Καστοριά

Καστοριά: Τριήμερη εξόρμηση στον Όλυμπο (φωτο – βίντεο)

Η παρέα από την Καστοριά, άφησε τα βουνά της περιοχής μας και αποφάσισε να ανέβει τον Όλυμπο
Την πρώτη μέρα ξεκινήσαμε από τη δασική θέση Γκορτσιά και αφού φτάσαμε στο Καταφύγιο Γιώσος Αποστολίδης ανεβήκαμε στην κορυφή Προφήτης Ηλίας 2803μ. Η διάρκεια ήταν 6 ώρες και 20 λεπτά και καλύψαμε κάπου 11χλμ με θετική υψομετρική διαφορά 1920μ. Στο μέσο της διαδρομής κάναμε και μια στάση στο καταφύγιο της Πετρόστρουγκας στα 2000μ περίπου.
Η δεύτερη ημέρα ήταν μέρα κορυφών, ξεκινήσαμε από το καταφύγιο Γιώσος Αποστολίδης και περπατήσαμε στα Ζωνάρια , περάσαμε κάτω από το Θρόνο του Διά ή Στεφάνη 2909μ και φτάσαμε στο σημείο που αρχίζει η ανάβαση για τη ψηλότερη κορυφή , τον Μύτικα 2918μ. Αναρριχηθήκαμε με προσοχή στο Λούκι και σε 20λ περίπου ήμασταν στην κορυφή, τα συναισθήματα μας απερίγραπτα, ειδικά για εμένα που ανέβηκα για πρώτη φορά αλλά ακόμα και ο φίλος και συνοδοιπόρος μου που ανέβηκε για 20η φορά ήταν πολύ χαρούμενος. Αυτή η αίσθηση να κοιτάς την θάλασσα από τα σχεδόν τρία χιλιόμετρα ύψος, δεν περιγράφεται.
Η μέρα μας όμως δεν τελειώνει εκεί, έχουμε να πάμε σε άλλες δύο κορυφές. Κατεβήκαμε την Κακόσκαλα για να πάμε στη κορυφή Σκάλα 2866μ, αυτή την κατάβαση την χρωστάμε στον Κώστα και τον Νίκο από την Λάρισα που μας έδειξαν τα πατήματα στο σημείο Πλάκες που μας δυσκόλεψε αρκετά. Αφού ξεκουραστήκαμε λίγο κατευθυνθήκαμε στη κορυφή Σκολιό 2911μ ή 2905μ. Μας πήρε 20λ περίπου και η θεά προς τις νότιες κορυφές ήταν φανταστική. Από όλες τις τρεις κορυφές βλέπει κανείς την βαραθρώδη χοάνη των Καζανιών, πολύ εντυπωσιακή.
Τέλος κατηφορίσαμε ώστε να συναντήσουμε τα Ζωνάρια ξανά, απότομη κατηφόρα που μας έκανε να χάσουμε αρκετό ύψος κάπου 300μ. Τα σύννεφα εμφανιστήκαν και μας έδωσαν εικόνες απίστευτης ομορφιάς εν τέλει μετά από 1.5 ώρα φτάσαμε στο καταφύγιο όπου και ξεκουραστήκαμε. Όλη αυτή η διαδρομή διήρκεσε 6ώρες και καλύψαμε μια απόσταση περίπου 11χλμ . Προς το τέλος της ημέρας είχα την ευλογία να δω το πιο όμορφο ηλιοβασίλεμα από την κορυφή Τούμπα 2801μ.
Η τρίτη μέρα ήταν ημέρα επιστροφής και αποχαιρετισμού, αφού είδαμε την ανατολή του Ηλίου άλλη μια φορά πήραμε το δρόμο τις επιστροφής με βαριά καρδιά από την μία αλλά γεμάτοι χαρά και εμπειρίες από την άλλη. Μια γλυκιά νοσταλγία γέμιζε τις καρδιές μας καθώς κατεβαίναμε η οποία συμπλήρωνε τον πόθο να γυρίσουμε πίσω στους δικούς μας ανθρώπους.
Τα 11χλμ της επιστροφής τα καλύψαμε σε 5 ώρες και 15λ ενώ δεν παραλείψαμε να φάμε μια ομελέτα στη Πετροστρούγκα ώστε να αναπληρώσουμε τις δυνάμεις μας.
Αυτός είναι ο Όλυμπος το βουνό των θεών.