ΕλλάδαΚαστοριά

Δυο πινακίδες με το ίδιο νόημα αλλά με μια τεράστια διαφορά

 

Ποια η διαφορά μεταξύ των δύο αυτών πινακίδων;

Ανάποδο τρίγωνο (Ρ-1):
Υποχρεωτική παραχώρηση προτεραιότητας. Η πινακίδα αυτή σημαίνει ότι στον κόμβο προ του οποίου τοποθετούνται, οι οδηγοί πρέπει να παραχωρούν την προτεραιότητα στα οχήματα, τα οποία κινούνται στην άλλη οδό.
Πινακίδα ΣΤΟΠ (Ρ-2):
Υποχρεωτική διακοπή πορείας (STOP).Η πινακίδα αυτή που τοποθετείται πριν από κόμβο σημαίνει υποχρεωτική διακοπή πορείας του οχήματος πριν από την είσοδο στον κόμβο και παραχώρηση προτεραιότητας στα οχήματα τα οποία κινούνται στην οδό προς την οποία πλησιάζει.Η αυτή πινακίδα που τοποθετείται σε άλλα σημεία πλην κόμβου, σημαίνει υποχρεωτική διακοπή πορείας του οχήματος στη θέση της πινακίδας και μη εκ νέου εκκίνηση μέχρις ότου βεβαιωθεί ο οδηγός του ότι μπορεί να το πράξει χωρίς κίνδυνο.
Ποια η διαφορά λοιπόν μεταξύ των δύο αυτών πινακίδων;
Η διαφορά λοιπόν είναι το απόλυτο σταμάτημα του οχήματος.
Δηλαδή στην πινακίδα ΣΤΟΠ το όχημα πρέπει υποχρεωτικά να ακινητοποιήσει, έρχεται ή δεν έρχεται άλλο όχημα στην διασταύρωση!
Ενώ στο ανάποδο τρίγωνο το όχημα θα πρέπει να μειώσει ταχύτητα και ο οδηγός ελέγχοντας και εφόσον βεβαιωθεί ότι δεν υπάρχει κανένα όχημα στον κόμβο να συνεχίσει την πορεία του χωρίς να σταματήσει.Σε περίπτωση όμως που έρχεται όχημα οφείλει να σταματήσει και να παραχωρήσει την προτεραιότητα είτε δεξιά του είτε αριστερά του.
Στην πόλη μας λοιπόν μεγάλο ποσοστό των οδηγών έχουν μπερδέψει το ΣΤΟΠ με το ανάποδο τρίγωνο και κανένας δεν ακινητοποιεί πλήρως στις διασταυρώσεις λέγοντας την γνωστή ατάκα: αφού ειδα δεν ερχόταν κανένας…. γιατί να σταματήσω?
 Η απάντηση έρχεται από τον ΚΟΚ :
Παραβίαση STOP/ υποχρεωτικής παραχώρησης προτεραιότητας
Πρόστιμο: 700€ / Αφαίρεση άδειας οδήγησης & πινακίδων κυκλοφορίας για 20 ημέρες
Βαθμοί Ποινής: 9
Αντίστοιχα ότι προβλέπεται και για την παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, γιατί ουσιαστικά δεν υπάρχει καμμία διαφορά ανάμεσα στην παραβίαση μεταξύ αυτών των δύο.
Ας ακολουθήσουμε με σεβασμό τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας και ίσως έτσι καταφέρουμε να είμαστε καλύτεροι οδηγοί και να μειώσουμε τα ατυχήματα.

Σχολή οδηγών Κυριακίδης Κυριάκος

 

Back to top button