Καστοριά

Καθηγητές του Μουσικού Σχολείου Καστοριάς στο Άμστερνταμ

Το Μουσικό Σχολείο Καστοριάς συνεχίζοντας  την επιμόρφωση των καθηγητών  του, πραγματοποίησε την δεύτερη και  τελευταία κινητικότητα  στο πλαίσιο  του εγκεκριμένου ευρωπαϊκού προγράμματος μαθησιακής κινητικότητας ΚΑ1  , με τίτλο: “Kαινοτόμες Διδακτικές Προσεγγίσεις για ένα Σχολείο Δημοκρατικό χωρίς Αποκλεισμούς”

Η επιμορφωτική δραστηριότητα, με τίτλο «21st Century Skills for Teachers and Students”, την οποία παρακολούθησε η εκπαιδευτικός του σχολείου μας Χριστίνα Παούνη ΠΕ07, πραγματοποιήθηκε  στο Άμστερνταμ – Ολλανδία το χρονικό διάστημα από 11 έως 16  Ιουλίου 2022 από τον φορέα  Europass Teachers Academy.

16 εκπαιδευτικοί από χώρες της  Ευρώπης με την καθοδήγηση του εκπαιδευτή Jarek Sacharski   είχαν την ευκαιρία  για 6 ημέρες να αναπτύξουν προβληματισμούς και να συζητήσουν μεθόδους και τεχνικές, οι οποίες μπορούν να εφαρμοστούν λαμβάνοντας υπόψη την σημερινή πραγματικότητα: Η κοινωνία αλλάζει με γρήγορους ρυθμούς και γίνεται ολοένα και πιο απαιτητική. Οι μαθητές είναι λιγότερο πρόθυμοι  να μάθουν αποκλειστικά την ύλη των μαθημάτων, ενώ έχουν   μεγαλύτερη ανάγκη από δεξιότητες, οι οποίες θα αποτελέσουν σημαντικά εφόδια για την επαγγελματική τους ζωή. 

Σε αυτό το πλαίσιο οι εκπαιδευτικοί καλούνται να συγκεράσουν: τις απαιτήσεις των αναλυτικών προγραμμάτων, την προσέλκυση του ενδιαφέροντος των μαθητών/μαθητριών και την ανάγκη των τελευταίων να αναπτύξουν τις ικανότητες και δεξιότητες τους.

Αναγκαίες ικανότητες, δεξιότητες του μαθητή/της μαθήτριας του 21ου αιώνα είναι: αφενός να σκέφτεται σε βάθος, αυτόνομα, δημιουργικά  και κριτικά  και αφετέρου να επικοινωνεί και να συνεργάζεται αποτελεσματικά.

Ο ρόλος του/της εκπαιδευτικού, παρά την φαινομενική απλότητα που του δίνει το προσδιοριστικό επίθετο  «διαμεσολαβητικός», είναι σύνθετος και πολύπλοκος:

Εφαρμόζει αφενός μεθόδους και τεχνικές που εξασκούν τις παραπάνω ικανότητες ή και  αποτελούν προϋπόθεση  για την πραγματοποίησή τους  και αφετέρου διαφοροποιημένη διδασκαλία και αξιολόγηση, λαμβάνοντας υπόψη την ποικιλομορφία της τάξης του και  τους διαφορετικούς τύπους μάθησης

Επιπλέον:

  • Αναστοχάζεται και προσπαθεί να βελτιώσει το δικό του/της επίπεδο επικοινωνίας με τους μαθητές/τις μαθήτριές του/της.
  • Συνειδητοποιεί, αναλογίζεται την προέλευση και προσπαθεί να απομακρύνει τις δικές του/της προκαταλήψεις.
  • Δεν εστιάζει στο αποτέλεσμα αλλά στην διαδικασία και ανέχεται έναν βαθμό δημιουργικού χάους.

Σε μια φιλόξενη και φιλική προς τον άνθρωπο  ευρωπαϊκή πόλη,    με μοναδικό πολιτισμό, παρελθόντα και σύγχρονο, ξεχωριστή αρχιτεκτονική, με το ποδήλατο  και τα μέσα μαζικής μεταφοράς να δεσπόζουν, υπήρξε συνεργασία, ανταλλαγή καλών πρακτικών, επίτευξη των στόχων και άνοιξε ένας δρόμος για προβληματισμό και βελτίωση των πρακτικών  μας.

Back to top button