόσιο φορέα ή από εξειδικευμένους εξωτερικούς συμβούλους μάρκετινγκ» επεσήμανε.

Συνέχεια στο philenews.com